Kuinka nopeasti lihakset voivat kasvaa?
Olen käynyt tammikuun alusta säännöllisesti kuntosalilla ja jumpassa ja tänään punnitsin itseni ensimmäistä kertaa. Paino oli noussut 3,5kg?? Olen myös syönyt monipuolisesti ja proteiinipainotteisesti sekä vältellyt herkkuja.
Tuntuu kyllä että vaatteet ei nykyään purista läheskään niin paljon kuin ennen, ja peilistä katsoen en ole ainakaan lihonnut mielestäni.
Voiko olla mahdollista että läski on korvautunut noin nopeasti lihaksilla?
Ja siis aikaisemmin painoin 69kg ja tänä aamuna 72,5kg. En oikein tiedä mitä ajatella.
Kommentit (4)
Olen jostain lukenut, että lihaskasvuvauhti naisilla optimaalisessa tilanteessa, oikealla ruokavaliolla ja treenillä on tyyliin 4 kg/vuosi. Tämä siis alkuvaiheessa, jolloin lihakset kasvavat helpommin. Pitempään treenanneilla kasvu hidastuu.
mutta mulle lihasmassan kasvatus on työn ja tuskan takana, koska en oikeesti pysty syömään niin paljon, että se kasvaisi.
Tosin mä nään miten mun reisilihakset kasvaa pitkän treenitauon jälkeen, mittanauhan kanssa ero on vielä selkeempi (ja nyt ei mitata pumpissa olevaa lihasta). Mulla onkin sellainen urheilutausta (pikajuoksu), jossa reisiin on jääny lihasmuistiin jotain, koska ne paisuu niin äkkiä.
jossain suurimmassa pudottajassa sanottiin, että lihasmassaa voi tulla maksimissaan pari sataa grammaa viikossa ja sen eteen pitää siinäkin formaatissa tehä töitä. eli en usko, että toi sun 3,5kg on pelkkää lihasta. mut en kyllä keksi mitä muutakaan se voi olla.
tuskin sulle noin paljon on lihasmassaa tullut noin pienessä ajassa. Mutta kun aloittaa treenaamisen niin lihakset kerää paljon nestettä jonka vuoksi paino nousee.
Joillekin tulee jopa "raskausarpia" lihasten nopeasta kasvusta.