Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uima-allas pihalla?

Vierailija
08.02.2012 |

Onko kellään? Millainen? Onko tullut käytettyä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hankkii altaalle allaskatteen niin allas lämpiää ihan eri tavalla. Esim. täällä on joitakin kuvia:

http://www.allas.fi/uima-allas_kate.php

Vierailija
42/45 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan ihmiset, että maissa, joissa piha-allas on yleinen, on surullisen paljon niitä onnettomuuksia, joissa lapsia kuolee/vammautuu vakavasti, kun joutuvat yksin veden varaan. Itse en varmaan pikkulapsivaiheessa uskaltaisi laittaa allasta, olen sen verran neuroottinen veden kanssa.

Tähän on varmaan vaikuttanut se, kun näin kerran dokumentin, jossa australialaisvanhemmat kävivät päivittäin katsomassa nelivuotiasta poikaansa sairaalassa, jossa tämä makasi vegetatiivisessa tilassa :(. Oli kadonnut pieneksi hetkeksi silmistä, ja pudonnut oman kotipihan altaaseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 16:46"]

Muistattehan ihmiset, että maissa, joissa piha-allas on yleinen, on surullisen paljon niitä onnettomuuksia, joissa lapsia kuolee/vammautuu vakavasti, kun joutuvat yksin veden varaan. Itse en varmaan pikkulapsivaiheessa uskaltaisi laittaa allasta, olen sen verran neuroottinen veden kanssa.

Tähän on varmaan vaikuttanut se, kun näin kerran dokumentin, jossa australialaisvanhemmat kävivät päivittäin katsomassa nelivuotiasta poikaansa sairaalassa, jossa tämä makasi vegetatiivisessa tilassa :(. Oli kadonnut pieneksi hetkeksi silmistä, ja pudonnut oman kotipihan altaaseen.

[/quote]

Juuri siksi Suomessa lapset kannattaakin opettaa uimaan jo 3-4 vuotiaina.

Vierailija
44/45 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:08"]

[/quote]

Näin on, meidän uima-allas maksoi n 2800€. Terassi johon se upotettiin maksoi sitten toisen mokoman...

Jos haluaa lasikuituisen  ne maksaa sitten n 10000€. Mutta nämä metallirakenteisetkin kestänee n 20v joten miksi maksaa?

36

Vierailija
45/45 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtapa saa taas täyttää :)