Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasta ei kutsuttu synttäreille, vaikka kaikki

Vierailija
09.02.2012 |

muut lapset samasta eskariryhmästä on kutsuttu. Mitä ihmettä? Eskarissa ei kuulemma ole mitään ongelmia, kuulemma leikkii kivasti kaikkien kanssa. On niin paha mieli lapsen puolesta.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan mene kysymään yhtään mitään, teet vain itsesi naurunalaiseksi. Lastasi ei nyt vain ole haluttu kutsua sinne, piste. Älä turhia käy jauhamaan asian kanssa. Sopeudu, nainen!

Jokaisessa eskarissa on joku sääntö näihin synttärikutsuihin ja se ei vain kertakaikkiaan ole mahdollista, että yksi jätetään kutsumatta. Meillä ainakin on sellainen sääntö, että tytöt kutsuu kaikki tytöt ja pojat kutsuu kaikki pojat mikäli aikoo kaverisynttärit pitää.

Olen tästä ottanut selvää, että tietäisin miten on tapana toimia...

Eskarissa vielä henkilökunta seuraa näitä kutsuja, eli reippaasti kysymään ja naurunalaliseksi joutuu kyllä ihan tuon synttärisankarin vanhemmat jos tosiaan ovat antaneet luvan olla kutsumatta yhtä.

Itse aion olla hyvin tarkka siitä, ettei vain kukaan unohdu kutsumatta mikäli päätetään kaverisynttäreille yksikin eskariporukasta kutsua.

Vierailija
22/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan mene kysymään yhtään mitään, teet vain itsesi naurunalaiseksi. Lastasi ei nyt vain ole haluttu kutsua sinne, piste. Älä turhia käy jauhamaan asian kanssa. Sopeudu, nainen!

Jokaisessa eskarissa on joku sääntö näihin synttärikutsuihin ja se ei vain kertakaikkiaan ole mahdollista, että yksi jätetään kutsumatta. Meillä ainakin on sellainen sääntö, että tytöt kutsuu kaikki tytöt ja pojat kutsuu kaikki pojat mikäli aikoo kaverisynttärit pitää. Olen tästä ottanut selvää, että tietäisin miten on tapana toimia... Eskarissa vielä henkilökunta seuraa näitä kutsuja, eli reippaasti kysymään ja naurunalaliseksi joutuu kyllä ihan tuon synttärisankarin vanhemmat jos tosiaan ovat antaneet luvan olla kutsumatta yhtä. Itse aion olla hyvin tarkka siitä, ettei vain kukaan unohdu kutsumatta mikäli päätetään kaverisynttäreille yksikin eskariporukasta kutsua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli synttärikutsu paitsi meidän tytön. Kyseessä hiljainen lapsi, ei tosiaankaan mikään kuisaaja tms. mistä syystä ehkä vielä voisi jättää kutsumatta. Paljon ikävää mieltä se aiheutti. Tytöllä oli omat synttärit eskarikeväänä, me kutsutiin sitten ihan kaikki. Oli siellä muutamia noloja naamoja vanhempien joukossa, kävin käsdestä esittäytymässä heille kun emme olleet kertaakaan vielä eskarivuoden aikana tavanneet. Toivon todellakin, että jos kutsutaan, kutusutaan kaikki tai sitten ne kutsut annetaan huomaamattomasti. Julmaa ja typerää touhua.

Vierailija
24/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan silta synttärisankarilta. Mä laittasin omani kysymään jos noin kävisi. Toisaalta mistä mä tietäsin että kaikki muut on kutsuttu?

Vierailija
25/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yleensäkään ymmärrä, miksi eskari-iässä pidetään niin jumalattoman suuria juhlia, mihin pitää koko ryhmä kutsua. En todellakaan aio pitää sellasia,vaan poikani kutsuu ehkä 5 läheisintä kaveriaan. Ei elämässä voi aina siloitella tietä niiden pienten kullannuppusten edestä; lapsi saa kutsua synttäreilleen just ne, ketkä haluaa. Mun mielestä kun muistelee omaa lapsuusaikaa, niin oli ihan itsestäänselvää esim. ala-asteella, että tietyt ihmiset menevät tietyn ihmisen synttäreille ja tietyt taas toisten. Kukaan ei nähnyt siinä mitään ihmeellistä

Vierailija
26/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa!

Onko "ihan kaikki" varmasti ihan kaikki muut?

Meillä kävi kerran samalla tapaa. Eskariryhmän muut pojat kutsuttiin juhliin omaani ja erästä toista poikaa lukuunottamatta. Sitä oli vaikeaa lapselle selittää (ehkä on pieni koti / tila juhlien järjestämiseen jne). Samoin vaikeaa oli myös omalla kohdalla vastaavasti opettaa pojalle, että hänen syntymäpäivilleen kutsutaan koko ryhmän pojat. Että kostaa ei saa. No, tuo poika ei juhliin koskaan saapunut, "oli muita esteitä", joten kaipa siinä oli näkyvissä syy myös oman poikani kutsumattomuuten - emme kai perheenä ollut heidän mieleen.

Vierailija
27/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttö kutsuu kaikki tytöt ja poika pojat? Wtf? Eli meillä olis kivat 15 tytön synttärit? En ole kuullutkaan moisesta. Meillä lapset on aina kutsuneet lähimmät 4 - 8 Ystäväänsä. Eli ei kaikkia todellakaan päiväkoti- eska tai luokkansa ryhmistä. Vaan muita hyviä ystäviään, ja ehkä yhden tai kaksi kolme sitten edellä mainituista. Onpas meillä omituista sitten tuo juhliminen.

Vierailija
28/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä pitäisi kutsua kaikki? neljä-viisi lähintä ystävää riittää varmasti tuon ikäiselle. Tuolla tavalla kun alkaa siloittelemaan lapsen tietä, sitä saa jatkaa aikuisikään saakka

Vierailija
29/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty vaikeahan niitä on lapsille opettaa, jos ei itsekään aikuisena osaa käyttäytyä.

Vierailija
30/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttö kutsuu kaikki tytöt ja poika pojat? Wtf? Eli meillä olis kivat 15 tytön synttärit? En ole kuullutkaan moisesta. Meillä lapset on aina kutsuneet lähimmät 4 - 8 Ystäväänsä. Eli ei kaikkia todellakaan päiväkoti- eska tai luokkansa ryhmistä. Vaan muita hyviä ystäviään, ja ehkä yhden tai kaksi kolme sitten edellä mainituista. Onpas meillä omituista sitten tuo juhliminen.

Kyllä, meidän päiväkodissa on sellainen sääntö. Meillä tosin on 5 tyttöä ja 6 poikaa, eli siksi näin.

Vierailija
31/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikallasi kaikki juhlimaan joka vuosi syntymäpäivääsi? Siis en todellakaan ymmärrä. Mielestäni lapselle nimenomaan opetetaan ettei kaikkea voi saada ja kaikkialle päästä. Mun mielestä olisi myös ihan hirveää, jos lapsi kävisi kaikissa 15 oman eskaryhmänsä tytön synttäreillä ja sitä jatkaen kaikkina vuosina koulussa kaikkien tyttöjen synttäreillä. Huh sitä juhlimisen ja lahjojen ostamisen määrää. Ei lapsi ole kaikkien ryhmäläisensä ystävä vaan muodostaa varmasti mielellään ystäväpiirin myös saman pihan lapsista, edellisen päiväkodin kavereista jne... Milloin tämä kaikki kutsuu kaikki- systeemi on alkanut? Silloinko kun keksittiin että vieraat saavat myös lahjan?? Joka on niin syvältä sekin, mihinkään olla enää tyytyväisiä.

Vierailija
32/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrätä, ketä kukin omiin juliinsa kutsuu :D Kortin voi lapsi antaa yhdelle ja sanoa, että laita reppuusi. Tarvitseeko sitä aina joka asiaa suureen ääneen mainostaa.

Ei helvata, noinhan ne ongelmat alkaa. Nyyh, nyt meidän Jessicaa ei kutsuttu ja KAIKKI muut pääsee. Äiti on nyt hyvin surullinen, paskanmarjat sanon minä.

Vierailija
33/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ollaan kaikki kavereita" -tapahtumia. Jos lapsi ei halua kutsua jotakuta niin sitten ei kutsuta. En kysele syitä ja jo joku äiti soittelee perään, kysyn, ovatko kyseessä nyt hänen lapsensa vai minun lapseni juhlat.

Vierailija
34/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa eskarissa on joku sääntö näihin synttärikutsuihin ja se ei vain kertakaikkiaan ole mahdollista, että yksi jätetään kutsumatta. Meillä ainakin on sellainen sääntö, että tytöt kutsuu kaikki tytöt ja pojat kutsuu kaikki pojat mikäli aikoo kaverisynttärit pitää. Olen tästä ottanut selvää, että tietäisin miten on tapana toimia... Eskarissa vielä henkilökunta seuraa näitä kutsuja, eli reippaasti kysymään ja naurunalaliseksi joutuu kyllä ihan tuon synttärisankarin vanhemmat jos tosiaan ovat antaneet luvan olla kutsumatta yhtä. Itse aion olla hyvin tarkka siitä, ettei vain kukaan unohdu kutsumatta mikäli päätetään kaverisynttäreille yksikin eskariporukasta kutsua.

eli varmasti on noin, jos synttärit ovat keskellä päivää eskarissa ja siellä ohjaaja ne järjestää. Kotisynttäreistä ei eskari tai vanhempainryhmä voi tehdä mitään sitovaa päätöstä, joten aika lailla nauraisin sille eskariopelle, joka vaatii minua kutsumaan koko ryhmän kotiini. Eskarin ulkopuolisesta toiminnasta ei voida tehdä ohjeita ja vaikka tehtäisiin, ne eivät ole sitovia eikä niiden noudattamista voi eskariope vaatia.

Jos meillä joku urputtaisi moisesta, kysyisin heti, miksi eskariope ei ol kutsunut minua ja perhettäni synttäreilleen kotiinsa. Tasapuolisesti.

Vierailija
35/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä olikaan se pohjimmainen asia. Eli jollakin lapsella on syntymäpäivä, jota hän julistaa haluamallaan tavalla. Eikä mikään ollaan-kaikki-ystäviä-massa-tapahtuma. En myöskään ymmärrä, mitä varten lasta opetetaan tuota mallia noudattamaan? Milloin lapsen/nuoren/aikuisen on sitten aika tajuta mistä oikein todella onkaan kysymys? Miksi siloitella ja taputella ja pureskella sitä lapsen elämää valmiiksi?

Vierailija
36/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt taas joidenkin nico-pettereiden äitien keksimä muka-sääntö että kaikki pitää aina kutsua. NOT! Eikö juuri ole tuossa iässä järkevämpi opettaa sille omalle lapselle, että kaikkea ei aina voi saada, ei myöskään kutsua kaikkia kavereita, mutta jokaisen kanssa pitää silti tulla toimeen. Mä en ainakaan suostuisi ostamaan 15-20 lahjaa vuodessa vaan sen takia, ettei nyt jollekin random-muksulle tule paha mieli. hieman suhteellisuudentajua elämään!

Vierailija
37/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on kolme lasta. Vuodessa semmonen 50 lahjaa. Ok, ihan kiva. Juhlitaan sitten kaikkia päiväkodin, eskarin ja koululuokan tyttöjä, ihanaa :) Ja muistetaan myös kesälomalla synttäreitään juhliin kutsua koko ensi vuoden tuleva ryhmä! Ja muistakaa, ettei lomat saa estää teitä tulemasta meidän juhliin tai meidän Jessica se vetää itkupotkuraivarit, eikä äiti taaskaan tykkää...

Vierailija
38/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia jättä yksi kutsumatta ryhmästä kuin kutusa vaikka 20 hengen ryhmästä 5-8

Kukaan normiaikuinen ei anna lapsensa tehdä kiusaa toiselle lapselle. Sillä yhden sulkeminen ryhmän ulkopuolelle on todella julmaa.

Jos lapsi on ihan normaalikäytöksinen ja kaveri eskarissa.

Sen voin ymmärtää, jos lapsi hajoittaa, sotkee ja kiusaa muita koko ajan, että ei haluta kutusua.

Meillä aikanaan yhden lapsen eskariporukassa oli lapsi joka sairastu vakavasti ja tämän takia taantui aika paljon ja kulki huonosti jne.

Kukaan ei enää kutsunut häntä juhliin. Vaikka ei käyttäytynyt mitenkään huonosti.

Me kutsuimme koko porukan ja tietysti tämän lapsen myös ja kaikilla oli todella mukavaa.

Hyvin tuo lapsi pärjäsi mukana. Äitinsä kertoi kuinka lapsi oli ollut onnellinen kutsusta ja pitkään kutsujen jälkeenkin puhunut asiasta onnellisena. Äiti oli myös hyvin iloinen, että lapsensa kuului ryhmään ja kutujen jälkeen lapsi oli taas enemmän porukassa mukana muutenkin.

Vierailija
39/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki tytöt kutsuu kaikki tytöt synttäreilleen. Nyt ovat neljäsluokkalaisia ja muutama perhe ei juhli synttäreitä, mutta suurin osa kyllä.

Mun mielestä se on sairaan hieno tapa ja aion jatkossakin kutsua kaikki. Meillä on myös kaverisynttärit ja sukusynttärit erikseen.

Mutta mä olenkin itse syntynyt joulupäivänä...

Vierailija
40/50 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kutsutte kerrallaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi