Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytöt ei syö yläasteella - cooliako?

Vierailija
06.02.2012 |

Nyt on kuulemma tytöillä cool olla syömättä yläkoulussa. Pojat syö, mutta sosiaalinen paine estää tyttöjä menemästä ruokalaan..lapsella tekisi mieli syödä kouluruokaa, joka paikkakunnallamme on ihan ok, mutta kun kukaan muu ei tule.. Mielestäni järkyttävää ja surullista, koulupäivät on pitkiä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lukiossa ruoka oli yksinkertaisesti niin ala-arvoista että en käynyt syömässä. Kyseessä ei ollut muoti-ilmiö, mulle ei ruokaa vaan maistunut. Enkä ollut anorektikko, laiha tosin kuitenkin.

Vierailija
22/49 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskalla se joskus alkoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän aikaan juostiin kilpaa ruokalaan. Kengät oli valmiina odottamassa hyvällä paikalla, että pääsi sitten mahdollisimman nopeasti ja jonon etupäähän. Ja tästä ei ole kuin kuutisen vuotta... Meidän koulussa oli kyllä aivan loistavaa ruokaa.. :)

Vierailija
24/49 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän aikaan juostiin kilpaa ruokalaan. Kengät oli valmiina odottamassa hyvällä paikalla, että pääsi sitten mahdollisimman nopeasti ja jonon etupäähän. Ja tästä ei ole kuin kuutisen vuotta... Meidän koulussa oli kyllä aivan loistavaa ruokaa.. :)

Meidän lapset ovat 1000 oppilaan koulussa ( yläaste + ala-aste) ja aterian hinnaksi tulee noin. 60 snt per oppilas.

Vierailija
25/49 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei arvosta mitään, mitä saa ilmaiseksi ja jos ruokailu olisi maksullinen, saataisiin ehkä vähän parempilaatuista ruokaakin.

Alakouluista en ruokailuun koskisi, mutta järkyttävää tuhlausta että niitä 60centin annoksia tehdään vaikka 300:lle, ja 150 annosta heitetään loppujen lopuksi roskiin :(

Vierailija
26/49 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös yläluokilla opena ja olen oppilailleni ilmoittanut, että on pakko syödä. Eiväthän he silti aina syömään mene, mutta vanhempien kanssa on sovittu, että käyn välillä katsomassa ja oppilaat tietävät, että kerron kotiin jos eivät syö. Ja vanhempien tehtävä on vaatia lasta syömään koulussa.

Ei tonne ruokalaan enää missään parijonossa mennä. Itse syön ruokalassa kaksi kertaa viikossa, koska silloin olen valvojana ja saan ruokaedun. Voin kertoa, että kun pitää valita maksaako ruuasta (kyllä, kouluruuasta) 4,5 euroa ja syö teinien keskellä vai ottaako eväät ja syö rauhassa työkavereiden seurassa, niin kyllä toi eväsvaihtoehto voittaa... Ja näin kunta taas säästää!

Vierailija
27/49 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lasten koulussa tytöt lopettavat syömisen jo ekalla. Eskarilaiset vielä yleensä syö. Eivät pojatkaan riemusta syö. Ruoka on todella huonoa. Perunat kovia tai kinderiä, kastikkeet liisteriä, kaikki maistuu samalta moskalta.

Joo, olen itsekkin joutunut sitä työni puolesta syömään. Kuntaliitoksen myötä ruoka vielä huononi.

Lukiolaiset jättävät ruuan aina väliin

Vierailija
28/49 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kuulemma tytöillä cool olla syömättä yläkoulussa. Pojat syö, mutta sosiaalinen paine estää tyttöjä menemästä ruokalaan..lapsella tekisi mieli syödä kouluruokaa, joka paikkakunnallamme on ihan ok, mutta kun kukaan muu ei tule.. Mielestäni järkyttävää ja surullista, koulupäivät on pitkiä.

yhteisön paine teini-iässä on kuitenkin kova. Pitäis jutella että syöminen on tärkeetä. Siis pienet ateriat useasti. En jaksanu koko ketjua lukea, mutta varmaan kaikki hyvät neuvot on jo annettu. Ei teineille sillain voi järkeä puhua, että 'oopas nyt järkevämpi kun sun kaverit', vaan ihan ihmisiä nekin on.

Luulen ettei myöskään välipalan mukaan antaminen ratkaisen ongelmaa, koska ei kukaan teini kehtaa mussuttaa eväsleipiä välitunnilla. Ne helposti heitetään roskiin ja väitetään syödyksi.

Vierailija
29/49 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lasten koulussa tytöt lopettavat syömisen jo ekalla. Eskarilaiset vielä yleensä syö. Eivät pojatkaan riemusta syö. Ruoka on todella huonoa. Perunat kovia tai kinderiä, kastikkeet liisteriä, kaikki maistuu samalta moskalta. Joo, olen itsekkin joutunut sitä työni puolesta syömään. Kuntaliitoksen myötä ruoka vielä huononi. Lukiolaiset jättävät ruuan aina väliin

Suomalainen kouluruoka on hyvää, niin lasten kuin aikuistenkin gallupeissa.

Teidänlaistenne esimerkki on se miksi lapset ei syö. Vanhemmat kertovat lapsilleen, miten pahaa kouluruoka on. Onko kumma että se lapsi ei sitä kouluruokaa syö?

Mulle ihan sama. Se joka ei syö niin ei syö, mutta pitäkööt mölyt mahassaan ja menkööt muualle tyhjine pissismahoineen, ja antaa siten ruokarauhan niille jotka sitä ilmaista hyvää kouluruokaa haluaa ruokatunnila syödä.

Vierailija
30/49 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä se ei ole coolia. jos ei tykkää niin ei voi pakottaa jos ei ole nälkä ei voi pakottaa. opettajat eivät voi pakottaa syömään jos oppilas ei halua niin ei halua paitsi että opet laittavat viestiä vanhemmille se on älytöntä ja mulla onkokemusta tosta.

Vierailija
31/49 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

COOLIAKO  minun mielestä tyttöjen oma päätös on se, että syövätkö he.  Minun kaverini ei käy syömässä ja ope on yrittänyt kaikkensa sitten ope sanoi tytölle et joko käyt syömässä tai selvitämme vanhempiesi kanssa mistä se johtuu. 

Vierailija
32/49 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro varoittava tarina luokkakaveristani. Laihdutti koko yläkoulun, eikä suostunut syömään ruokalassa. ( Teki tästä kunnon numeron joka ikinen kerta.) Iltapäivällä oli niin nälissään, että söi 4 berliininmunkkia ja irtokarkkeja päälle. Lihoi neljässä vuodessa reilusti yli 100 kiloiseksi. Kärsii diabeteksesta ja nivelrikosta.

Vierailija
33/49 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/49 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu kyllä ainoastaan siitä että ruoka koulussa on niin pahaa. Se ei kuulu muille eikä opettajille ja mä en ala pakottamaan tyttöjäni syömään sellaista mitä ne ei halua syödä. En itsekään syö sellasta. Mun mielestä ruokaraha niille jotka ei halua syödä olis tasapuolista tai maksu niille jotka haluaa syödä koulussa. Aika epäoikeudenmukaista on ollut. 

Vierailija
35/49 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit vaikuttaa, ja siinä on iso etu jos kavereissa on sekä tyttöjä että poikia.

Silloin ei tytön, varsinkaan reippaan urheilijatytön tarvitse mennä sen ikuisesti laihduttavan meikkipissilauman mukana vaan voi lyöttäytyä poikien seuraan. Kukaan ei edes ihmettele, jos paljon liikkuva ja kuluttava urheilijatyttö syö poikien pöydässä kuin aikamies. Toiset tytöt voivat tosin olla seurasta kateellisia.

Vierailija
36/49 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omasta yläasteiästä on kohta jo 20vuotta. Meillä tuo ruokalanvälttely oli pahimmillaan 8lla, ysillä sitten taas oikeastaan kaikki söi. Itse kyllä istuin jokaisen ruokavälkan tappiin asti kavereiden kanssa ja meillä oli oikein lystikästä.

eikö tytölläsi ole kavereita, joiden kanssa voisi mennä kimpassa syömään? ryhmäpaine tuntuu ehkä muutamana ekana päivänä, mutta sen jälkeen en usko, että jaksavat enää välittää.

Vierailija
37/49 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juurikin siksi kun ruoka oli niin ala-arvoista etten usko sikojenkaan sitä syövän. Testimielessä tiputettiin peruna kerran lattialle ja se POMPPASI kuin superpallo. Söisitkö itse tuollaista. Olin ihan onnesta soikeana kun pääsin tarkkailuluokalle ja meidän ruokailut siirtyi pienen ala-asteen ruokalaan. Ah mitä herkkuja siellä saikaan. :)

Vierailija
38/49 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole coolia. Ei ole.

Vierailija
39/49 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ruoka nyt niiiiin pahaa siellä voi olla ettei sitä kykene yhtään mitään syömään. Ottaa vaikka edes salaattia, leipää yms. Ja onko kiellettyä ottamasta mukaan kotoa jotain mausteita tai lisukkeita, joilla saa siedettävämpää siitä ruoasta?

Luultavasti syy on, että teinitytöt kuvittelevat olevansa lihavia ja kaikkien pitää olla langanlaihoja. Koulussa voisi järjestää tuollaisille tapauksille jonkun ammattilaisen kertomaan miten ruoansulatus toimii ja ettei syömättömyys kannata, kun menee elimistö ihan sekaisin ja seurauksena voi olla syömishäiriö.

Vierailija
40/49 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itsekin tollanen aina koulussa :D Lukiossa ja AMK:ssa jo ihan eri meininki, kaikki menevät syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi