Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala kriisi menossa. Mitä lukemalla aivot narikkaan?

Vierailija
07.02.2012 |

Elämä on nyt ihan kamalaa. Mies on jäänyt kiinni pettämisestä. Huoli tulevaisuudesta on kamala. Mitä ihmettä voisin lukea, jotta pääsisin tästä hetkestä edes hetkeksi joskus pakoon? En ole huomannutkaan tätä ennen, miten kaikki kirjat tuntuvat tavalla tai toisella käsittelevän rakkautta tai perhesuhteita ylipäänsä, tai vanhempiensa takia kärsiviä lapsia tms. Mikä olisi sellainen mukava aivot-narikkaan -kirja, joka ei vahingossa laittaisi miettimään nyt menossa olevaa kriisiä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi osaat sen kirjan ulkoa, sivusta sivuun, sanasta sanaan? Mitä juna vetää paitsi omia vaunujaan? Eivätkö ne ole osa junaa itseään? Veturi vetää junaa. Juma, tarvitsen drinkin.

Vierailija
2/21 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himoshoppaaja-sarja ja Bridget Jonesit ovat toimineet itselläni. Ihan puhdasta hömppää, ja onhan niissä rakkauttakin, mutta ei mielestäni ahdistavassa määrin.

Harry Potterit toimivat myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaukopartioromaani :D

Siinä ei rakkaus- ja parisuhdetunteilla rasiteta.

Toinen vaihtoehto on lukea Waltarin historiallisia romaaneita, esim. Sinuhe egyptiläisessä on mukavia tuhkaa päälle jaksoja ja kaikki on turhaa ja mitään uutta ei ole auringon alla.

Äänikirjat on myös vaihtoehto, jos takki on liian tyhjä lukemiseen.

Vierailija
4/21 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ehkä suosittelisi Bridget Jonesia, se kun pyörii aika lailla seurustelun ja rakkauden ja parisuhteen ympärillä. Toki, jos aihe ei ole ongelma, ne on kepeitä ja helppolukuisia, ja vie mennessään.

Dekkariosastoehdotuksia tältä suunnalta:

Ei ihan aivot narikkaan -kamaa, mutta todella kiinnostava ja mukaansatempaava on Anders Roslundin ja Börge HEllströmin kolme sekuntia, http://wsoy.fi/yk/products/show/174821 . Myös kaksikon muut kirjat on hyviä, mutta niissä on ehkä vähemmän tapahtumia.

Stieg Larssonin millenium-trilogian alkaen Miehet jotka vihaavat naisia -osasta olet todennäköisesti jo lukenut. Ellet, aloita nyt, se on kyllin pitkä ja saa ajatukset varmasti muualle.

Camilla Läckbergin dekkarit on nautittavia, ne kannattaa lukea järjestyksessä. Jääprinsessa on eka, se taitaa olla saatavissa pokkarinakin. http://www.gummerus.fi/page.asp?sivuID=281&component=/PublishDB/Kirjail…

Huomasinpa, että kaikki yllä kaikki sattuu olemaan ruotsalaisia :)

Toivottavasti kirjaehdotuksista on apua. KOeta jaksaa!

Vierailija
5/21 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on nyt ihan kamalaa. Mies on jäänyt kiinni pettämisestä. Huoli tulevaisuudesta on kamala. Mitä ihmettä voisin lukea, jotta pääsisin tästä hetkestä edes hetkeksi joskus pakoon? En ole huomannutkaan tätä ennen, miten kaikki kirjat tuntuvat tavalla tai toisella käsittelevän rakkautta tai perhesuhteita ylipäänsä, tai vanhempiensa takia kärsiviä lapsia tms. Mikä olisi sellainen mukava aivot-narikkaan -kirja, joka ei vahingossa laittaisi miettimään nyt menossa olevaa kriisiä?

vahvistut heti, sillä Jumalan sana ei tyhjänä palaja. lue lapsillekin Raamattua, meille ei anneta raskaampaa taakkaa kuin jaksamme kantaa itse sain tuosta täyden pelottomuuden mm.sairauksia vastaan . ps lapsetkin tarvitsevat tietoa taivaan Isästä.

Vierailija
6/21 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervo on Tervonen iPhonen mielestä näköjään :) vois ehkä ottaa ennakoivan tekstinsyötön pois päältä niin sulla säästyisi pala hermoa.

Osaisinko ulkoa siksi, että luen sitä niin usein, kyllästymättä?

Ja teksti tosiaan vetää kuin juna. Et ole tainnut kirjailijan tuotantoon perehtyä, jos meni ohi :)

Oli mikä tahansa kriisi menossa (mies jäi kiinni pettämisestä, opiskelut meni päin helvettiä, työ oli perseestä, järkyttävä asuinalue jossa olin pelokas ja onneton), mä pääsen ihan muihin maailmoihin Jari Tervonen Minun sukuni tarinaa lukemalla. Olen osannut sen ulkoa jo vuosia, mutta toimii, siitäkin huolimatta että joskus senhetkisen kriisin aineksia sieltä saattaakin löytyä. Vetää kuin juna.

Tsemppiä!

Miksi osaat sen kirjan ulkoa, sivusta sivuun, sanasta sanaan? Mitä juna vetää paitsi omia vaunujaan? Eivätkö ne ole osa junaa itseään? Veturi vetää junaa. Juma, tarvitsen drinkin.

Vierailija
7/21 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot narikkaan :Juoppohullun päiväkirjat,niissä saa nauraa.Varsinkin jos omistat samanlaisen juntin huumorintajun kuin minä :D

Vierailija
8/21 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Jenni Haukion runot ovat juuri sellaisia, että jos niihin jaksaa paneutua esim. minuutin ajan, vaipuu varmasti rauhoittavaan uneen.

Vierailija
9/21 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusun nimi ja Foucault'n heiluri.

Ensin mainitusta kannattaa ehkä aloittaa (ja jos joku on nähnyt siitä tehdyn paskan leffan, niin kirja on aivan eri maata). Tarina sijoittuu keskiaikaiseen munkkiluostariin, joten seurusteluasioita ei käsitellä lainkaan ja seksikohtauksiakin on vain yksi.

Voin kuvitella, että joillekin nämä kirjat ovat tylsiä ja unettavia, mutta itse pääsen näillä erinomaisen hyvin irti arjesta. Pitkiäkin ovat!

Vierailija
10/21 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavan absurdeja juttuja, jotka eivät pyöri perheen ja rakkauden ympärillä.

Vierailija
11/21 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska niitä lukiessa ajatukset liian helposti vaeltelee vähän väliä siihen kriisiin.

Mulle auttaa tosi nopeatempoiset action tietokonepelit (joo harvinaismepi harrastus pian nelikymppiselle naiselle!). Niissä on pakko keskittyä koko ajan vain hetkeen tai muuten tulee loppu, ja siksi ajatukset ei pääse niin harhailemaan.

Vierailija
12/21 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä se siitä sitten.

Vierailija
13/21 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

dekkarit. Ne on hyviä! Nopeita lukea ja mukaansatempaavia. Suosittelen.

Tsemppiä hankalaan tilanteeseen.

Vierailija
14/21 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

dekkari. Esimerkiksi miehen kirjoittama. Vaikka Matti Yrjänä Joensuu tai Paul-Erik Haataja.

Ne vois auttaa, koska siellä harvemmin on rakkautta. Tai sitten joku elämäkerta, jossa ihminen on kokenut kriisejä.

Vierailija
15/21 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se auttaa aina

Vierailija
16/21 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin stressin vaivatessa kuin kriisien ollessa päällä pelannut lasten pleikkareilla aina uusinta nhl-peliä. Välillä saa vaikka lyödäkin vastustajaa. :)

Vierailija
17/21 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat auttaneet minulla aina kun on ketuttanut.. Siis ihan mitä vain hauskoja sarjakuvia, nuo vain tulivat ensimmäisinä mieleen.

Kirjoista en osaa sanoa, sillä itse luen sen verran vakavia romaaneja ettei niistä olisi piristykseksi. Ehkä joku Juha Vuorisen teos? Niitä on kehuttu hauskoiksi, itse en ole lukenut kylläkään. Tsemppiä, ap!

Vierailija
18/21 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinäkin on parisuhdeasiaa, mutta tyyli on komediallinen.

Vierailija
19/21 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarvitsen myös kirjoja stressin lievitykseen, muuten en saa unta kun ajatukset pyörii päässä.

Tykkään kyllä omien tilanteidenkin aikana lukea draamaa, lemppareita mm Siri Hustvedt, Jonathan safran foer, nicole krauss, Michel faber,

Tuli mieleen että joku ihan toiseen aikaan tai paikkaan liittyvä tarina voisi sopia sulle nyt? Tulee mieleen esim The poisonwood bible (en muista kirjailijaa) tai Markus zusakin Book Thief. Edellisessä saarnaaja muuttaa perheensä Afrikkaan, jälkimmäisessä suojellaan juutalaista natseilta.

Jos taas rankat stoorit on ylipäänsä verboten, niin kokeilisin jotain dekkareita, esim Patricia cornwellia tai nicci french -kirjoja. Klassinen agatha christiekin on jees koska niissä ei käsitellä tunteita juuri yhtään.

Vierailija
20/21 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mikä tahansa kriisi menossa (mies jäi kiinni pettämisestä, opiskelut meni päin helvettiä, työ oli perseestä, järkyttävä asuinalue jossa olin pelokas ja onneton), mä pääsen ihan muihin maailmoihin Jari Tervonen Minun sukuni tarinaa lukemalla. Olen osannut sen ulkoa jo vuosia, mutta toimii, siitäkin huolimatta että joskus senhetkisen kriisin aineksia sieltä saattaakin löytyä. Vetää kuin juna.

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä