Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ratkaisette: minä haluan kolmannen lapsen, mies ei.

Vierailija
06.02.2012 |

Tuntuu surulliselta ja ahdistaa aika ajoin. Meillä on kaksi ihanaa lasta, mutta haluaisin kolmannen. Miehelle se on ehdoton ei. Olen nyt vuoden verran painiskellut asian kanssa ja tuntuu, että halu ei helpota yhtään. Miten te olette toimineet, joilla on samankaltainen tilanne?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ääni voittaa, joka ei lisää lapsia halua. Ketään ei voi pakottaa vanhemmaksi.

Keskity hyviin puoliin siinä, että on vain kaksi lasta.

Vierailija
2/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei yksinkertaisesti missään tapauksessa halua lisää lapsia niin vaihtoehdot ovat joko hyväksyä tilanne tai lähteä etsimään miestä, joka haluaa useamman lapsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin halunnut kolmannen. Mies ei.

Selitin tämän itselleni että kaksi ihanaa tervettä lasta on. Kumpaakin merkkiä. Eihän multa oikeesti mitään puutu.

Eli en katsonut aiheelliseksi tehdä mielihalustani elämää suurempaa tragediaa.

Vierailija
4/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskittyä, onhan kahden kanssa suht helppo liikkua, kotona riittää tila, autossa riittää tila, kolmas maksaa taas rahaa, vauva-ajan itkut ja yövalvomiset on jo valvottu jne jne. Huomaankin ajattelevani näitä asioita joka päivä tavallaan itselleni vakuutellen, että kyllä näin on hyvä. Ja kai se näin sitten menee, että se päättää joka ei halua lisää.

-ap-

Vierailija
5/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se kyllä sattui sen jälkeen kun olin luopunut toivosta ja suunnitellut jo toisenlaista elämää... ollut tässä vähän sopeutumisvaikeuksia. Minulla, ei miehellä!! SE mietti pari viikkoa ja sen jälkeen on ollut ihan innoissaan!

Vierailija
6/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ketään ei voi painostaa saamaan lapsia. Lapset ovat niin iso juttu ja suuri vastuu, elämän muutos ja mitä kaikkea.

Asian voi kääntää myös niin päin, että ketään ei voi painostaa olemaan tekemättä lapsia.

Mutta koska teillä on jo kaksi lasta, minun mielestäni sinun pitäisi joustaa tässä asiassa.

Eli siis, ei enempää lapsia.

Voittehan te mennä pariterapiaan juttelemaan aiheesta, jos kehität siitä itsellesi ylitsepääsemättömän esteen.

Vierailija
7/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyydyt kohtaaloosi ja olet onnellinen niistä kahdesta lapsestasi.

Hankkiudut vahingossa raskaaksi ja kannat seuraukset siitä. Mies tuskin on kauhean otettu ja loppujen lopuksi kaikki, myös ne lapset, kärsii.

Eroat ja etsit uuden miehen.

Elämä on täynnä valintoja.

Vierailija
8/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen vanhemmaksi jota ei enää halua on väärin. Mies olisi vielä kolmannen halunnut mutta minä en missään tapauksessa.

Vierailija
9/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mies vastuuseen ehkäisystä. Joko käy vasektomiassa tai hoitaa asiat kortsulla. Tai tulee se kolmas lapsi.

Vierailija
10/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika! löydät paremman.

Vierailija
11/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian lapsi syntyy, mies vetää herneen nenään petollisuudestasi ja parisuhde rakoilee. Pian on yksi yh enemmän. Tätä hyväksi koettua polkua on moni ennen sinua kulkenut.

Vierailija
12/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yököttävä ajatuskin, kiinni jäät kuitenkin ja mies ihan oikeutetusti silloin inhoaa sinua ja jättää sinut. Jos on järkevä.

Koita vielä jutella, aina on toivoa. Eikä sellainen pieni vihjailu tarkoita mitään painostamista tai mitään "mähaluun"-itkupotku raivareita. Itse sain miehen suostuteltua neljänteen, jota nyt yritämme ;) Ja jota me molemmat haluamme.

Vierailija
13/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta (riippuen miehen kannan ehdottomuudesta), voithan vielä puhua asiasta vaikka tyyliin puolen vuoden-vuoden päästä, että onko tämä nyt varmasti lopullinen päätös.

Ja ehkäisyn jättäisin tietysti miehen harteille tuossa tilanteessa (siis ei salaa tietenkään).

keskittyä, onhan kahden kanssa suht helppo liikkua, kotona riittää tila, autossa riittää tila, kolmas maksaa taas rahaa, vauva-ajan itkut ja yövalvomiset on jo valvottu jne jne. Huomaankin ajattelevani näitä asioita joka päivä tavallaan itselleni vakuutellen, että kyllä näin on hyvä. Ja kai se näin sitten menee, että se päättää joka ei halua lisää.

-ap-

Vierailija
14/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat kolmannen lapsen. Meidän perheessä mies ei vain edelleenkään halunnut sitä kolmatta lasta eikä ole missään vaiheessa ole ollut iloinen asiasta. Tilanne ei muuttunut syntymän jälkeen kuten toivoin.

Vierailija
15/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko mies osaa ehkäistä neljännen?

Vierailija
16/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sitä toista sitten tietenkään tehty, en tahdo tehdä lasta vastoin toisen tahtoa, vaikka tietäisin miehen olevan sille hyvä isä (miehellä oli jo ennestään yksi lapsi, tehty vastoin hänen tahtoaan, mutta hyvä isä hän on ja rakastaa lasta).

Sen sijaan on sitten otettu eläimiä aina vauvakuumeen iskiessä, ja hyvin on selvitty. Nyt ei enää tee edes mieli uutta lasta, hyvä kun selviän tämän ainoani kanssa (on teini-iässä...)

Vierailija
17/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies listasi ihan hyviä syitä eikä mulla ollut muuta syytä kuin, että vain haluan.

Noille salaa raskaaksi tulevilta kysyisin, että oletteko te sitten valmiita nousemaan joka kerta, kun lapsi herää, vaihtamaan kakkavaipat ja olemaan kasaamatta miehelle hoitastuuta, koska jos tuollaisen päätöksen tekee miehen mielipiteestä huolimatta, niin silloin häntä ei voi vaatia hoitovastuuseenkaan. Eli ihan turhaan valitatte väsymystä sun muuta, jos olette ihan tyhmyyttänne aiheuttaneet tilanteenne.

Vierailija
18/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viesteistä. Mulla on tällä hetkellä pillerit käytössä joten niillä mennään. Ehkä se kolmas sitten jää tekemättä kun mies on aika ehdoton sen suhteen. Toki jos vahinko kävisi (siis ihan oikea vahinko pillereistä huolimatta, aikomukseni ei ole huijata miestä olemalla syömättä niitä) niin en voisi tehdä aborttia enkä usko että mieskään haluaisi sitä. Ajattelinkin nyt niin, että kun olen kokeillut kaikki pillerit renkaat yms yms ja kaikista tuntuu tulevan ennen pitkää sivuvaikutuksia joiden kanssa en aio elää (järkyttäviä päänsärkyjä, mielialavaihtelut, haluttomuus jne), niin jos ei nämä pillerit käy niin jätän ehkäisyn miehen vastuulle. Käykööt piuhojen katkaisussa jos ei sitä kolmatta halua. Kumin kanssa en halua ährätä. Mulle järki sanoo, että ei "tarvita" sitä kolmatta lasta mutta tunne sanoo että mä haluan sen. Takana on kuitenkin kaksi vaikeaa raskautta ja vielä vaikeampaa synnytystä.

ap

Vierailija
19/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä miehellesi selväksi että kolmas lapsi tulee perheeseen, joko hänen suostumuksellaan tai ilman. Kerrot että jos hänestä ei ole siittäjäksi, teet lapsen hedelmöityshoidoilla tai lahjasiittiöillä. Lapsi asuu sitten perheessänne. Mies voi olla mukana tai sitten ei. Eroa ei välttämättä tarvitse, ja voit vaikka sopia vastaavasi itse kaikista kolmosen kuluista.

Usko pois, jos annat miehesi riistää sinulta mahdollisuuden kaikkiin lapsiisi, tulet vihaaman häntä kuin ruttoa.

Vierailija
20/24 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä miehellesi selväksi että kolmas lapsi tulee perheeseen, joko hänen suostumuksellaan tai ilman. Kerrot että jos hänestä ei ole siittäjäksi, teet lapsen hedelmöityshoidoilla tai lahjasiittiöillä. Lapsi asuu sitten perheessänne. Mies voi olla mukana tai sitten ei. Eroa ei välttämättä tarvitse, ja voit vaikka sopia vastaavasi itse kaikista kolmosen kuluista. Usko pois, jos annat miehesi riistää sinulta mahdollisuuden kaikkiin lapsiisi, tulet vihaaman häntä kuin ruttoa.

Meidän tapauksessa minä olen se joka ei kolmatta lasta missään tapauksessa halua vaikka mies kovasti toivookin. Sinä varmaan hyväksyisit vaikka raiskauksen ja sen jälkeen pakottaisit synnyttämään lapsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi