Muuttaisitko Norjaan miehen työn perässä jos hän tienaisi n.11500e/kk?
Kommentit (73)
Eiks suomalaisia pidetä ihan juntteina juoppoina Norjassa, noin niinkuin yleisesti?
Olisi siellä kun somalait täällä.
kyllä lähtisin teidän tilanteessa muualle mutta en ehkä ensimmäisenä juurikaan Norjaan. Etelämmäs paremminkin.
mulla on sukulaisperhe Norjassa, ja siellä on kallista. Päivähoitokin on hinnoissaan. Palkat toki paremmat, mutta perhe shoppaa Suomessa aivan urakalla ja listan mukaan, kun tänne tulevat. Siitä voi jotain päätellä.
Toisaalta lentokoneella matka ei ole pitkä, ja saattaa tulla perheelle halemmaksi jäädä Suomeen, jos kyseessä on vain keikkatyö. Ja Tukholmasta autolautalta ajaa etelä-Norjaan suurinpiirtein samassa ajassa kuin Hesasta Iisalmeen.
rakastaisin sitä miestäni, niin joo- jos en rakasta, silloin ei edes kk-palkalla oo välii
paitsi isompi tietysti kouluun. Mielestäni Suomessakin hinnat on korkeat, ja ostan lähinnä alesta ja kirppiksiltä ja ulkomaan reissuilta.
Ei perheellisellä ole suinkaan kyse "elämän pelkäämisestä" tai asenteesta. Eläminen on vaan lasten kanssa verrattomasti helpompaa tutussa ympäristössä, jossa tavallisten asioiden hoitaminen ei tuota vaikeuksia esim. kieli- ja kulttuurierojen vuoksi ja sosiaalinen tukiverkosto on olemassa.
Moni meistä on seikkailuja ja uusia elämyksiä etsinyt nuorena. Niin minäkin, myös Norjasta ja tiedä, mitä siellä on. Nyt aikuisena ja perheellisenä ei enää tarvitse, voin hyvin asettua aloilleni. Jompi kumpi vanhemmista voi hyvin olla reissutyössä, kun muuten elämän peruspalikat ovat kohdallaan.
Tottakai kaikki on helpompaa jos vain tekee niin kuin on tottunut ja tutuissa ympäristöissä, tuttujen ihmisten kanssa. Mutta tässäpä se onkin: miksi valita se helpoin tie? Silloin et voi löytää sitä mitä tuolla jossain ehkä on, mutta jota et vielä tiedä. Toki jos elämä ulkomailla ei siis olisikaan elämää perheenä, niin asiaa kannattaa harkita, mutta muuten olen kyllä sitä mieltä, että pieni uteliaisuus pitää elämän elämänä ja virkistää mieltä. :)
Tottakai kaikki on helpompaa jos vain tekee niin kuin on tottunut ja tutuissa ympäristöissä, tuttujen ihmisten kanssa. Mutta tässäpä se onkin: miksi valita se helpoin tie? Silloin et voi löytää sitä mitä tuolla jossain ehkä on, mutta jota et vielä tiedä. Toki jos elämä ulkomailla ei siis olisikaan elämää perheenä, niin asiaa kannattaa harkita, mutta muuten olen kyllä sitä mieltä, että pieni uteliaisuus pitää elämän elämänä ja virkistää mieltä. :)
Vastaan omalta kohdaltani otsikkoon liittyen: siksi kun minä olen jo käynyt Norjassa. Uskon,että ei siellä ole enää paljonkaan sellaista "jota en vielä tiedä". Jos on,niin ehkä minä en edes halua ihan kaikkea tietää.
Kun on joskus elämässä ollut niitä vaikeampiakin aikoja - enkä nyt tarkoita sitä norjalaista kylää, jossa perille päästyä ensimmäiseksi kysyttiin "miten täältä pääsee pois" - arvostaa suunnattomasti helppoa ja mukavaa elämää. Tosin nykyisessäkin elämässäni on haasteita, väriä ja seikkailua ihan kotipihassakin omiksi tarpeiksi.
ole ollenkaan täällä Suomessakaan, joten siinä suhteessa ulkomaille muuttoa en pelkää pätkääkään. Emme Norjaan halua, mutta aika näyttää minne muutamme, muutammeko minnekää. Mies kuitenkin aktiivisesti katselee töitä muualta
ap
Olen asunut täällä jo 20 v ja en ikinä voisi kuvitella muuttavani takaisin Suomeen.
En tunnista Norjaa noista mollausviesteistä ollenkaan ja epäilenkin että ne jotka ovat ne kirjoittaneet eivät ole ikinä Norjassa käyneetkään!!
Stavenger on ihana kaupunki ja ilmasto ei ollenkaan hullumpi, siellä on suht miedot talvet.
Ja mitä vuoroihin lautoilla tulee niin yleisin vuoro on 2 vkoa töissä ja 2 vkoa vapaalla.
Ja palkasta vielä sen verran että se on todella korkea myös Norjassa! Itse tienaan täällä n 5000 euroa ja kuulun ns hyväpalkkaisiin!
Ja palkasta vielä sen verran että se on todella korkea myös Norjassa! Itse tienaan täällä n 5000 euroa ja kuulun ns hyväpalkkaisiin!
5000 ei ole hyvä palkka edes Suomessa
5000 ei ole hyvä palkka edes Suomessa
Kyllä tasan tarkkaan on hyvä palkkanSuomessakin! Tämä vain osoittaa sen mitä älykääpiöitä tälllä palstalla vastailee!
Ja miksi mun muuttokuorma ei ikinä palaa sinne!
Minulle on ainakin tullut sellainen tunne, että
Norjalaiset katsoo meitä kansana alaspäin. Ollaan ugreja, ei "parempia ihmisiä"
Eiks suomalaisia pidetä ihan juntteina juoppoina Norjassa, noin niinkuin yleisesti?
Kyllä mun mielestä suomalaiset on täällä Suomessakin niitä juntteja juoppoja (muutamin poikkeuksin), ja somalit puolestaan somaleita.
Kyllä mun mielestä suomalaiset on täällä Suomessakin niitä juntteja juoppoja (muutamin poikkeuksin), ja somalit puolestaan somaleita.
Somalit käyttää päihteitä kyllä huomattavasti enemmän kuin suomalaiset. Khatia tuodaan tonneittain joka vuosi
Moniin maihin olen muuttanutkin. Mutta Norjan kohdalla täytyy ottaa huomioon, että tuostakin palkasta aika huima osa menee asuin- ja elinkuluihin - Norja on tosi kallis maa.
Eiks suomalaisia pidetä ihan juntteina juoppoina Norjassa, noin niinkuin yleisesti? Olisi siellä kun somalait täällä.
hyväntahtoista naapurikansavitsailua, ei mitään vakavaa halveksuntaa tai ylenkatsetta.
olisi mies joka olisi lähdössä, vaikka pienemmälläkin liksalla. 11500 euron kk tulon takia lähtisin vaikka Aku Ankan mukaan. Vaikka Norja on kallis maa, niin sinne on lähdetty kautta aikojen tienaamaan, ja sen elämisen lisäksi on voitu ostaa taloja sieltä tai täältä ja muuta kivaa.
Samanlaista suomessakin,ei siis eroa tässä suhteessa.