Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty olemaan kyykyssä niin, että

Vierailija
10.02.2012 |

kantapääni olisivat maassa. Eli jos olen kyykyssä, seison päkiöilläni.

Muita? ja mistäköhän tää johtuu? :D

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko, että tällä on notkeuden kanssa mitään tekemistä tai pituuden.

Vierailija
2/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me miehen kanssa kokeiltiin, ja molemmilta onnistuu täysin vaivatta. Vaikka jalat ihan yhdessäkin tai miten vaan, ei pienintäkään ongelmaa.

Mä oon 154cm jos sillä on mitään merkitystä, olen notkea ja hoikka. Pelaan lajia, jossa tehdään paljon jalkatyötä enkä koskaan käytä korkkareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut ikinä tullut edes mieleen että olisi fyysisesti mahdollista mennä kyykkyyn niin että jalkapohjat pysyvät maassa. En ollut kenenkään nähnyt niin tekevät ennenkuin kiinnitin huomiota siihen kuinka mun mies on kyykyssä. Myös hänen vanhempansa kykkivät jalkapohjat maassa. Ajattelin että ompa siinä friikki perhe :D mutta ilmeisesti minä olenkin se friikki tässä perheessä. Muuten olen kyllä huomattavasti notkeampi kuin mieheni.

Vierailija
4/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan kokeilla :D joo on hankalaa, meinaa kaatua.

Vierailija
5/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sellaisen ihmisen joka ei myöskään pysty menemään kyykkyyn niin että jalkapohja osuisi kokonaan maahan. Hänellä tämä johtuu siitä, että hänen akillesjänteensä/pohjelihakset ovat tavallista lyhyemmät/kireämmät. En muista kummasta oli kyse, mutta jonkinlainen rakennevika kuitenkin.

Eihän se vaarallista ole, tuollainen, mutta voi se jonkinverran hankaloittaa elämää.

Ps. Tuli mieleen että voisikohan sinulla tuo johtua esimerkiksi siitä, että lihakset ovat niin venymättömät, siis jäykät, sen sijaan että kyseessä olisi varsinainen rakennevika?

Vierailija
6/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tästä oikeastaan mitään haittaa ole koskaan ollut :)

Ja olen tosiaan aika "jäykkä" muutenkin, kun en koskaan ole juurikaan urheillut/venytellyt/jumppaillut (normaalipainoinen kuitenkin).

AP

Vierailija
7/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en viitsi lähteä testaamaan tuota, koska jos pyllähdän niin en varmaan pääse ylös... Olen sitä tosin kokeillut joskus aiemmin kun näin kaverini niin tekevän ja myös minulta se ei ole onnistunut.

MUTTA tuli mieleen tuosta kyykkyasennosta ystäväni kun pari päivää sitten KAUHISTELI, miten pääsen sujuvasti kyykkyyn kun laitoinhänen lapsosen puntit kenkiin, vaikka olen raskaana (pian yliaikaa), kiloja tullut yli 20 ja elopainoa reeeeilusti yli 100kg. Johtuu varmaan siitä että meillä ei ole kotona bide-suihkua ja jos haluaa tehdä alapääpesun on käytettävä suihkun suihkupäätä (kyykyssä suihkun lattialla ettei jalat kastu). Saatan siis kyykistyä monta kertaa päivässä = treeniä päivittäin ;)

Ystäväni ei voi kyykistyä niin vaikka ei olekaan raskaana (tosin on yhtä lihava kuin minä). Ei edes pelkille päkiöilleen.

Vierailija
8/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyn siis kyykistymään PÄKIÖILLENI, en niin että koko jalkapohja maassa. :)

Vierailija
9/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon aikaan yöstäkö jumppaat? Klo 03:13 :DDD

Vierailija
10/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asento on vaan älyttömän takapainoinen, eli täytyy pitää painopistettä tietoisesti edessä jotta pysyy pystyssä. Mutta mulla kyllä nivelet ja lihakset antaa periksi sen verran että en ole päkiöilläni. Muuten olenkin sitten kankea kuin rautakanki venyttelyistä huolimatta.

Vierailija
11/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka pystyy syvässä kyykyssä perse melkein maassa olen niin että kantapäät olis maassa. Siinähän kellahtaa taaskepäin. En mäkään pysy kyllä puolta sekuntiakaan enkä pidä sitä yhtään ihmeellisenä.

Sillai pystyn että en pidä jalkoja yhdessä vaan sellasella hartialeveydellä toisistaan niin sillon peppu pumpsahtaa jalkojen väliin.

Mä en edes tiennyt ennen tätä ketjua et sen pitäis olla yleistä että pystyy oleen sellaisessa kyykkyasennossa. Onko se muka?

Vierailija
12/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka pystyy syvässä kyykyssä perse melkein maassa olen niin että kantapäät olis maassa. Siinähän kellahtaa taaskepäin. En mäkään pysy kyllä puolta sekuntiakaan enkä pidä sitä yhtään ihmeellisenä.

onhan se hieman tasapainottelemista kuitenkin.

Vierailija
13/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillai pystyn että en pidä jalkoja yhdessä vaan sellasella hartialeveydellä toisistaan niin sillon peppu pumpsahtaa jalkojen väliin.

t. 160cm/80kg ja kantapäät maassa, polvet yhdessä kyykyssä (ei tosin raskaana;-))

Vierailija
14/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytätkö tai oletko käyttänyt korkokenkiä, sillä ne lyhentävät akilesjänteitä.

Vierailija
15/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen ominaisuuksista kiinni, osa pystyy ja osa ei. Tiedän että mieheni on notka kuin rautakanki, eikä pääse kunnolla kyykkyyn ede päkiöillään seisten.

Painolla ei ole asian kanssa tekemistä, minulla on reippaasti ylipainoa (165cm ja 79kg) ja pääsen kyykkyyn koko jalkapohja lattiassa, polvet ja myös jalkaterät yhdessä. Ei ole mikään vika, jos ei onnistu. Selkäkipuisia testataan lääkärissä vian syytä etsittäessä mm. kyykkyyn menolla ja silloin seisotaan normaalisti, ei polvet yhdessä. Alas asti ei tarvitse päästä, mutta jos ei liikahda mihinkään jalkapohjat maassa, niin vikaa/jäykkyyttä on normaalia enemmän.

Vierailija
16/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en oo tienny, ettei joku pysty kyykyssä olemaan kantapäät lattiassa. Mulle ihan normaali asento, eikä vaadi mitään tasapainoilua.

Vierailija
17/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ylipainoakin. Työpaikallani olen usein huomannut, että toiset pystyy kyköttämään ko. asennossa pitkiäkin aikoja, toiset ei edes yritä.

Vierailija
18/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maahan, mutta jalkojen pitää olla levällään. Ei onnistu jalat yhdessä. Akillesjänteen pituus vaikuttaa.

Vierailija
19/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiennyt ennen tätä ketjua et sen pitäis olla yleistä että pystyy oleen sellaisessa kyykkyasennossa. Onko se muka?

Ei ole vaikeaa.

Sitten jos yrittää pitää selän pystysuorassa niin varmaan kellahtaa taakse, mutta eteenpäin kallistuminen siirtää painopisteen niin ettei kaadu. Ei kait se sen kummempi juttu ole päkiöilläkään ollessa.

Jos on kireät/lyhyet jänteet sitten ei eteenpäin kallistuminen onnistu, ja kaatuu selälleen :p

Vierailija
20/28 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta monilla miehilläkin on sama tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän