Onko teistä säälittävää ja vähän noloa jos 55v nainen
ei ole vielä isoäiti? Minusta on. Sellainen on jo sitten vanha jaksamaan lastenlapsia kunhan niitä saa joskus.
Kommentit (59)
Ei, tuolloin isoäiti on itse vielä (suurella todennäköisyydellä) työelämässä eikä "ehdi" niitä lapsenlapsia tapaamaankaan kovin tiiviisti. Kyllä sitä 60+ jaksaa lasten olla jos on muuten kunnossa...
Noloa eli hävettävää siinä ei taatusti ole.
eikä ole vielä isoisä. Tai no, on tulossa syksyllä sellaiseksi, mutta ei vielä tiedä!
Miksi se olisi noloa? Näin "vanhojen" vanhempien kanssa kasvaneena meni aika kauan edes ymmärtää, että monella on viisikymppisenä jo useampi lapsenlapsi. Minulla on nuorin siskokin vasta 13.
mutta enpä enää tässäkään iässä ajattele että mikään olisi noloa, se jäi jo murkkuikään.
jos oikeasti olet tätä mieltä.
Oikeasti säälittävä ihminen ajattelee noin.
vai oletko vain suvaitsematon ja vanhanaikainen?
Noloa on jos naisen "arvo" määritellään pelkästään oman tai kuten tässä jopa omien jälkeläisten lisääntymisen kautta.
Mun äiti täytti just 70 eikä ole isoäiti, eikä tule koskaan olemaankaan. Ei ole ainakaan kertonut että se häntä mitenkään erityisesti nolottaisi.
Toivottavasti sinusta ei koskaan tulekaan isoäitiä, koska olet noin ahdasmielinen.
t. 45, joka on tätinä kuin mummo, mutta tuskin vielä 55-vuotiaana mummo, koska lapsi vasta 20 silloin.
kyseinen viisvitonenhan ei itse mahda mitään tälle "isoäidittömyydelleenn".
vuoteen tule mummoksi, sen verran meneviä nuo lapset on - työskentelevät ulkomailla, rakentavat uraa ja maksavat kotejaan. Mulla ei ole kiire sillä itsekin olen työelämässä täysillä. Hyvin ehdin olemaan mummo myöhemminkin ja uskon että jaksamista riittää:D
Ja ei, en ole vanha - mun oma mummoni kuoli skarppina 95v:nä - hän oli jo vanha
että se ei ole hänen oma vikansa.
Minusta sekään ei ole säälittävää eikä noloa jos jostain ei tule koskaan isoäitiä.
Vanhimmat lapset opiskelee eikä niillä ole edes puolisoita tai seurustelukumppaneita. Mun nuorin lapsikin on vasta 9-v.
55-vuotias on kyllä jo mummuikäinen, lapsenlapsilla tai ilman.
enkä yhtään tunne itseäni mummuikäiseksi. Lapsenlapsien tuloonkin menee varmaan vielä vuosia. Ja kun jumpissa katson ikäisiäni ja vähän vanhempiakin hoikkia hyväkuntoisia naisia, ei sana mummu tule ensimmäiseksi mieleen.
synnyttämiselle on jo? Lapset pitää synnyttää 25-vuotiaana, muuten on mummoäiti ja lapsenlapset pitää saada 55-vuotiaana, muuten on elämä pilalla.
Mikään sellainen olio, jolla ei ole lapsenlapsia, ei voi olla mummu, mummo eikä mummi, olipa se minkäikäinen tahansa. Iso äiti kylläkin, koosta riippuen tietysti ja siitä, mitä pidetään isona.
koska silloin olisi noin 70v, kun lapsenlapset olisivat aikuisia ja mielellään kävisivät mummoa auttamassa, kaupassa kulejttaisivat jne. ihan yhtä runsaasti kuin mummo heitä aikanaan hoiti.
Ja lisäksi tuolloin sille noin 45 v mummon lapselle jää hyvää aikaa hoitaa omaa isoäitiään, tuota noin 90v ikäistä dementikkohöppänää.
Eli nuoremmat sukupolvet huolehtimaan vanhemmista, koska aikanaan on ollut toisinpäin.
ja silloin on vielä 10 vuotta työelämää jäljellä, joten ei isoäidistä olisi nuorelle perheelle apua.
ajatella tuollaista. Ei kai kenenkään ihmisen, edes naisen, ihmisarvao määräydy muiden ihmisten mukaan? Minä arvostan kaikkia ihmisiä heidän luonteensa, käyytöksensä, älykkyytensä ja muiden ominaisuuksien mukaan, en mahdollisten lasten, lastenlasten, vanhempien, sisarusten yms asian takia.