Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako bussissa/junassa/metrossa/ratikassa meikata? ov

Vierailija
10.02.2012 |

Aamut ovat minulle hankalia ja meikkaan usein julkisissa liikennevälineissä aamulla matkalla jonnekin. Olen huomannut, että joskus ihmiset tuijottevat minua. En tiedä, että rikonko jotain etikettiä vai miksi ihmiset tuijottavat. Olen ajatellut, että ehkä junameikkaus on enemmän teinityttöjen hommaa, mutta otan ihan mielelläni moukkastatuksen vastaan, jos meikkaukseni jotakuta häiritsee. Toisaalta olen miettinyt, että en ainakaan kovin räikeästi sitä matkaa voi häiritä, enhän puhu puhelimeen tai huutele humalassa kanssamatkustajille. (olen 30-vuotias)

Mitä mieltä olet, saako julkisissa meikata?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllähän se hieman erikoiselta näyttää, ja siksi saat katseita. Mutta meikkaa pois vaan!

Vierailija
2/14 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku bussissa meikkaa, eli meikkaa vaan ei sen ketään pitäis häiritä, ellet sitten valtaa viereistä penkkiä meikkiarsenaalis kanssa ruuhkadösässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, totta kai saa meikata sillä eihän se ketään voi todella häiritä. Selvää kuitenkin on, että osa ihmisistä pitää sinua vähän idioottina ja joudut sietämään noita katseita. Jos totut niihin niin siitä vaan! :)

Pakko myöntää, että itsekin vilkaisen meikkaavia naisia vähän vinosti, tulee vaan mielikuva että on yliturhamainen (meikkaa koko ajan joka paikassa) tai jotenkin pihalla (sekopää, koditon tms). Vähän hölmöjä ajatuksia kyllä jos niitä tarkemmin ajattelee. :) Sori vaan.

Vierailija
4/14 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan pidät suun kiinni ripsiväriä laittaessasi :D

Vierailija
5/14 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vähän sellainen fiilis, että on pikkasen hukassa. Eikö voi herätä vähän aikaisemmin, että ehtii meikkaamisen tehdä kotona, samoin kun sen aamupalan syömisenkin.

Vierailija
6/14 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos bussissa meikkaat.

Ei haittaa minua, ellet siis vaadi meikkiarsenaalille yhden ihmisen paikkaa täydessä liikennevälineessä?

Kieltämättä tulee mullekin mieleen, että kyseessä on joku poikkeuksellisen turhamainen tyyppi, joka pakkeloi itseään aina ja kaikkialla. :) Mutta ei muuten haittaa.

Vierailija
7/14 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei haittaa ja joskus olen kiireessä itsekin meikannut bussissa.

Mutta tiedän ettei se hyviin tapoihin kuulu. Japanissa se olisi todella epäkohteliasta, samoin niistäminen nenäliinaan. Siellä ne vaan niiskuttavat räkää sisäänpäin....

Vierailija
8/14 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran kehtaat lähteä kotoa ilman ehostusta, niin älä nyt paljasta kaikelle kansalle matkan aikana että mitä kaikkea joudut tekemään näyttääksesi hyvältä :o

Vierailija
9/14 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin saatan katsella, jos joku junassa meikkaa eli jos ei katselu häiritse, niin meikkaa pois. :) Et ole ainoa, joka niin tekee.

Vierailija
10/14 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen ruuhkalähijunassa joka aamu Espoon ja Helsingin välillä ja monena aamuna matkustaa vaalea huoliteltu naine jonka kaikki vaatteet menevät pinkin sävyyn, ja hän puutetroi poskensa huolella vaaleanpunertaviksi n 15 minuutin ajan. Ilmeisesti hänellä on sellainen työ että on oltava vaaleanpunaine kauttaaltaan. Mutta se ei herätä mitään ihmetystä, hyvin tavallista junassa meikkaamine on. Omista pulloista kaljan tai siiderin juominen täydessä ruuhkajunassa häiritsee paljon enemmän.

Vierailija
11/14 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saa tietenkin, ei sitä kukaan kiellä. On se vähän omituista kuitenkin, ettei aikuisella ole yleensäkään aamuisin aikaa hoitaa sitä kotona.

Kaiken kukkuraksi voisin mainita kuinka korvaamaton ilme meikkaajalla on kun rajaukset menevät pieleen esim bussin pompahtaessa tai kääntyessä :D

Vierailija
12/14 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisen ihmisen pitää keritä piirtää naamansa kotonaan tai sitten olla ilman meikkejä.

Vierailija
13/14 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän mikään instanssi tuollaista tietenkään voi kieltää, mutta kyllä se ainakin minusta hölmön ihmisen hommaa on. Matkustatko kenties vielä paplaritkin päässäsi? Mikset voi meikata vasta perille päästyäsi, jos et ehdi meikata aamulla kotona?

Tuollainen toiminta julkisissa liikennevälineissä suorastaan huutaa tuijottamaan sinua :)

Vierailija
14/14 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki se näyttää harvinaisen typerältä, mutta sellainen pyyntö olisi, että älkää nyt herranjestan lakatko kynsiä tai hinkatko sitä vanhaa pois julkisissa kulkuvälineissä. Se haju on mienaan aika karsea.

T:miäs

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme