Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus, mies, yms

Vierailija
08.02.2012 |

Hei,

Olemme nuori aviopari (23v). Minä haluaisin kovasti lasta, mies ei vielä. Olemme harrastaneet nyt viime kierrossa kolme kertaa suojaamatonta seksiä ovulaation aikoihin. Sanoin hänelle, että kierto on siinä vaiheessa ettei voi kovin todennäköisesti tulla raskaaksi, valehtelin siis hänelle. Mietin, mitä ajatuksia minulla on myöhemmin jos mahdollisesti olen raskaana. Siitä siis, että "huijasin" lapsen mieheltä. En ole ikinä näin innolla odottanut kuukautisten alkamisaikaa! Uskon, että miehestäni tulee kuitenkin hyvä isä, mutta kuitenkin haluaisin myös, että hänkin haluaisi lapsen. Minä vain niin kovasti haluaisin jo lapsen. Nykyiset työt ja opinnot tökkivät ja toivoisin, että tauko lapsen kanssa selvittäisi myös ajatuksia tulevasta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttakaa

Vierailija
2/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olet toki kusipää joka yrittää valheella tulla raskaaksi, mutta toisaalta ellei miehesi ole pahasti jälkeenjäänyt, hän on ottanut tietoisen riskin siitä huolimatta.

Odotan itse parhaillaan esikoistani. Lasta, jota sekä mieheni että minä toivomme. On ihanaa odottaa kun mies on täysillä mukana. On kiinnostunut minun voinnistani ja raskauden etenemisestä, miettii tulevaisuutta meidän kaikkien kolmen kannalta. Rakentaa pesää yhdessä minun kanssani.

Olet ottanut riskin, että jäät kuvailemastani onnesta paitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin kolmannesta kierrosta raskaaksi ja täällä sitä nyt odotellaan. Mies tosin yhtä mukana asiassa kuin minä, minä panikoin ja stressaan ja mies vain toteaa että kyllä se siitä. Samoja ajatuksia minullakin on tuosta tauosta opintojen kanssa, en tiedä mitä haluan edes opiskella enkä halua väkisin tehdä jotain mistä en pidä. Periaatteessa siis ihan hyvä sauma tehdä lapsi/lapset tässä välissä, vaikka taloudellinen tilanne tuleekin olemaan mitä on.

Miksi valehtelit miehellesi? Kai hän nyt aikuisena ihmisenä ymmärtää, että kun harrastaa suojaamatonta seksiä, on aina raskauden mahdollisuus? Outoa.

Vierailija
4/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jo pienikin lapsen erityispiirre upottaa molemmat. Meille tuli allerginen lapsi ja jo pelkästään siitä aiheutunut stressi, huoli ja väsymys saivat tasapainoisen parisuhteemme hölskymään siitäkin huolimatta, että lapsi oli erittäin toivottu.

Vierailija
5/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otti asioista selvää, sai selville, että valehtelin ja nyt lapsi on 10. Miestä ei ole näkynyt kuuteen vuoteen. Hän ei todellakaan halunnut lasta ja katkeroitui kun hänet oli huijattu isäksi, sekä valehdeltu päin naamaa.

Meni luottamus ja mies todellakin suuttui sekä koki itsensä petetyksi.

Ei lapsia tehdä sen takia, kun ois kiva pitää vähän taukoa. Lapset on elinikäinen suhde.

Vierailija
6/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin.. Tätä ajattelinkin.. Tuntuu välillä pahalta, mutta uskon, että jos lapsi tulisi, miehestä tulisi hyvä isä. Kuitenkaan hän ei jätä minua, sillä on luvannut olla aina kanssani. Niin, en ajatellutkaan lapsia vain "taukojumpaksi", vaan, että sama ne on nyt saada, samalla saisi aikaa miettiä tulevaisuutta. Jos nyt jahkailen opiskelujen kanssa ja vasta joskus 30v valmistun, niin sitten kun alkaa lapsia suunnitella, voi jo olla hankalampaa.. Niin, halusin kai apua ajatuksieni selvittelemisessä. En oikein tiedä... Kun niin kovasti toivoisin lasta ja sitä, että tuntisi sen tunteen, kun joku kasvaa sisälläni. Odotan myös raskausvatsaa ja muita ulkoisia ominaisuuksia raskauden myötä.

Vierailija
7/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastentahtoiset isät eivät aina lämpenekään sille lapselle vaan kokevat sen vapaudenriistona ja petoksena tilanteeseen, jossa eivät halua yhtään olla.

Minunkin mieheni oli luvannut ikuisen rakkauden ja perheen sitten joskus, kun on opinnot taskussa. Ja silti hylkäsi molemmat.

Nyt hänellä on oma uusi perhe. Me emme ole mitään, koska taustalla oli petos.

- se jonka lapsen isä hylkäsi

Vierailija
8/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt minusta alkaa tuntua pahalta.. Tiedän, että olen toiminut väärin. Mutta tuntuu, että muutoin emme ikinä saa lapsia, kun mies on jo pari vuotta sanonut, että myöhemmin, myöhemmin. Tuntuu, että aika ei koskaan tule.

Vierailija
9/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moralisoimatta (koska muut ovat jo sen tehneet)..Mielestäni on miehenkin vastuu kun on kerran suojaamatonta lähtenyt harrastamaan. Ainahan sitä voi kuvitella että okei, mun ovis on aina 14 vrk menkkojen alusta vaikka ihan tietämättä se voi olla vaikka 18 vrk. En mä ainakaan oo aina ollut kovin tietoinen siitä koska mun ovis on enkä uskaltais luottaa (jos siis en haluais raskautua) siihen että ovis varmaan meni jo. Voithan sä miehellesikin kertoa ettei se nyt mitenkään 100% varmaa voinut olla ja itsepä (?) halus ilman ehkäisyä.

Vierailija
10/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olemme puhuneet tästä "ehkäisykeinosta". Mulle ei käy pillerit. Kumille molemmat on enemmän tai vähemmän allergisia. Sanoin, että voidaan ostaa lateksittomia kumeja tai olla ilman ja luottaa "kalenteriehkäisyyn". Kuitenkin siis oltiin noin oviksen aikaan (en ole ikinä testannut, laskennallisesti siis se 14pv). Puhuttiin ennen sitä ja sen jälkeen, että ei ole satavarma. Kuitenkin hän sanoi, että olisi parempi, että olisimme edes jotain tehneet ehkäisemiseksi kuin vain luottaneet kalenteriin. Kuitenkin suostui olemaan ilman kumia.

Vierailija
11/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vastauksesi :) Eli kyllä se on miehesikin vastuu, mä en ikinä luottaisi "varmoihin päiviin", jotka saattaa heitellä esim. jonkun jännittävän tai erilaisen tilanteen takia.

Jos nyt olet raskaana ei mun mielestä oo miehelläsi mitään nipottamista :)

Vierailija
12/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Pitää jatkossa tehdä vielä selvemmäksi tämä asia ehkäisystä.. Minä vain itse toivoisin niin kovasti raskautta ja lasta.

Vierailija
13/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehestä tulisi hyvä isä, mutta se on tällä hetkellä sinun toiveesi, voi käydä myös niin, että raskas pikkulapsiarki erottaa teidät ja päädyt yksinhuoltajaksi. Jos mies on luvannut olla kanssasi aina, niin se ei tarkoita, että hän olisi. Kuulostaa siltä, että haluat lapsen ratkaisemaan elämässäsi olevia ongelmia, mutta yleensä lapset tuovat niitä vain lisää. Mitä jos lapsi on vaikkapa vammainen, tai jos saatte kaksoset, miten selviäisitte?

Vierailija
14/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanoin hänelle, että kierto on siinä vaiheessa ettei voi kovin todennäköisesti tulla raskaaksi, valehtelin siis hänelle"

sekä

"Mielestäni on miehenkin vastuu kun on kerran suojaamatonta lähtenyt harrastamaan."

Ettekö todella näe epärehellisyyttä ja omaan napaan tuijottamista miehen näkökulmasta. Vaaditte ehdotonta luottamusta näillä palstoilla mieheltä, mutta tällaisissa asioissa "vastuu" sysätään miehelle, vaikka muuta viestiä on edes rivien välistä sanottu. Peräänkuulutetaan, että arvostusta pitäisi saada, etuja ja oma näkökulma esiin.

ja sitten seuraavaksi avaudutaan palstalla kun miehet on sikoja, eikä arvosta, vaikka itse on ensin oltu kusipäitä. ja kkyse ei ole tästä yhdest teosta vaan asenteesta parisuhteeseen ja miehiin, jotka ei osaa edes oikean merkkistä maitopurkkia tuoda kaupasta.

onnea valisemallanne tiellä.

Vierailija
15/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset asiat jää aina hiertämään suhteeseen. On eri asia harrastaa seksiä sillä asenteella että lapsi saa tulla jos on tullakseen, kuin tieten tahtoen valehdella toiselle osapuolelle varmoista päivistä. Olehan aikuisempi jatkossa.

Siihen kysymykseen miltä tuntuu odottaa vauvaa - no, ei yhtään miltään tällä hetkellä. Olen viikolla 14 ja raskautta ei huomaa oikeastaan mistään. Varmaan parissa kuukaudessa alkaa tapahtumaan enempi. Ei raskaus ole mikään elämysmatka, se on ihmisen elämän alku, tämän toivoisin kaikkien raskaushaaveilijoiden tajuavan.

Vierailija
16/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.. Odottelen seuraavat kuukautiset ja jos tulee normaalisti, pitää keskustella vakavasti ehkäisystä. Jos ei tule ja olen raskaana, kysyn mieheni mielipiteen. Itse en haluaisi tehdä aborttia, koska koen sen vääräksi. Kuitenkin myös minun käyttäytymiseni miestäni kohtaan on ollut väärin.

Siitä miltä raskaus tuntuu, tarkoitan, että minusta ajatus, että jotain kasvaa sisälläni on mieletön. Minusta tuntuu, että olisin niin niin ylpeä siitä. Ja etten kykenisi olemaan kertomatta kenellekään ekaan kolmeen kuukauteen. Kun mietin, että munasolu saattaa olla nyt hedelmöittynyt ja pian kiinnittyä, tuntuu jännitystä vatsanpohjassa. Siltä minusta raskaus nyt tuntuu. Onhan se mieletön lahja!

Vierailija
17/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.. Odottelen seuraavat kuukautiset ja jos tulee normaalisti, pitää keskustella vakavasti ehkäisystä. Jos ei tule ja olen raskaana, kysyn mieheni mielipiteen. Itse en haluaisi tehdä aborttia, koska koen sen vääräksi. Kuitenkin myös minun käyttäytymiseni miestäni kohtaan on ollut väärin.

Siitä miltä raskaus tuntuu, tarkoitan, että minusta ajatus, että jotain kasvaa sisälläni on mieletön. Minusta tuntuu, että olisin niin niin ylpeä siitä. Ja etten kykenisi olemaan kertomatta kenellekään ekaan kolmeen kuukauteen. Kun mietin, että munasolu saattaa olla nyt hedelmöittynyt ja pian kiinnittyä, tuntuu jännitystä vatsanpohjassa. Siltä minusta raskaus nyt tuntuu. Onhan se mieletön lahja!

tällä hetkellä ylpeä mistään muusta elämässäsi tai itsessäsi? Oletko onnellinen ja tyytyväinen itseesi?

Vierailija
18/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä elämästäni. Olen tyytyväinen osaan elämästäni. Toisesta työstä en pidä, toisesta pidän. Opinnoistani en pidä, mutta olen jo aika lähellä valmistumista (max 2v). Olen tyytyväinen avioliittoomme ja asuntoomme.

Vierailija
19/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tein vähän kuten ap. Olimme toki vanhempia ja mies valmistunut ja vakituisessa työssä. Meillä siis ei ollut käytössä mitään ehkäisyä. Joskus käytettiin kumia, mutta mieheni ei tykännyt siitä.

Hän jahkaili lapsiasian kanssa eikä ollut varma haluaako koskaan lapsia, vai ehkä joskus ja jos joskus niin koska. No, minä halusin lapsen ja mies tiesi sen. Harrastimme seksiä siis välillä kumin kanssa välillä ilman.

En mitenkään valehdellut, mutta en myöskään sanonut että nyt pitäisi käyttää ehkäisyä, koska ovulaatio oli juuri tms. Minusta mieheni otti myös joka kerta ihan tietoisen riskin, jos ei halua käyttää ehkäisyä. Emme myöskään siis testanneet ovulaatiota tms. joka joillain pareilla toimii ihan ehkäisykeinona.

No, tulin raskaaksi ja pienen alkushokin (molemmilla) jälkeen mieheni oli tosi onnellinen. Kun lapsi syntyi, hän ihmetteli että miksi ihmeessä emme tehneet lasta aikaisemmin.. niinpä..

Tosin olimme jo olleet yhdessä 6v ennen lapsen saamista ja tunsin mieheni tosi hyvin. Hänen on kamalan vaikea tehdä päätöksiä, varsinkaan kovin isoja.

Vierailija
20/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta, olen onnellinen puolestani. Minusta tuntuu juuri, että hänelle ei ikinä ole oikea aika. Aina vain odotellaan, että ei vielä. Hän kuitenkin sanoo, että haluaa lapsia. Olen kovin onnellinen hänen kanssaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi