Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vanhempanne teistä toivoivat? Minkä ammatin soisit lapsellesi?

Vierailija
08.02.2012 |

Nyt en hae vastausta: "kunhan tulevat onnellisiksi" - vaan vastausta ammateista -tai alasta, jolle toivoisit lapsesi ryhtyvän.

Vanhempani toivoivat minusta: Ei tietoa. Koskaan eivät ainaakaan minullle sanoneet mitään.

Itse toivon lapsistani:

Esim.puutarhuria, menestyvää sisustusalan yrittäjää, biologia, kirjailijaa tai vaikkapa lasi-ja keramiikka/muotoilijaa.

( No, pakkohan tämä on sittenkin sanoa: voi kumpa vain tulisivat onnellisiksi, tekevät sitten ihan mitä tahansa...niinhän se tietenkin on. )

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curling-vanhemmuus on ihan ERI asia kuin se, että vanhemmat opastavat ja kertovat laaja-alaisesti koulutuksen tärkeydestä jne. Tai sitten se, että jeesaavat jollain tavalla esim. sen ekan kesäduunin saamisessa.

Ja vastaus kysymykseen: en yhtään tiedä mitä vanhempani minusta toivoivat. Kovasti kannustivat eteenpäin pyrkimään ja aktiivisuuteen ja työntekoon pienestä pitäen. Olen tähän erittäin tyytyväinen ja samaan pyrin omien lasten kohdalla. Minulle ei oikeasti ole niinkään väliä, mihin ammattiin lapseni kouluttautuvat. Olennaista on se, ettei heistä tule vetelyksiä ja laiskimuksia, jotka vain surkuttelevat ja valittavat. Se oma ala voi olla ihan mitä vain, joten tärkeintä on, että suunnilleen sellaiselle itseä kiinnostavalle alalle lapsi päätyisi. Ja kyllä, sitä kautta sitten olisi onnellinen, niin tylsä vastaus kuin tämä onkin, mutta muuta en toivo. Lääkäri (tai muu pitkälle kouluttautunut) ja duunari ovat minulle ihan tasan yhtä arvokkaita.

Vierailija
22/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curling-vanhemmuus on ihan ERI asia kuin se, että vanhemmat opastavat ja kertovat laaja-alaisesti koulutuksen tärkeydestä jne. Tai sitten se, että jeesaavat jollain tavalla esim. sen ekan kesäduunin saamisessa.

Ja vastaus kysymykseen: en yhtään tiedä mitä vanhempani minusta toivoivat. Kovasti kannustivat eteenpäin pyrkimään ja aktiivisuuteen ja työntekoon pienestä pitäen. Olen tähän erittäin tyytyväinen ja samaan pyrin omien lasten kohdalla. Minulle ei oikeasti ole niinkään väliä, mihin ammattiin lapseni kouluttautuvat. Olennaista on se, ettei heistä tule vetelyksiä ja laiskimuksia, jotka vain surkuttelevat ja valittavat. Se oma ala voi olla ihan mitä vain, joten tärkeintä on, että suunnilleen sellaiselle itseä kiinnostavalle alalle lapsi päätyisi. Ja kyllä, sitä kautta sitten olisi onnellinen, niin tylsä vastaus kuin tämä onkin, mutta muuta en toivo. Lääkäri (tai muu pitkälle kouluttautunut) ja duunari ovat minulle ihan tasan yhtä arvokkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilleni toivon ammatteja jotka sopivat heidän luonteeseensa ja joista pitäisivät.

Esikoisen kiinnostusten pohjalta ja luonteensa puolesta toivoisin uraa ekonomian alalta.

Seuraavalle sopisi hyvin diplomaatin ura.

kolmans olisi loista opettaja

neljäs niin pieni vielä, jotta vaikea sanoa. Mut pärinästä päätellen vois sanoa rallikuski:D

Vierailija
24/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut, olen KTM ja töissä rahoitusalalla.

Lapsistani jos saisi mitä vaan toivoa niin toinen voisi olla lääkäri ja toinen vaikka menestyvä elokuvaohjaaja. Mutta tuskin niistä tulee:-)

Vierailija
25/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä siis voi toivoa mitään tiettyä ammattia heille. Tai no voin jos yritän ottaa jokaisen vahvat puolet ja mieltymykset huomioon niin tytöistä voisi tulla ratsastusopettajia ja pojasta jääkiekkovalmentaja :D ainakaan en toivo mitään sellaista ammattia joka vie kaiken ajan ja koko elämän.En siis halua heistä mitään johtajia tai muita.

Vierailija
26/26 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan edes hakenut oikeustieteelliseen vaan minusta tuli äikän opettaja. Omille lapsilleni minulla ei ole mitään varsinaisia toiveita, mutta toivon, että hankkivat jonkin järkevän ammatin, jossa viihtyvät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän