Onko jonkun lapset Turussa Puolalanmäen kieliluokilla?
Siis niillä johon pitää hakea erikseen jo ensimmäisenä kouluvuonna ja jonne on satoja hakijoita ja pääsee ehkä 30 tms. Millainen systeemi oli haku ja oletteko olleet tyytyväisiä?
Kommentit (5)
Olen itse käynyt Puolalanmäen lukion ja monien ystävieni lapset ovat Puolalan alakoulussa noilla kieliluokilla. Ovat olleet erittäin tyytyväisiä opetuksen tasoon ja koulun ilmapiiriin.
Kuten minäkin aikoinani viihdyin tuolla lukiossa todella hyvin.
Kannattaa ainakin kokeilla hakemista. Ymmärtääkseni testataan lapsen yleistä kielellistä lahjakkuutta, eli tuskin voi mitenkään prepata.
Voit myös harkita musiikkiluokkaa. Yksi ystäväni treenaa jo nyt alle 2-vuotiasta lapstaan musiikin saralla, että saisi hänet sinne.
Onhan se jotenkin aika hullua, että lapsen pitää osallistua monen tunnin testeihin 5-6 vuotiaana :) Omat lapseni ovat kaksikielisiä eli osaavat suomen ja englannin, mutta siitä ei ole tuonne hakiessa mitään hyötyä, sen jo selvitin toista kautta. Sitten on tietenkin kansainvälinen koulu Varissuolla, siellä on sitten ihan englantia natiivisti puhuvia käsittääkseni, mutta matka Varissuolle joka päivä on jotenkin ankea ajatus
Siellä on ihan oma tunnelmansa. Kannustava ilmapiiri, jokaisella on tilaa olla sellainen kuin on. Luodaan oppilaille mahdollisuus kokeilla ja kehittyä, vain oma mielikuvitus ja kekseliäisyys on rajana.
Olen ollut itse Varissuolla opena. Hyvä koulu sekin. Mutta ei se yleinen fiilis ihan Puolalan tasolle pääse.
Siellä on ihan oma tunnelmansa. Kannustava ilmapiiri, jokaisella on tilaa olla sellainen kuin on. Luodaan oppilaille mahdollisuus kokeilla ja kehittyä, vain oma mielikuvitus ja kekseliäisyys on rajana.
Olen ollut itse Varissuolla opena. Hyvä koulu sekin. Mutta ei se yleinen fiilis ihan Puolalan tasolle pääse.
Eikö molemmissa ole ihan samanlainen hakusysteemi? Kansainvälisessä koulussa opetus on käsittääkseni vain ja ainoastaan englanniksi eli siinä kieli pysyy paremmin mukana kun taas Puolalassa kieltä opiskelaan vaiheittain ekasta luokasta lähtien. Vuoden päästä tuo olisi edessä, joten pitää tutustua. Puolalaan on vaan todella vaikea päästä kun hakijoita on paljon ja paikkoja jotain 25 tms. Onko noissa ollut kiusaamista, osaatko sanoa?
Up. No voi harmi, kun kiinnostaisi tuo kuvio.