Onko teistä säälittävää ja vähän noloa jos 55v nainen
ei ole vielä isoäiti? Minusta on. Sellainen on jo sitten vanha jaksamaan lastenlapsia kunhan niitä saa joskus.
Kommentit (59)
nykyisinhän lapset saadaan keskimäärin myöhempään kuin aiemmin, joten ei todellakaan ole mikään ihme. Sitä paitsi, tuon ikäiset ovat vielä työelämässä mukana. Ei heillä ole välttämättä kauheasti aikaa tai halua touhuta lastenlastensa kanssa.
kuopus ala-asteella ja omia menoja joten ihan mielellään odottelen vielä pari vuotta. Esikoinen meni juuri naimisiin ja molemmat rakentaa uraa joten odotella saa vielä. Eikä nuoremmat sisaruksetkaan (22 ja28v) edes seurustele tällä hetkellä vakavasti.
Eiköhän mun kunto kestä vielä pari vuotta odotella...
mamma 51v
ja yhä useampi elää 100-vuotiaaksi.
Sitäpaitsi mä olen ainakin siinä vaiheessa mieluummin lapsenlapseton. Käynhän töissäkin vielä 10 vuotta sen jälkeen.
jo kohdussa ja siksi en ole vielä mummo. Olen siis ap.n mielestä säälittävä, että tyttöni ei voi saada omia lapsia, koska kaikki kuolevat ennen synnytystä.
Silloin minulla olisi kunnolla aikaa heille.
hoitakoon lapseni omansa.
ei ole vielä isoäiti? Minusta on. Sellainen on jo sitten vanha jaksamaan lastenlapsia kunhan niitä saa joskus.
Olen 46v. ja omat lapset 8v. ja 10v.
Ei mitään halua hoitaa, kun omat lapset.
Törmäsin tähän vanhahkoon ketjuun ja ei todellakaan oo noloa..mitä ihmettä..eihän kukaan pääse itse valitsemaan mummouttaan. Mitä tai milloin on aivan muiden käsissä ja päätöksissä. Naisella on kaiken ikäisenä monia rooleja, eikä vain äiti tai mummo. Ikä on aina vain numeroita,todelliset asiat aivan muita.
Olen 55v ja tulossa ensimmäistä kertaa isoäidiksi.
Omasta mielestäni nuorena koska olenn pikkuteinin äiti ja vielä pitäisi olla melkein 10v työelämässä ja vasta sitten ehtii nauttimaan elämästä ja lapsenlapsista. Ruuhkavuosia elävä äiti enemmänkin
Musta tää on ainakin ihanaa, en ole onneksi edes äiti.
Olin 35 kun sain lapsen (olen korkeasti koulutettu ja minun viiteryhmässä tuo on aika tavallista), kun olen 55 niin tuo jälkikasvu on vasta 20. todellain toivon että opiskelee, matkustaa ja hankkiutuu ammattiin, ja kokeilee yhteiselämää yhden tai kahdenkin kumppanin kanssa ennen kuin päättää ryhtyä perheelliseksi. Arvelisin että joku 30-32 olisi aika tyyppillinen. Olen siis noin 65 ja juuri jäämässä eläkkeelle kun minusta tulisi mummu. Kuulostaa ihan hyvältä.
Ai niin, mikäli lapseni ei ole homoseksuaali tai päätä jäädä lapsettomaksi, jolloin minusta ei ikinä tule mummua. Sekin on vain elämää, olisinhan voinut jäädä lapsettomaksikin eikä minusta olisi tullut mummua.
En tiedä mikä näistä elämän tosiasioista olisi nolompaa kuin se, että joku katsoo oikeudekseen päättää miten muiden pitäisi elämänsä elää. Ja että aikuiselle ihmiselle pitää selittää näin yksinkertaisia elämän tosiasioita.
Ja höpönlöpön! Mun äiti tuli isoäidiksi 65- vuotiaana ja nyt 10 vuotta myöhemmin hoitaa isoa omakotitaloaan ja kolmea lastenlasta. Lisäksi juoksee pitkiä lenkkejä ja pyöräilee joka päivä :) 5-kymppiset on täysin töissään kiinni, eivätkä jaksa enää raskaan työpäivän jälkeen hoitaa lastenlapsiaan. Nähty on monessa tapauksessa!!!
Osoittaa yleensä, että isoäiti on kouluttautunut, hyvässä duunissa ja tehnyt lapsensa aikuisena eikä teininä. Ei ole siis tyypillistä vauva-sivuston sakkia.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:20"]
Olin 35 kun sain lapsen (olen korkeasti koulutettu ja minun viiteryhmässä tuo on aika tavallista), kun olen 55 niin tuo jälkikasvu on vasta 20. todellain toivon että opiskelee, matkustaa ja hankkiutuu ammattiin, ja kokeilee yhteiselämää yhden tai kahdenkin kumppanin kanssa ennen kuin päättää ryhtyä perheelliseksi. Arvelisin että joku 30-32 olisi aika tyyppillinen. Olen siis noin 65 ja juuri jäämässä eläkkeelle kun minusta tulisi mummu. Kuulostaa ihan hyvältä.
Sama täällä. Kiitos luojan, että en ole mummo 55-vuotiaana. Sain lapseni 36-vuotiaana ja nyt hän opiskelee yliopistossa ja toivon todella, että ei lisäänny opintojen aika. Haluaa ensi kunnon ammatin ja työpaikan eli kyvyn elättää itsensä ja lapsensa.Tämä on normijuttu meidän suvussa.
Ai niin, mikäli lapseni ei ole homoseksuaali tai päätä jäädä lapsettomaksi, jolloin minusta ei ikinä tule mummua. Sekin on vain elämää, olisinhan voinut jäädä lapsettomaksikin eikä minusta olisi tullut mummua.
En tiedä mikä näistä elämän tosiasioista olisi nolompaa kuin se, että joku katsoo oikeudekseen päättää miten muiden pitäisi elämänsä elää. Ja että aikuiselle ihmiselle pitää selittää näin yksinkertaisia elämän tosiasioita.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2012 klo 13:30"]Kun olen 55-vuotias, omat lapseni eivät ole vielä edes täysi-ikäisiä, joten en todellakaan toivo, että tulisin silloin isoäidiksi!
Kun synnyin, oma isoäitini oli 53-vuotias ja halusi hoitaa minua päätoimisesti, kun äitini meni töihin. Olin silloin pieni vauva, äitiyslomat kun olivat 60-vululla lyhyet. Vaan kuinkas kävikään, lapsenhoito olikin niin raskasta, että isoäitini ei halunnutkaan jatkaa. Ei siis ole mitään ikärajaa, milloin lastenlasten hoito tai heidän seuransa olisi liian uuvuttavaa.
[/quote][quote author="Vierailija" time="10.02.2012 klo 13:30"]Kun olen 55-vuotias, omat lapseni eivät ole vielä edes täysi-ikäisiä, joten en todellakaan toivo, että tulisin silloin isoäidiksi!
Kun synnyin, oma isoäitini oli 53-vuotias ja halusi hoitaa minua päätoimisesti, kun äitini meni töihin. Olin silloin pieni vauva, äitiyslomat kun olivat 60-vululla lyhyet. Vaan kuinkas kävikään, lapsenhoito olikin niin raskasta, että isoäitini ei halunnutkaan jatkaa. Ei siis ole mitään ikärajaa, milloin lastenlasten hoito tai heidän seuransa olisi liian uuvuttavaa.
[/quote]r
Eihän isovanhemmat hoida kuin silloin tällöin.Esim. päivän viikossa jaksaa hyvin, mutta joka päivä ei millään.T, 60 v terve
Mun vanhemmista tuli isovanhempia vasta puolitoista vuotta sitten. Ikää toisella 60 ja toisella 56. Eipä se niin kauheen noloa ole. Ja mä olen sentään sisaruksista nuorin, toisiin sisaruksiin on 10 vuotta ikäeroa.