Miten selitän lapsilleni, että heidän lempikastikkeensa on pussikastiketta?
Lapseni kehuvat aina valmistamaani kastiketta, se on niiiiiiiin heidän herkkuaan! En ole kehdannut kertoa, että se on valmiskastiketta. Sekoitetaan vain kuumaan veteen ja annetaan kiehahtaa. En osaa tehdä kastikkeita! Sen takia minun on pakko käyttää valmiskastikkeita! Jos teen itse kastiketta niin siitä tulee pahaa. Kohta esikoinen menee kouluun ja tuntuu, että on pakko paljastaa, mistä se kastike tulee. He eivät ole koskaan nähneet kun valmistan sitä! Miten kerron asian? Onko mahdollista valmistaa itse yhtä hyvää kastiketta kuin tuo valmiskastike? Se on hyvää mutta tuskin yhtään terveellistä!
Kommentit (36)
Heidän mielestään tekemäsi kastike on hyvää, ja kastike tehdään niin, että otetaan pussi ja sekoitetaan sen sisältö veteen. =) Kerro nyt meillekin, mikä valmiskastike noin hyvää on? Mäkin olen ihan tumpelo kastikkeissa ja käytän todellakin pussikastikkeita silloin harvoin, kun kastiketta teen...
Minäkin käytän usein pussikastikkeita, viimeksi eilen Yrttikastiketta kotlettien ja ranskalaisten kera. Ko. ruoka oli koko perheen mieleen.
tehtyä kastiketta jossa ei olis jauhokikkareita...
ihan pelastus se aine. Ei paakkuunnu, sen kun sekoittaa ja antaa kiehahtaa.
myös pussikastikkeest;, valmis-herkkusienikastikkeeseen lisätään suppilovahveroita tai kanttarelleja, mustaa pippuria ja ehkä maidon sijaan kermaa. Ei pussisoosin käytössä ole mitään vikaa!
siis ystäväni lapsella oli päiväkodilla jokin iltatapahtuma, johon vanhempia pyydettiin tuomaan jotain tarjottavaa. ystäväni oli luvannu leipoa pullaa, mutta unohtanut sitten autuaasti koko jutun. hakiessaan lapsen päiväkodilta oli muistutettu illasta ja ystäväni oli hädissään käynyt ostamassa useamman pussillisen pakastepullia, sulattanut ne ja hieman muokannut niiden ulkonäköä, että ne näyttäisivät itsetehdyiltä.
muuten olisi kusetus saattanut onnistuakin, mutta ystäväni tytär oli iloisena todennut kaikkien kuullen kirkkaalla äänellä, että meidänpä äidin pullat onkin sellaisesta kaupan punaisesta pussista. ystävältäni olikin jatkossa kyselty vastaavissa tilanteissa, haluaako hän edelleen ottaa pullavastaavan hommat iltatilaisuuksiin. =DDD
meilläkin kastikkeet on pussista ja pullat pakkasesta!
Etkö voi vaan sanoa, että nooh, eikö oo kiva, että äiti tekee hyvää ruokaa...
Itse säilyttäisin lapsilla mielikuvan, että " äitini teki aina niiiin hyvää kastiketta...". Jos se kerran on hyvää ja sinä sen hille tarjoilet, niin mitä väliä?
ja voithan sä salaa harjoitella tekemään sellaista itsekin - jos syyllisyys vaivaa:)
Mä en myöskään osaa tehdä kastiketta. Keskimmäisen yksi lempiruuista on Knorrin kermakastike ja Saarioisten broileripyörykät. Niiden kanssa nuudelit.
Minä jo luulin että saan pelkkää höykytystä niskaani kun käytän valmiskastiketta!
Kyse on tästä Knorr kermakastikkeesta: http://knorr.fi/#/tuotteet/kastikkeet/616
Lasteni mielestä se on todella hyvää. Olen yrittänyt tehdä vaikka minkälaista kastiketta itse mutta se on aina vain "pahaa", ei maistu. Tuo kelpaa aina ihan minkä kanssa vaan ja lapset pyytävät lisää. Siinä on varmaan vaikka mitä lisäaineita ym ja minua nolottaa! Mutta ilman kastiketta tietyt ruoat eivät maistu ja en osaa tehdä mitään kastiketta itse. Hävettää ihan kaupassakin ja piilottelen noita purkkeja muiden ostosten alle :D
t. ap
jota en ole ikinä ymmärtänyt. Ei voi olla niin vaikeaa heittää pannuun vaikka vettä, ruokakermaa, jauhoa, soijaa ja mitä ikinä sinne nyt haluaakaan laittaa.
On varmasti joo lisäaineita mutta ei siihen kuole. Ja hyviä kastikkeita saa tietysti itse tekemälläkin, mutta juuri tuota makua on kyllä vaikea tavoittaa. :)
Miksikäs ei voisi käyttää valmiita tai puolivalmiita aineita. Itse ainakin tykkään päästä helpolla :)
Valmiskastikkeet on homma jota en ole ikinä ymmärtänyt. Ei voi olla niin vaikeaa heittää pannuun vaikka vettä, ruokakermaa, jauhoa, soijaa ja mitä ikinä sinne nyt haluaakaan laittaa.
Jokainen osaa ostaa nuo ainekset ja heittää ne pannuun mutta ei se maistu hyvältä! Se on pahaa!!!
Mä suurustan kastikkeet ja keitot nykyään niin, että sekoitan ne jauhot ensin tilkkaan kylmää vettä ja kaadan sitten sen liisterin ruokaan. Ei tuu klimppejä ja on aika helppo säädellä ruuan paksuutta: lopettaa kaatamisen, kun on sopivaa eli vähän ennen, koska se sakenee hetken ennen kuin valmistuu. Jos tulee liian paksua, lisään maitoa, vettä tai jotain.
Pussit maistuu pusseilta... :P
Hei mitä on kotletti? Siis mitä te tarjoatte noiden kastikkeiden parina?
kun vaan sekottelee tarpeeks kauan ni ne paakut vaan katoo uskokaa tai kokeilkaa vaikka. mulla silikonivispilä ja teflon-kattila. :P Lue aluksi ohje netistä, niin ymmärrät perusteet.
ps. käytin itsekkin aiemmin pusseja
Siis kuka heittää jauhelihan veden joukkoon???????
Haloo, miellä tota ei söis edes koira.
Miksi sitä ei voisi veden joukkoon laittaa? Niinhän se lihakeittokin tehdään että lihat veteen
tehtyä kastiketta jossa ei olis jauhokikkareita...
Meillä kyllä lapset tietää että äiti ei osaa tehdä ruskeaakastiketta, mitäs pahaa tuossa nyt on?
Ja toisekseen mikä tekee voista ja jauhoista valmistetusta kastikkeesta terveellisempää kuin pussikastike?