Kaverilla lihava lapsi, yrittää syöttää meidänkin lasta ja haukkuu
Ottaa suunnattomasti päähän, kun kaverilla on niin lihava lapsi ja hän purkaa vihansa meihin. Oma lapsi on hoikka ja liikunnallinen. Jos hän on meillä kylässä, niin jatkuvasti päivittelee "ootpa sinä laiha, saatko sinä ruokaa ollenkaan?". Kaverikaan ei ole itse oikein idekseissä. Sitten kun lapseni on siellä kylässä, niin hän syöttää. Lapsi ei jaksa edes alkuillasta ruokaa syödä, kun kaverini on syöttänyt hänet koulun jälkeen täyteen herkkuja. On kuulema jäätelöä, kakkua, piirakkaa, suklaamuroja. Välipalaksi? Pitäiskö sanoa ihan suoraan, että tapa vain oma lapsesi ruoalla, mutta älä minun lastani!
Kommentit (7)
Mutta jos lapsi on usein kaverillasi kylässä, yritä vähentää kertoja ja pyydä hänen lastaan teille kylään. Syötä sitten lapselle porkkanoita ja kirsikkatomaatteja ja täysjyväleipää
Tai käskeä kylään? Taidat olla provo?
Oma äitini taasen oli juoppo, joka ei antanut minulle ruokaa ja näin nälkää. Olin tosi laiha. Onneksi pääsin sijaisperheeseen.
että siihen kuolisi. Sen sijaan painohysteerinen äiti voi tappaa lapsensa, kun tälle tulee anoreksia. Katsos kun nälkään ja/tai anoreksiaan kuolee. Omakohtaista kokemusta on, nimittäin äiti, jolla oli pakkomielle laihuuteen, ja en hänelle kelvannut, oli kuulemma liian lihava, äitini säännösteli ruokaa. Lopulta sairastuin anoreksiaan. Aikuisena minulle on tullut bulimia.
Minä en ymmärrä, miksi tunnet perseesi tuonne kyläpaikkaan?
on jo niin lihaviakin lapsia että pahaa tekee :/
ja ilmeisesti mt-ongelmainen. Muuten en ymmärrä, miksi pitää väen vängällä tuupata itsensä väkisin epämiellyttävään kyläpaikkaan, tai käskeä kylään.
sairaalloisen laiha? Menevätkö rahasi viinaan ja röökiin? Taitaa totuus satuttaa. Hyvää ystäväsi ajattelee. Jos asia noin paljon vituttaa, kiellä lastasi sinne menemistä. As simple as that. Miksi teet helposta asiasta vaikean???
Eikö kenellekään muulle tullut ekana mieleen sama asia kuin minulle: millainen kaverisuhde ap:lla ja hänen arvostelemallaan henkilöllä oikein on, kun ei tuollaisesta asiasta pystytä kasvotusten puhumaan, vaan nälvitään puolin ja tosin - selän takana, toisen lapselle rivien välistä ja nimettömänä keskustelupalstalla?
Mitä esim. se lapsen sinne menemään kieltäminen auttaa, jos aikuiset eivät saa selvitettyä ruokailuun liittyviä asioita pois päiväjärjestyksestä?
Eihän tuo mikään maailmaa mullistava juttu sinällään ole, se vain on paisunut, kun siitä ei selvästi olla puhuttu.
Minua huolettaa eräs asia kuitenkin enemmän kuin itse syöminen: millaiset kaverit alentuvat arvostelemaan paitsi toisiaan, myös toistensa lapsia ulkonäöllisesti? Onko sellainen aitoa kaveruutta?
Olisiko pohdinnan arvoinen asia?