Palauttakaa takaisin maapallon pinnalle..
Äitini oli lapsenvahtina illalla miltei 3 h.
Tulin kotiin puoli yhdekseltä ja 2- ja 3- vuotiaat keikkui hereellä, iltapala syömättä.
Ei riitä ymmärrys tähän koska äiti tietää (ja näkee sen lapsistakin) että iltapuuhat alkaa klo 19 ja pedissä ollaan viimestään kasilta.
Mitään minuuttiaikataulua ei noudateta mutta harmittaa kun lapset herää aamulla taas seiskalta ja on nuppi sekasin kun uniaika lyhentynyt.
Miten teillä muilla isovanhemmat toimii tälläsessä tilanteessa? Antaako ruokaa tai laittaako nukkumaan (vaikkei sitä erikseen joku kerta sano), aloittaa edes iltapuuhat koska kello on pienille jo paljon?
Kommentit (5)
Huominen voi olla hankalampi, mutta palaatte taas entiseen normiin.
meillä anoppi oli hoitamassa niin pojat riekkui vielä klo 23.00 ...
Siitä lähtien olen tehnyt kirjalliset ohjeet kotiin ja homma on toiminut.
Viikonloppuna hyväksyn , mut en arkena.
että iltapalalle klo 19, iltapesut sitten ja sänkyyn klo 20. Varsinkin anopille pitää sanoa, tosin kysyy kyllä usein itsekin. Mun äiti tajuaa yleensä itsekin toimia noin, jos tietää, että lapsilla on aikainen herätys.
Niin ei se anna sapuskaa vaikka päivällä. Ehkä syynä on se että tulen muutaman tunnin kuluttua? Ruoka on aina valmiina odottamassa jos niitä joku hoitaa ja kaapista löytyy jogurttia ja leipää jos ei tahdo puuroa laittaa. En ole mikään pakkomielteinen että lapsille tarttee laittaa näin tai noin vaan ei tajua oikeasti sitä miten se ei yhtään ajattele lapsia.
Onneksi tätä ei todellakaan tapahdu vaikka montaa päivää kerrallaan niin huominen on vaan ärripurria.
Anoppi on meillä toistamaata, siksi mietin että miten muilla tehdään. Onko muilla samanlaisia mummoja?
Kun itse ajattelen että jos mummoksi pääsen niin annan ruokaa jos niillä on nälkä ja jos uniaika lähestyy niin voisi vähän koittaa laittaa iltapuuhia.
ap
Ruokaa, puhdasta vaatetta, syliä, iltakylvyt... kaikki kuten pitää.