Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tyttö (9v) on simpson-fani. Nyt ohjelmatiedoissa on

Vierailija
10.02.2012 |

että ikäraja on 12. Antaisitko katsoa edelleen?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 9v ei ole nähnyt vilaustakaan simpsoneista, en todellakaan antaisi katsoa

Vierailija
2/19 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 9v ei ole nähnyt vilaustakaan simpsoneista, en todellakaan antaisi katsoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoo kans simpsoneita... ei ne lapset nyt ihan vähästä pilalle mene...

Vierailija
4/19 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä näki varmaan 6-vuotiaana vilauksen missä bartilta valui suolet pihalle ja järkyttyi aivan hirveästi, pitkään manasin itseäni kun en huomannut millä kanavalla tv on

t. ed.

Vierailija
5/19 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa vaan todettiin, että ei taida olla lapsille, kun ennen on lapset näitä katsoneet.

Vierailija
6/19 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä näki varmaan 6-vuotiaana vilauksen missä bartilta valui suolet pihalle ja järkyttyi aivan hirveästi, pitkään manasin itseäni kun en huomannut millä kanavalla tv on

t. ed.

Älä vaan anna lapsesi katsoa niitä!! :D

Vierailija
7/19 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monasti lukenut täältä ketjuja lasten painajaisista ja moni on todennut että voi johtua televisiosta, joo en ihmettele enää mitään...

t. kakkonen

Vierailija
8/19 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan siinä siis väkivaltaa, mutta koska hahmot eivät ole ihmismäisiä niin ei se saa aikaan ikärajan asettamista. Kkun hahmot ei muistuta oikeita, ei välkivaltakaan muistuta oikeaa. Ikäraja johtuu kielenkäytöstä ja siitä, että monet simpsonien politiikkaan viittaavista jutuista on lapsille käsittämättömiä. Mutta koska ap:n lapsi todennäköisesti ei tajua kieltä (ja suomennonkset on aika kesyjä) vielä eikä politiikkaa tarvikaan tajuta niin voinee antaa katsoa ihan kaikessa rauhassa.

Vierailija
9/19 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi on varmaan jotenki outo kun järkyttyi niistä suolista :D

ei hyvää päivää vaan, jatkakaa valitsemallanne tiellä... onhan se tietty ikävä kun ei voi tyrkätä muksua vaan sen töllön ääreen ja jatkaa palstailua

Vierailija
10/19 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten havaittu mm. tässä (K-7) Varasto-elokuvassa.

http://www.iltalehti.fi/leffat/2012021015186080_le.shtml

Vierailija
11/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin itse lapsuuteni ja teinivuosieni aikana Simpsoneita, eli noin -93 alkaen, jolloin olin 10 vuotias. Nyt siis lähes 30-kymppinen ja vilkaisen sarjaa ajoittain, jos se Subilta tulee.

Ikäraja on korkea, koska lapset eivät ymmärrä kaikkia vitsejä (sanaleikit, työelämä, politiikka, uskonto, parisuhde yms). Ajoittain piikitellään kaksinaismoralistisia uskovaisia ja joskus ahnetta tehtaanomistajaa. Joskus sarjassa on viittauksia alkoholiin tai liioteltuja tipahtamisia kalliolta - sellasta Kelju K. Kojootti- huumoria. Mitään kovin roisia Simpsoneissa ei ole. Se on parodia keskiluokkaisen pikkukaupungin elämästä.

Ehkä tyttösi kokee oman elinympäristönsä humoristisen Simpsonmaiseksi. Minä ainakin koin lapsena:D Toisaalta kiinnostuin politiikasta ja Yhdysvalloista sarjan myötä.

En saanut painajaisia tai pelkotiloja. Pyydä tytärtäsi keskustelemaan sarjan teemoista, jos jotain pelottavaa ilmenee.

Toisaalta on hyvä noudattaa sääntöjä, mutta joskus voi myös käyttää sitä kuuluisaa "maalais- tai kaupunkilaisjärkeä" ja joustaa.

Vierailija
12/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpsoneiden kauhusarjaa, joka on K12. Mä en tiennyt, että siinä oli ikäraja. Tyttö alkoi näkemään painajaisia ja sitten selvisi, että johtui Simpsoneiden jaksosta. Isoveli alkoi jatkossa vahtimaan ettei vahingossa näe enää niitä k-12 jaksoja.

Vierailija
13/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kausien välillä on vaihtelua sisällön kanssa. En silti kieltäisi jos ap:n lapsi ei traumatisoidu JA jaksoista voi jutella vanhemman kanssa tarvittaessa. Todella hienoa toimintaa pienemmän lapsen veljeltä.

Musta tuntuu kuitenkin todella oudolta, että me nykyvanhemmat itse katsottiin ja kuljettiin paljon vapaammin kuin lapsemme. Viidennellä kaikki katsoivat x-filesiä, vaikka se oli pelottava. Naapuruston porukalla saatettiin lähteä jollekin pikkuseikkailulle 5km päähän ilmoittamatta mitään. Ja ennen kuin sanotte, että silloin oli turvallisempaa, niin silloinhan 80-90-luvun taitteessa ja 90-luvulla just oli näitä namusetätapauksia (esim.Jammu).

Tietenkin kaikilla on normaalit arkielämän ongelmansa, mutta mikään arkielämän pulmistani ei silloin eikä nyt johtunut Simpsoneista tai X-filesistä. Elän kivaa elämää koulutuksen ja kivan työn kera. Samoin silloiset kaverini, joiden kanssa vieläkin ollaan läheisiä ja asutaan melkein kaikki samassa kaupungissa.

Nyt sitten kouluun mennessä tapaa ihan ihmeellisiä ihmisiä. Minun lapsien luokilla tosi moni äiti (ja jotkut isät) syynäävät kaikkia mahdollisia sääntöjä, mutta joissain tapauksissa lapset ei kuitenkaan saa aikaa eikä turvaa kotoa.

En sano, että kaiken salliminen ja säännöttömyys missään nimessä ok, mutta tuntuu että me nykyvanhemmat tartumme lillukan varsiin kasvatusasioissa kun kaikki muu on pielessä. Jos lapsi ei saa kokeilla uusia asioita ja rajojaan turvallisesti, vaan lapsi suojataan kaikelta, niin käsissä on Ralph Wiggum: http://www.youtube.com/watch?v=8iSD9lPVY6Q.

Korostan että jos joku Simpsonit tuntuu lapsesta pahalta tai aiheuttaa painajaisia, niin se pitää hyllyttää!

Toivoisin kuitenkin, että ap ei lukisi sääntökirjaa, hössömammapalstaa ja lakia, vaan keskustelisi tyttönsä kanssa siitä miten tyttö itse sarjan kokee. Tämän jälkeen ap pystyy lisäksi pohtimaan vaikuttaako sarja jotenkin kielteisesti lapsen käytökseen, vai vaikuttaako ap:n yksisilmäinen kielto kielteisemmin?

Vierailija
14/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä ehkä Kauhujen talo erikoisjaksolta korkeintaan, mitä tulee joka Halloween. Niissä on ollut monet vuodet jo varoitukset, että ei lapsille tämä jakso. Mutta joo, itseään saan syyttää. Tai sitten on katseltu South Parkkia.

Vierailija
15/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatana mikä kukkahattutäti.....

Meillä on katsottu niitä vauvasta saakka.

Vierailija
16/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan koko perhe katsottu Simpsoneita lasten syntymästä lähtien joka ilta. Se kuuluu iltarutiineihimme. Omat lapseni erottavat tässä tarun ja totuuden. Simpsonit on piirrettyjä ja ymmärtäneet hyvin varhain eron sillä mitä siinä tapahtuu ja mitä oikeassa elämässä tapahtuu.

Lapsilla ikää nyt 10v ja 5v. Normaaleja lapsia ovat, eivät yritä matkia Simpsonien tempauksia.

Vierailija
17/19 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkee, niin niihin löytyy syy ja selitys oikeasta elämästä.

Kauhujen talot on sitten niitä erikoisjaksoja, mutta niitäkin kun katsotaan yhdessä vanhempien kanssa, niin ei ole traumoja jäänyt.

Mä itse uskon että Simpsonien ansiosta molemmilla lapsillani on ollut todella varhain tai aina selvä ero toden ja tarun välillä.

Ollaan koko perhe katsottu Simpsoneita lasten syntymästä lähtien joka ilta. Se kuuluu iltarutiineihimme. Omat lapseni erottavat tässä tarun ja totuuden. Simpsonit on piirrettyjä ja ymmärtäneet hyvin varhain eron sillä mitä siinä tapahtuu ja mitä oikeassa elämässä tapahtuu.

Lapsilla ikää nyt 10v ja 5v. Normaaleja lapsia ovat, eivät yritä matkia Simpsonien tempauksia.

Vierailija
18/19 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson itse infosta millainen jakso, kun näytetty myös seksiä.

Vierailija
19/19 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kaltaisissasi perheissä ikäryhmälle sopimaton materiaali usein vaikuttaakin vanhempien selän takana. Älä ihmettele, jos joskus kuulet tyttöjesi käyttäytyvän kierosti tai manipuloivasti koulussa ja kaveripiirissä. Ehkä he ovat oppineet esittämään edessäsi hyvinkin fiksua ja aikuista, joihin ei mikään vanhemmille ikäryhmille tarkoitettu materiaali vaikuta ja olet ylpeä heidän "kypsyydestään" ja "älykyydestään". Valitettavasti se kuitenkin kääntyy selkäsi takana vastaan.

Tosin manipuloivat kiusaajathan ne yhteiskunnan korkeimmilla tasoilla kai parhaiten pärjäävät, ne porukan ns. rohkeat johtajat, jotka samalla kiusaavat yhtä ja toista, mutta taitavasti ja vanhempien ikäryhmien maailmasta opituin keinoin, ymmärtä'mättä kuitenkaan moraalisesti sitä niin kuin pitäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi