Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko Norjaan miehen työn perässä jos hän tienaisi n.11500e/kk?

Vierailija
08.02.2012 |

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin mielellani kotirouva, ja sit vaikka opiskelisin jotain ja myohemmin menisin vaikka vapaa-ajalla toihin jonnekin..

Vierailija
22/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja on niin kallis maa, ettei tuo palkka riitä. Ja lapset ovat jo koulussa ja harrastavat molemmat niin tosissaan kilpaurheilua + hyviä kavereita paljon täällä eli vaikka minä lähtisin niin lapset ei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos mies haluaisi niin lähtisin jos tultaisiin joskus (viimeistään 2 v päästä) takaisin ja jos lapset olisivat alle kouluikäisiä.

Tosin tuossa 2v aikana kyllä jo toivoisin voivani tehdä omaa työtäni (voisi onnistua etänä Suomeen).

Vierailija
24/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjaan lähtisin. Kylmempi kuin suomi jäämeren takia. Mitä siellä muka olisi? Tylsää. Mitähyötyä oppia jotakin norjan kieltä? Itse opiskelen nyt espanjaa aikuiskurssilla, minusta siitä sentään voi olla jotakin hyötyäkin. Vielä tylsempää jos joka päivä olis vaan kotona. Ja kui pitkäks aikka pitäs sinne mennä? Pitäs ensin myydä suomen omakotiasunto johon on vakiintunut, tuskin se palkka riittää maksamaan suomen asunnon kulut ja vielä norjan kulut päälle. Että sellasta

Vierailija
25/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja on niin kallis maa, ettei tuo palkka riitä.

Onhan se nyt Suomea kalliimpi maa mutta ei nyt sentään ihan järjettömästi kalliimpi. Kyllä tuollaisella palkalla sielläkin elää esim. nelihenkinen perhe oikein hyvin.

Vierailija
26/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko todella tällä palstalla ainoa, jolle miehen työn perässä muuttaminen on täysin vieras ajatus?

Meillä on koti täällä ja sillä selvä. Se joka saa muualta töitä, pakkaa reppunsa ja lähtee reissuun, perhe asuu täällä. Toistaiseksi se olen ollut enimmäkseen minä, nainen. Muutto muualle tulisi kyseeseen vain siinä tapauksessa, että jostakin syystä olisi muutettava tästä talosta pois ja molemmille olisi tarjolla työtä ja toimeentuloa muualla, vaikka sitten Norjassa.

Norjaan muuttaisin kyllä muuten mielelläni. Olen ollut siellä joskus kalatehtaalla, eikä minun mielestäni mitenkään paha maa asua.

Vierailija
27/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe palasi viime kesänä Norjasta takaisin Suomeen oltuamme lähes 10v. Norjassa. Nyt mietimme ,että miksi palasimme!

Ja kyllä siellä kesällä lämmintä piisaa. Ainakin Oslossa=) Talvisin täytyy sitten pukeutua hiukan lämpimämmin kuin kesällä ;)

Ja en nyt sanoisi Suomea kovin halvaksi maaksi..Ei kauheasti ole halvempaa (Suomessa) ,mutta Norjassa palkat korkeammat ja ihmiset rennompia!

Juurikin ihmisiä eniten jäimme kaipaamaan!

Mietimmekin Osloon takaisin muuttoa...

Vierailija
28/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miehen työn perässä lähtenyt kauemmaksikin kuin Norjaan.

Vierailija
29/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin sisäänpäinlämpiävä maa ja ihmiset. Yltiöisänmaallista pönötystä kaikki urheilukilpailut ja muut oleminen.

Vierailija
30/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä verotus sen kovempaa kuin muuallakaan. Esim Kojonkoski maksoi 92 000 euron tuloistaan 29 000 euroa veroa, eli noin kolmasosan.

http://skattelister.no/skatt/profil/mika-veli-juhani-kojonkoski-4231075…

Vierailija
31/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehesi ymmärtää petrokemiasta. Niin me teemme. Palkka erinomainen, verotonta. Kaikki muukin maksetaan kuten iso asunto, autot, koulut, huvitukset ja lennot kotimaahan ja lomakohteisiin. Ruoka sentään pitää maksaa omasta pussista.

Vierailija
32/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kompensaation oman työn jättämisestä ja asunnon.

Vierailija
33/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alalla - saanko olla utelias minkä firman palveluksessa miehesi on? Ajattelin vain kun harvemmassa firmassa kaikki maksetaan.

Vierailija
34/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehesi ymmärtää petrokemiasta. Niin me teemme. Palkka erinomainen, verotonta. Kaikki muukin maksetaan kuten iso asunto, autot, koulut, huvitukset ja lennot kotimaahan ja lomakohteisiin. Ruoka sentään pitää maksaa omasta pussista.

Vierailija
35/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät mieti maailman pahuutta joka sekunti ja tunne maailmantuskaa kaiken aikaa. Toiset meistä ovat asuneet ambomaalla saakka ilman tunnontuskia, enkä usko että maailma olisi yhtään sen parempi paikka, vaikka tuo aika olisi kykitty Suomessa.

Vierailija
36/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa on huikea palkkataso Suomeen verrattuna mut kulutkin on tosin korkeammat

mun veli kävi opiskeluaikoina kalatehtailla Norjassa ja teki siellä kuukaudessa saman tilin kuin kaverinsa 3 kk kesäloman aikana

Vierailija
37/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monestakin syystä.

1) en halua elää miehen kustannuksella ja ilman omaa uraa. Eläkettä ei kerry, ei työkokemusta, ja sitä jää ilman oman työn tuomaa haastetta ja mielenkiintoista antia. Minulla on hyvä ja haastava työ, josta pidän. Ajatus kotirouvaksi jäämisestä ei kiinnosta.

2) Ansaitsemme nyt yhteensä noin 8 tonnia. Jos muuttaisimme Norjaan, elinkustannukset nousisivat. Uskomatonta mutta totta - Norja on vielä Suomeakin kalliimpi maa, ainakin jos Oslossa joutuu asumaan.

3) en halua repiä lapsia pois koulusta ja eroon kavereista kovin heppoisin perustein. Jos kohde olisi oikein, oikein nasta, niin sitten - mutta Norja.... ei sentään.

4) lapsistani yhdellä on asperger ja siihen liittyen jo nyt vaikeuksia sosiaalisessa sopeutumisessa. Joutuminen vieraaseen kieliympäristöön olisi tosi kova rasite. Itsekin olisin voinut ottaa pestin ulkomailla - sellainen on minulle mahdollista - mutta en ole sitä tästä syystä halunnut tehdä.

Vierailija
38/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäämeren rannalle ehkä vuodeksi, Osloon tai sen lähistölle vaikka pysyvästi.

Vierailija
39/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietityttää asiassa!

Vierailija
40/73 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja helposti.

saattaisin kuitenkin kysyä työpaikallani olisiko etätyömahdollisuutta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme