Millä LAIHDUTTAJA voisi herkutella?
Kommentit (16)
kannattaa herkutella jollain mikä on itsestään oikeasti ihanaa ja sen arvoista.
Vähäkaloriset laihduttajille suunnatut herkut ovat saatanasta.
Jos tykkäät vaikka suklaakakusta, ota sitä, mutta vaan pieni pala. Käy kahvilassa, älä osta kotiin koko kakkua.
Mutta eri mittakaavassa. Harvemmin ja vähemmän ja nautinnolla. Sellaisen tavan voi pitää jatkossakin eikä olekaan kyseessä enää laihdutuskuuri vaan terveempi elämäntapa.
niin mun suosikkeja on ananas, mansikat ja mustikat. =)
-leipäjuustoa, cashewpähkinöitä ja ihan pieni tl tosi hyvää appelsiinimarmeladia.
-tummaa suklaata
-turkkilaista jugurttia, mansikoita, kuohukermaa.
-suklaavaahtoa; kuohukermaa ja tummaa kaakaojauhetta sekaisin.
Turkkilaista jugua + kermavaahtoa + liotettuja, muussattuja luumuja.
Suklaakakkua (kananmunia, tummaa suklaata, voita ja 1 rkl vehnäjauhoja), siinä on semmonen ihana sula sydän, lisäksi vielä kermavaahtoa.
Marja-leipäjuustosalaattia.
Uuniomenoita, joissa mantelijauhe-kaneli-voitäyte, lisäksi vaniljakastike, johon laitan kyllä vaniljasokeria, mutta en muuta sokeria.
Suklaamousse tummasta suklaasta, ei lisättyä sokeria.
Kookosletut ja marjasose ja kermavaahto.
Turkkilainen jugu + kermavaahto + puolukkasoseraidat (makeutettu stevialla).
En tiedä sopiiko nää "perinteisellä tavalla" laihduttajalle, mutta karppaajalle ainakin. Aluksi en n. kuukauteen syönyt mitään herkkuja ja vieroitusoireet olivat kamalat. Nykyään tekee makeaa mieli vain harvoin, enkä millään saattaisi syödä esim. tavallista leivosta, sehän ei maistu yhtään miltään muulta kuin sokerilta, hyi hirveä.
Niin ja kahdessa kuukaudessa laihduin 12 kg (enempää ei tarvitse), liikuntaa lisäämättä.
Tämä tietty edellyttää, että omistat kahvikoneen.
kunhan ei osta mitään megasäkkiä kotiin.
mutta KOHTUUDELLA :) Ai että sitä nautintoa kun kahvin kanssa nauttii pätkiksen tai pari konvehtia...
Ensin opetellaan huonoista tavoista eroon ja sitten herkkupäivä kerran kuukaudessa. Jos siis oikeasti haluat laihduttaa.
tai valion kevyellä minttusuklaajäätelöllä.
vaikka korvaisit sokerit stevialla, niin jää osa kaloreista pois, saa sitten olla rasvaakin herkuissa.
Tummaa suklaata syön itse joka päivä 1-2 palaa hyvän espresson kanssa.
Se vaan on pois sitten muusta syömisestä. Mä herkuttelin juuri päiväkahvin kanssa Brunbergin mokkasuukolla, ai että kun vieläkin maistuu suussa hyvältä! :)
Illalla en voikaan sitten syödä enää kuin kasvissosekeittoa päivälliseksi ja porkkanaa ja kurkkua iltapalaksi.
hedelmillä, salaatilla, vihanneksilla jne. Teen vaikka hedelmäsmoothien.
Toisaalta herkuttelen myös suklaalla, karkilla, jäätelöllä... Pari palaa suklaata päivässä ei kenenkään laihista pilaa. Määrät tosiaan vaan pitää olla kohtuullisia, ei vain laihduttaessa, vaan myös jatkossa. Turha kuvitellakaan että söisin enää jättipussia irtokarkkeja tai kokonaista suklaalevyä, ällöttää pelkkä ajatus. Nykyään riittää se yksi tai kaksi palaa.
Jos taas haluan jotain herkkuja esim. elokuvan ajaksi tai illanistujaisiin, teen vaikka dippivihanneksia, hedelmälautasen tms.
majoneesilla munkeilla voilla jäätelöllä pirtelöllä pitsalla hampparilla ,,,,kohtuullisessa määrin
Ruokavalioni on histamiiniyliherkkyyden takia kovin rajoittunut (ei mm. vehnää, hiivatuotteita, mansikoita, vadelmia, sitrushedelmiä). Olen käynyt kuntosalilla pari kuukautta ja ohessa tehnyt aerobista (uintia, hiihtoa). Kun lisäsin juoksutreenit viikko-ohjelmaan, alkoi tuntua, etten saa hiilihydraattimääriä kunnolla täyteen, vaikka syön aamulla kaurapuuroa ja päivän aikana pari palaa juureen tehtyä ruisleipää. Herkuksi - myös kaakao ja suklaa ovat kiellettyjä - olen löytänyt luomuhalvan, jossa ei ole muuta kuin seesaminsiemeniä ja hunajaa. Kaloripitoista se toki on, mutta rasva on terveellisessä muodossa, ja hunajakin lienee parempi kuin sokeri. Ostin myös pussin spelttilakuja, ja se riitti useammaksi päiväksi ja oli hyvänä energiatäydennyksenä. Valkosuklaatakin olen nauttinut maltillisesti, mutta jätän sen nyt pääsiäiseen. Omia halvan tapaisia karkkeja tein tahinista ja hunajasta. Netistä löytyy ohje.
Ensin opetellaan huonoista tavoista eroon ja sitten herkkupäivä kerran kuukaudessa. Jos siis oikeasti haluat laihduttaa.