En pysty olemaan kyykyssä niin, että
kantapääni olisivat maassa. Eli jos olen kyykyssä, seison päkiöilläni.
Muita? ja mistäköhän tää johtuu? :D
Kommentit (28)
Mä olen aina päässyt vaivatta kyykkyyn, niin että jalkapohjat ovat täysin kiinni maassa.
Juuri äsken piti testata. Aivan kepeästi menen kyykkyyn, niin että polvet on yhdessä ja kantapäät tiukasti maassa. Ei edes tee tiukkaa eikä mistään akilleen kohdasta edes kiristä. Sama luonnistuu tietty haarakyykyssäkin.
Mulle ei ole tullut mieleenkään, että joku ei fyysisesti tuohon kykene.
Itsellä pituutta noin 167 cm ja painoa 67 kg.
pysty, mutta eipä se mitenkään ole elämää hankaloittanut. huvittaa vaan, kun 3v taapero joskus leikkii lattialla tuossa asennossa eikä mitään ongelmia =D
joku miettii yhtä syvällisiä kuin itsekin! =D En mäkään pääse ja olen aina suorastaan kadehtinut niitä, jotka pääsevät.
Miksi? En tiedä. =DD
tätä yläasteen liikuntatunneista lähtien :D
tosiaan, jos on jalat harallaan (näyttää sammakolta) niin onnistuu vaivalloisesti, mutta siis ihan normaalisti kyykkyyn mennessä olen aina päkiöiden varassa. Ja juurikin niillä liikuntatunneilla huomasi, että jotkut on kyykyssä ihan koko jalkapohja maassa, itellä tuli heti pyllähdys jos sitä yritti.
ja korkokengillä en ole kävellyt (:
AP
kyykkyyn aivan alas kantapäät maassa. Olen laiha ja notkea, mutta vissiin sitten akillesjänteet on kireät.
Mutta kävin callanetics-voimistelussa, jossa venyteltiin paljon ja siellä harjoiteltiin myös tuota "afrikkalaista synnytysasentoa". Silloin pääsin sammakkoasentoon jalat lattiassa. Äsken kokeilin ja vaikeaa se taas on :)
olla kyykyssä jalkapohjat kokonaan maassa, jalat yhdessä. Eikä ole edes tasapainovaikeuksia. Enkä ole kovin notkea muuten. Korkkareita kyllä käytän melko harvoin.
Ei mitään ongelmaa. Vaikuttaakohan pituus, olen 152cm vain..