Venäläinen jälkiruoka?
Mitäs ne venäläiset syö jälkkäriksi? Tulee mieleen vain pavlova, mutta sekin taitaa olla uusiseelantilainen tai australialainen...
Kommentit (10)
tai sit vahvaa teetä ja vadelmahilloa ja keksejä, tai syrnikkejä, jos itse ateria ei oo ollut supeheavy.
Olen siis kyllä perus ok -leipoja, mutta en juuri harrasta mitään hyydykkeitä...
Kiitti vinkistä joka tapauksessa!
ap
Nuo muistuivat ainakin mieleen mitä mieheni äiti tekee usein.
Opinpa jotain suomen kielestäkin samalla... Onko siinä joku erityisjuju? Pikaisesti googlasin...
Ja kulitsa on pääsiäisleivonnainen? Arvaisiko sitä tehdä muuna aikana?
Tähän mennessä tuo charlotte taitaa olla ykkösenä, vaikka sen yritäminen vähän jännittää...
Olisko jollain charlotte russe -ekspertilla linkittää hyvä ohje? Noita kun tuntuu olevan monenlaisia..
ap
miten hilloa syödään teen kanssa, lautaselta vai? Oon aina ihmetellyt.
joten siihen sopivat periaatteessa kaikki klassiset jälkiruoat: jäätelöt, jäädykkeet, kakut, keksit ja krepit. Näitä sitten vain viritetään slaavilaisempaan suuntaan niin, että mansikoitten ja vadelmien sijaan käytetään esim herukoita ja karpaloita tai puolukoita ja happamia omenia, jne. Ja flambeerauksessa jotain venäläistä viinaa konjakin sijaan. jne. Paljon hunajaa käytetään myös.
Sitä hilloa syödään niin, että se on tarjolla pienehkössä yhteisessä kipossa, josta sitä lusikoidaan esim keksin, korpun tai hiivaleivänpalan päälle ja syödään. Etenkin Vienan karjalaiset saatttavat myös lusikoida sen suoraan sinne teehen.
jos jollain olisi testattu ja hyväksi havaittu charlotte russe -resepti.
Löysin itse tällaisen http://gomad-ch.blogspot.com/2009/07/charlotte-russe-recipe.html Toimisikohan ja uskallanko kokeilla?
ap
Kiitos teille, jotka selvititte tuota hillojuttua!
on tyypillinen venäläinen jälkiruoka. Suosittelen, on hyvää.