Helsingintuntijat: vinkkejä isälle ja pojalle
Norjalainen ystäväni (mies) ja hänen poikansa (poika 15 v.) tulevat Helsinkiin pariksi päiväksi täältä Norjasta nyt helmikuussa, ja he kyselivät multa vinkkejä tekemiseen/näkemiseen. Onko hyviä ehdotuksia? Mielellään jotain toimintaa, voi olla vauhdikastakin, ja mikä voisi kiinnostaa nimenomaan 15-vuotiasta? :-)
Kommentit (27)
talmaski.fi Tosin tämä on Sipoon puolella.
Talma on Norjan mäkiin verrattuna pelkkä golf-kentän kumpare...
Kuten joku tuossa jo aiemmin totesi ; )
Negatiivista ajattelua? On ihan hyvä kyllä käyttää omaa harkintaa, ja miettiä oliko tämä "negatiivista ajattelua" vai ihan asiallinen huomautus? Mielestäni jälkimmäinen. Ei ehkä kovin fiksu idea ehdottaa norjalaisille Talman muutaman sadan metrin mäkeen skimbaamaan menoa. Tai jos olen ihan väärässä, niin perustelisitko sen?
nyt olen ehdottanut väärin! Ja ihan perustella pitäisi, voi voi. En ajatellut asiaa sitä kautta kuinka surkeaa meillä Suomessa on, vaan omien murrosikäisten poikieni harrastusten kautta.
Ehdotin myös Alppipuistoa, jossa paikalliset (=helsinkiläiset) lautailijat ja skeittarit hengaavat. Sekin varmaan "naurettava nyppylä"...
Ja hyi, kulttuuria sekä Siltasen brunssiakin tuli kehaistua - anteeksi! Lapsille vaan nakkeja ja eläinpuistoja, ne on tasapäistä sakkia : )
Totesin vaan, että Siltanen on paska paikka, jossa paska palvelu. Itse asiassa en veisi sinne aikuisvieraitakaan. Sanoin mielipiteeni, siinä kaikki. Siltanen on baari, ei mikään 15v. kiinnostava, erityinen paikka Helsingissä. Mieluummin vaikka Tornin huipulle, jos baaruiin pitää viedä.
ap nyt ei pahemmin kertonut lapsen mieltymyksiä. A. Anderssonkin menee, kun siellä on Anssi Kasitonni, mutta ketä 15v. kiinnostaa Serlachiuksen museon arkkitehtuurikilpailun ehdotukset. Aika harvaa sanoisin (toki näitäkin löytyy).
Ei tarvitse vetää hernettä niin syvälle, jos joku pitää omia ehdotuksiasi outoina. Menkööt mun puolestani A.Anderssoniin ja sieltä Siltasen kautta Alppipuistoon minisuksilla laskemaan! Mutta mun mielestäni Helsingissä keksii helposti kivempaakin tekemistä teinin kanssa.
peace!
Kyllä norskin voisi ehkä viedä katsomaan suomalaista leffaa - niissähän on ruotsiksi tekstit.
Kaikki norski-kollegatkin olettaa, että mä ymmärrän niiden nynorskia (millä ei puhuttuna ole paljoakaan tekemistä kouluruotsimme kanssa) kun oon suomalainen.
Lähijunalla pääsee, on siis Vantaan puolella.
...hyvistä nauruista tuolle Talman ehdottajalle;-) Norjalaiset olisivat varmaan "ihan innoissaan" Talman "vuorilla"......
...totta mooses norjalaisilla tai kenellä hyvänsä voi hyvinkin olla kivaa Talmassa! Eihän nyt siitä olekaan kyse! Miten et vieläkään tajua pointtia? Onhan se nyt hieman hupaisaa ehdottaa Norjan kaltaisesta maasta tuleville ihmisille, että menevät täällä meillä pikkumäkeen laskemaan. Joo, toki on varmaan ihan kivaa, mutta eiköhän meillä olisi myös sellaistakin näytettävää/koettavaa, joka ei lähtökohtaisesti ole 10 kertaa pienempää kuin heidän omassa maassaan?
Menetkö sinä Espanjassa lätkämatsiin? Tai Aasiassa etsit ensimmäisen saunan ja haluat sinne ihan ekana?