Oulun KAIJONHARJU, asuuko muita???
Asuuko muita palstalaisia Kaijonharjussa Oulussa? Ollaan kaksi viikkoa asuttu tässä ostarin läheisissä kerrostaloissa, ja täytyy sanoa, että kyllä on levoton meno? Jatkuvaa ölinää öisin. Ei tiedä, mistä suunnasta meteli milloinkin tulee. Kaduilla kulkee juoppoja, ja yläkerran naapureilla on seinänaapurin mukaan huumeongelma.
Muutenkin tulee niin epämääräistä sakkia ja kaikenmaailman hippejä vastaan tuolla pihalla :(. Pari viikkoa mennyt ja siitä varmaan 7 päivää täyttä painajaista. Mua jotenkin niin ahdistaa nämä talot, tai no kyllähän se ulos päin olisi pitänyt arvata ja koska on suht halvat vuokrat. Ahdistus siitä, että mitä tuolla ylhäällä tapahtuu ja kuka siellä makaa missäkin nurkassa ja milloin joku kuolee. Lapset tosi säikkynä yöllä, kun meteli alkaa. Poliisi on voimaton, sanottiin että nämä talot on aina olleet vähän ongelma.
Mitä oon aiemmin kuullut, niin ei ihmisillä yleensä oo ollut niin pahaa sanottavaa. Mulla sellainen olo, että pakko päästä pois, mutta mies vänkää vastaan. Se on vielä usein töissä, niin mulla menee sit valvoessa ja ahdistun vain entisestään.
Kommentit (60)
Se ostarinseutu on pahinta aluetta Kaijonharjussa. Kauempana on jo rauhallisempaa. Sama aika monessa muussakin lähiössä. Ei Kaijonharju kokonaisuutena kuitenkaan mikään kovin paha alue ole. Ostarin lähelle en kuitenkaan enää muuttaisi. Pois sieltä muutimme 10v. sitten, jo silloin oli rauhatonta, mutta se kuulemma on pahentunut huomattavan paljon.
En ole moisesta kuullutkaan, joten en koskaan muttaisi sinne.
Hienoa seutua. Ja taso paranee entisestään, kun monikulttuurillisuus lisääntyy ja alueelle muuttaa yhä enemmän avaruusinsinöörejä ja aivokirurgeja perheineen.
Joka kaupungin osaan mahtuu aina pari juoppoa ja joka paikassa on myös se rauhallisempi taloyhtiö..toiset vaan ovat rauhattomimpia kuin toiset.. Itse olen asunut rajakylässä 3kk ja olihan siellä joka yö paikallisen baarin edustalla tappeluita ja vastaan tuli jos minkänäköistä nistiä, varhaisteinit ja vähän sitäkin nuoremmat hengailivat aina taloyhtiön roskakatoksen edessä yötä päivää, polttelivat tupakkaa ja sylkivät räkälimppejä katoksen edustan täyteen.. kerrostalossa missä minä asuin, juopot soitteli ovikelloa, metelöivät ja kuseksivat rappukäytävssä, lasinsiruja oli joka puolella ulko-oven edestä ainakin kilometrin säteellä joka suuntaan.. Naapurit pahoinpitelivät koiriaan ja pitivät jatkuvasti koiria räksyttämässä ulkona, myös "autokorjaamo" oli keskellä pihaa.. poliisit liikkuivat siellä ainakin se 5 kertaa viikossa usein parikin kertaa päivässä näin heidät siellä. Kyllä minä kuljin mihin kellon aikaan halusin, piti vain suojata itsensä. Suosittelen lapsiperheelle ja muillekin ainakin Maikkulaa, Iinattia, Saarelaa, Intiötä, Värttöä.. Sitten tietenkin vähän kauempana olevat paikat kuten Haukipudas, Kempele jne.
Olemme asuneet Kaijonharjussa 7 vuotta ja ilmeisesti olemme valinneet taloyhtiöt hyvin. Ei Kerrassaan mitään häiriöitä koko tuona aikana. Voin hyvin kuvitella että niissä "rumissa" kerrostaloissa asuu paljon vuokralaisia ja meno sen mukaista. Meidän taloyhtiö on rauhallinen ja tosi mukava.
Lapset ovat Norssissa, tosi hyvä koulu.
Pakkoko se on muuttaa sellaiseen taloon josta näkee jo rappukäytävästä että aika villiä on?
olen kuullut , että talossa asuisi nämä kaijonharjun "juopot" ja huumeongelmaisia ihmisiä , mistä osa eivät ole suomalaisia. Ihan turvallinen paikka kai asua, mutta jos hakee rauhaa asumiseen niin ensimmäisenä en kyllä tätä suosittelisi :)
kuin että onpa siinä paikalla kahjon kuuloinen nimi?!
En siis ole tuolta paikkakunnalta.
Tapiontiellä, ja muuten oli vielä aika rauhallista, mitä nyt naapureitten tappelu ja lasten itku öisin kuului todella selvästi. Lapsia komennettiin kyllä todella ikävästi siellä, monesti öisin valvoin kun en saanut nukuttua siltä huudolta :(
Ahdistava paikka kuitenkin asua, helpottavaa oli päästä sieltä pois!!
Sammonkatu 3 on ENTINEN ongelmatalo, olen asunut talossa noin puoli vuotta syksyllä 2012 ja mitään vikaa talossa ei ole ollut, keskustelupalstoilta löytyy hyvin vanhaa tietoa. Talosta on häädetty ongelmatapaukset kuluneen vuoden sisällä ja sen on ottanut haltuunsa Riihisäätiö, jonka takia talo on rauhallinen nykyään. Asunnonvälittäjä kertoi tästä talon asukaskunnan muuttumisesta. Mitä nyt välillä kuuluu älämölöä viikonloppuiltaisin talon pihalta, mutta ei häiriköitä ole näkynyt. Tällainen toiminta on ihan normaalia vuokra-asuntotaloissa.
Halusin tästä nyt ilmoittaa kun itse muutin taloon lukematta internetkeskusteluja. Huomasin vasta jälkeenpäin, että muutin muka häiriköiden taloon. Nykyään tilanne on aivan eri ja sinne voi rauhassa muuttaa. En todellakaan katunut muuttoa missään vaiheessa. Yöaikaan Kaijonharjun alueella en olisi yksin kyllä liikkunut, kesällä Kaijonharjun ostarilla oli epämääräistä porukkaa.
Siis missäpäin Kaijonharjua on näin levotonta?
Itse muutin kaijonharjun Tellervotie 5:stä pois 2015 kun vastapäätä ja yläkerrassa asui huumeiden käyttäjiä ja rötöstelijöitä. Kerran pelättiin kun yläkerrasta porukka juoksi vastapäisen kämppään pistäen kirveellä oven säpäleiksi ja sitten alko huuto! Onneksi poliisit oli heti paikailalla ja tapahtuma saatiin aisoihin. Huoltomiehen autosta lyötiin lasi paskaksi ja vietiin tabletti ja ala oven ikkuna monesti paskaa. Kyllä nyt on rauhallista kun muutettiin laanilaan.
On ollut taas Kaijonharju hyvin ikävästä syystä uutisissa.... :(
Olen asunut Tapiontiellä Kaijonharjussa 6 vuotta taloyhtiössä, jossa asunnot ovat omistusasuntoja. Osa asunnoista on vuokrattu lähinnä yliopiston opiskelijoille, useimmissa asuvat omistajat itse. Talomme on rauhallinen ja siisti. Luulenpa, että kaikilla Oulun asuinalueilla, joilla on myöskin sosiaalisesti tuettua asumista, on isoja eroja siinä, miten eri taloissa viihdytään. Samanlainen on tilanne myös ns. arvostetuilla asuinalueilla: fiksultakin vaikuttavassa taloyhtiössä voi asua jos minkälaisia häirikköjä - alueen ihmisten suhteellisen korkea koulutustasokaan ei aina tarkoita sitä, että siellä eletään kuin "Herran kukkarossa". Kaupungin rakennussuunnitelmat Kaijonharju-Linnanmaalla näyttävät myös lupaavilta. Tervetuloa!
No kuules. Älä muuta tuollaisiin levottomiin kasarmeihin. Löytyy parempaakin:)
Ei kannata asua Oulun lähiöissä. T etelä espoolainen:)
Joo. Joko vanha Kaakkuri. Uusi kaakkuri, Höyhtyä:)
Tai no jos haluaa syrjäytyneitä ja lunta ja pakkasta mikä ettei. Olet aivan väärillä teillä.
Undulaatti111 kirjoitti:
Tai no jos haluaa syrjäytyneitä ja lunta ja pakkasta mikä ettei. Olet aivan väärillä teillä.
Miten ihmeessä päädyit Ouluun, jos lumi ja pakkanen ovat ongelmia? Syrjäytyneitä ghettoja löytyy Espoosta ihan runsaasti.
Meille laskeutui joku itsensäpaljastaja helikopterilla talon katolle ja tuli köydellä ikkunasta sisään pyöritellen sitä helikopteria samalla.
Olen asunut Kaijonharjussa Tuulikintiellä joitakin vuosia sitten, ja erittäin rauhallista oli! Tosin ostarilla en kauppojen sulkemisajan jälkeen käynyt, eli sitä en tiedä, kuinka rauhatonta öisin ostarilla on ollut. Viihdyin erinomaisesti. Tosin taloyhtiön osakkeet olivat yksityisten omistuksessa. Taitaa joka lähiössä olla rauhatonta yöaikaan kaupungin vuokratalojen ja ostarin välittömässä läheisyydessä, eli riippuu, missä päin kaupunginosaa asuu.