Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thaimaan-lento kahden alle 4v lasten kanssa

Vierailija
06.02.2012 |

Lapset 1v2kk ja 3v10kk (+ kaksi aikuista)

Suunnitteilla Thaimaan matka kuukaudeksi, mutta kaikki pysähtyy siihen pitkään lentoon - Kestääkö pää?!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ehkä enemmän kiinnostaa huvipuistot, liukumäet ja muut lapsille suunnatut aktiviteetit. Sitä tarkoitin. Aikuiset ei välttämättä pääse itse nauttimaan lomasta ja tutustumaan kulttuuriin, ruokaan jne... mikä nyt aikuisia enemmän kiinnostaa. Usein vaan näkee niitä, jotka tosiaan istuu siellä uima-altaalla ja käyvät sitten syömässä vain pelkässä paikallisessa hampurilaisketjussa. Siksi en ymmärrä, että miksi lähteä Thaimaahan, jos lämpö löytyy lähempääkin.

Ja mulle riittää väsyttävän työn vastapainoksi uudet maisemat, lämpö, uima-allas jne. Akttivilomia harrastetaan sitten kun muksut ovat isompia.

Vierailija
22/31 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei matkustettaisi oman huvin vuoksi ja jätettäisi lapsia. Meille ja lapsille tulisi kova ikävä, jos noin pitkästä ajasta kyse.

Miksi aikuiset raahaa pienet lapset mukaan, kun ne ei vanhempana muista matkasta kuitenkaan mitään. Monesti näkee näitä vanhempia, jotka istuvat hotellin uima-altaalla koko loman vahtimassa lapsia. Onko siinä vaan järkeä? Itse menisin miehen kanssa Thaimaaseen ja veisin lapset kesällä huvipuistoon. Uskon, että lapset saa enemmän irti päivän huvipuistoreissusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jättäisi 1-vuotiaan hoitoon viikoksi tai kahdeksi, saati kuukaudeksi?

Ja miksi ihmeessä lasten kanssa ei voisi matkustaa? Toki matka lasten kanssa on erilainen kuin aikuisten kesken, mutta toisaalta ihana nähdä se lasten riemu ja ilo, kun pääsevät kokemaan jotain uutta ja erilaista (vaikka eivät siitä enää myöhemmällä iällä mitään muistakaan).

Milloinkas sitä paitsi olisi niin helppo matkustaakaan kuin pienten lasten kanssa, jotka eivät vielä ole koulussa? Samoin äitiyslomalla ja hoitovapaalla ei tarvitse huolehtia oman loman järjestymisestä töissä.

Vierailija
24/31 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa on takoitus lähteä, ja tosiaan jossain Kanarialla ei ole niin lämmin ja merivesihan on siellä ympäri vuoden viileä. Ja me kun viihdymme rannalla paljon paremmin, kuin altaalla.

Ketään ei jätetä! Kun kerran lapsia on hankittu, niin pysytään yhdessä, niin surussa kuin onnessa :) Miehen kanssa ollaan ehditty matkustaa ihan tarpeeksi kahdestaan. Lasten kanssa tietysti loma on erilainen, ei mikään lepoloma eli perhe-elämää edelleen, mutta eri maisemassa. Enkä minä pystyisi jättämään lapset edes viikoksi! Esikosta olin ollut erossa korkeintaan 2 vrk muutaman kerran.

Esikon kanssa ollaan vuosittain matkustettu, mutta vain 4h lentoja. Ja nyt vaan mietityttää, miten hyvin pärjäisi jo kahden lapsen kanssa ja noin pitkällä lennolla.

Ap

Vierailija
25/31 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siellä on mahtava ilmasto, mikä sopii koko perheelle.

Ap

Vierailija
26/31 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kosteaa ja rankkasateita. EI kovin miellyttävää.

Vierailija
27/31 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edelleen samaa mieltä ilmastosta.

Mutta kiitos kommentistasi!

Vierailija
28/31 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan lentokoneessa paikallaan kyyhöttämistä ( lentämistä en pelkää, olen aikoinaan ollut lentoemäntänäkin). Olemmelentäneet joitakin Euroopan lentoja lasten kanssa, muttei se mitään hupia ole. Viime keväänä lento Espanjaan, jonka jälkeen tuolloin 5-vuotiaamme totesi,e ttei hän halua koskaan enää lentää, kun pitää niin kauan istu paikoillaan. Ja oli kaikenlaista viihdykettä eikä härinnyt muita tms. Muttei vaan itse tykännyt yhtään.

En lähtisi noin pitkälle lennolle, jollei olisi pakko.

Vierailija
29/31 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin suunnitteilla kuukauden reissu Thaimaahan 11/12. Lapset tuolloin 1 ja 3. Mieheni lisäksi mukaan lähtee siskoni ja lasten mummo. Olemme aiemminkin matkustaneet Thaimaassa useita kertoja ennen lapsia sekä esikoisen kanssa kerran tämän ollessa vajaa 2-vuotias. Lennot ovat kyllä pitkät, mutta ne kyllä kestää, kun viihdykettä ja naposteltavaa löytyy (karkkia, sipsiä, trip-mehuja, pikkukirjoja ja leluja, värikynät ja paperia). Ennen lentoja annoimme nenäsuihkeen, särkylääkkeen ja purkan suuhun, ettei nousu kävisi korviin, eikä käynyt. Perillä lapsesta kyllä huomasi kuinka hän nautti lämmöstä ja uimisesta, altaalla olimme paljon kuumimpaan aikaan, illalla sitten kierreltiin katselemassa paikkoja. Kylmään, lumiseen Suomeen palattua, seuraavana päivänä ulos mentäessä lapsi tokaisi "äiti, missä hiekat on? haluan hiekkaa..."

Vierailija
30/31 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku aikuinen lentää useamman pienen kanssa

Vierailija
31/31 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri 2- ja 3-vuotiaiden poikieni kanssa yksin Kanarialle. Meni hyvin. Ainoastaan turvatarkastukset oli häslinkiä kun piti esim. läppäri kaivaa laukusta, mutta etenkin Espanjan päässä oli mahtava henkilökunta joka auttoi. Lennot olivat sitten helpot kun lapset sai vöihin eivätkä päässeet karkailemaan. Kanariallekin lentää sen 6,5 h eli ei mikään erittäin lyhyt matka sekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä