Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi sille mitään, että presidentin puoliso puistattaa minua

Vierailija
06.02.2012 |

Mahtaakohan homofoobikoista tuntua jotenkin tältä? Saan kylmiä väristyksiä aina nähdessäni Haukiosta kuvia tai lukiessani häntä koskevia kirjoituksia - puhumattakaan siitä, jos näen hänet televisiossa.

Ja turha rynnätä heittelemään "mitäs katsot" -kommentteja. Olen ottanut asiakseni tutustua Haukiota koskevaan materiaaliin, koska toivon että ällötys laantuisi kun opin tuntemaan ja tietämään hänestä enemmän.

Mutta kun kaikki hänessä tuntuu niin kovin vieraalta, ja lehtijuttujen lukeminenkin tuntuu tuskalliselta.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan nätin nuoren naisen persoona. Vaikuttaa jokseenkin ujohkolle, hiljaiselle mutta on varmasti ihan mukava ihminen läheisilleen. Koeta nyt kestää ettei kaikki naiset ole tuhruisia ja läskejä.

Vierailija
2/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minun on jotenkin vaikea nähdä samassa persoonassa kokoomuksen viestintäpäällikkö ja runoilija. Hän ei ole taiteilijan oloinen..... totuus on etten yhtään lämpene hänelle, mutta hän ei ole silti tehnyt mitään pahaa meistä kenellekään eikä ansaitse sitä, että hänen persoonaansa ruoditaan rumasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelko, jonka toivon todellakin osoittautuvat turhaksi. Kun täällä av;lla lukee kuinka sairaita, julmia, kylmiä ja itsekkäitä monet ovat- niin jenniä ja saulia katsellessa tulee sellainen olo, että vaikka he eivät edustaisikaan tätä hirveää ihmistyyppiä joka koko ajan lisääntyy, niin mahtavatkohan he koskaan ymmärtää, että jotakin pitäisi tehdä, ettei tällainen ihmistyyppi enää lisääntyisi ja paljon pitäisi tehdä myös sen eteen, että nämä julmat ja kylmät ihmiset saisivat mahdollisisimman vähän pahaa aikaan. Kun tuntuu että tilaisuuden tullen he käpertyvät turvallisten muurien taakse takkatulen lämpöön ja unohtavat oikein mielellään niin heikossa asemassa olevan kansanosan kuin myös nämä hirviöt jotka sujuvasti sitä pahaa oloa lisäävät. Jenni ei vaikuta ihmiseltä joka rohkeasti taistelisi heikomman puolesta, vaan tosiaan, hänestä ei ota mitään selvää, hahmoton ja epäselvä kuva luo epäluottamusta häntä kohtaan. TOIVON että pelkoni on turha!!!

Vierailija
4/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme suunnilleen saman ikäisiä, opinnoissa hyvin menestyneitä ja taiteellisesta toiminnasta kiinnostuneita, mutta siihen yhtäläisyydet loppuvatkin.

Nyt kun mietin tarkemmin, arvelen ällötykseni johtuvan ristiriitaisuuksista, jotka eivät oikeastaan ole Haukiosta itsestään johtuvia, vaan median ja Niinistön kannattajien (ja osin Niinistön itsensäkin) luomia.

Haukio mm. pukeutuu äärimmäisen rouvamaisesti ja konservatiivisesti. Ei siinä mitään, mutta kun Niinistö puhuu ettei muka ole ollenkaan konservatiivinen, niin syntyy ristiriita. Kun yritän suhtautua pariin arvoliberaaleina, mutta näen heistä valokuvan, jossa on selvästi kaksi patakonservatiivia, alkaa ällöttää (ja ällötys kohdistuu valitettavasti nimenomaan Haukioon, koska miesten pukeutumisessa erot ovat paljon hienovaraisempia).

Haukiota väitetään myös taiteellisesti lahjakkaaksi. Mutta itse pyörin paljonkin taiteilijapiireissä, ja on päivän selvää että Haukion kaltainen nöyrä ja alistuva ihminen ei ole taiteilija. Taiteilijoilla on voimakas tahto. Haukion alistuvaisuudessa ei siis sinänsä ole mitään vikaa - eihän kaikkien tarvitse olla hirveitä päällepäsmäreitä - mutta kun häntä markkinoidaan taiteilijana, tunnen vastenmielisyyttä. Lisäksi Haukio on muutenkin juuri sellainen höpöhöpötaiteilija (harrastelija), jollaisina kokoomuslaiset pitävät kaikkia muitakin taiteilijoita. Siksi erityisesti tämä asia ärsyttää itseäni. Taide on joillekuille hyvin vakava ja myös hyvin rankka ammatti. On väärin, että Haukion myötä kuva taiteilijuudesta voi vääristyä entisestään.

Haukiosta on pyritty myös luomaan kuvaa jotenkin yläluokkaisena ja aristokraattisena "maan äitinä" (olisiko kokoomuksen poroporvarisiiven toiveajattelua tämä?). Mutta kun hän avaa suunsa, hän paljastuu puhetyylinsä perusteella ihan tavalliseksi työväenluokkaiseksi tallukaksi, siis nyt kun ei enää puhu jäykistelevää kirjakieltä (mikä hänelle eduksi laskettakoon). Pukeutumis- ja hiustyyliin yhdistettynä puhetyyli tuo mieleen kenet tahansa työläisperheessä kasvaneen perusjuntin, sillä erotuksella että Haukiota eivät perinteiset wt-ajanvietteet kiinnosta.

Jos media antaisi Haukion olla sellainen kuin hän oikeasti on, pyrkimättä luomaan aiheettomia ja paikkansapitämättömiä mielikuvia, en varmaan pitäisi häntä ollenkaan ällöttävänä. Toivottavasti vaalihuuman laannuttua asia korjaantuu.

ap

Vierailija
5/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan nätin nuoren naisen persoona. Vaikuttaa jokseenkin ujohkolle, hiljaiselle mutta on varmasti ihan mukava ihminen läheisilleen. Koeta nyt kestää ettei kaikki naiset ole tuhruisia ja läskejä.

Ei vain mene jakeluun vai mitä?

Naiset = ulkonäkö & ikä.

EI MITÄÄN MUUTA.

Vierailija
6/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä on outoa, että 35-vuotias ottaa itselleen 64 vuotiaan miehen. Hän on sitten ihan täysin varma, ettei halua lapsia? Onko tuo koiranpentu nyt ensimmäinen "korvike"?

Eikö Sauli osannut aloittaa uutta vakavaa suhdetta ikäisensä kanssa vaan aloittaa ns. alusta? Ikään kuin ensimmäisen edesmenneen vaimonsa kanssa...

Vierailija
7/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki ap elämä. Toivoo Haaviston nimen äänestyslappuun raapustanut.

Vierailija
8/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näissä vaaleissa naiset äänesti puolisoa eikä presidenttiä.

Vierailija
9/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minun on jotenkin vaikea nähdä samassa persoonassa kokoomuksen viestintäpäällikkö ja runoilija. Hän ei ole taiteilijan oloinen..... totuus on etten yhtään lämpene hänelle, mutta hän ei ole silti tehnyt mitään pahaa meistä kenellekään eikä ansaitse sitä, että hänen persoonaansa ruoditaan rumasti.

runoja lukeneena; runoilijoitakin on moneen lähtöön; taiteilijan merkitys lienee siinä että hän ANTAA ihmiselle jotakin; tekee näkyväksi asioita, antaa rohkeutta, ymmärrystä yms. Ne luontorunot mitä olen lukenut, ovat kuvailevia, ihan tavallisia- eivät vaadi mitään sen kummempaa rohekutta, eivätkä anna mitään uutta. Siis tuo "runoilijuus" on vähän suhteellista. Jokainen saa tietysti tehdä mitä vain, ja hyvähän se on kirjoittaa, mutta kun minun mielestäni hyvät runoilijat järisyttävät, antavat ajattelemisen aihetta, jennin runot tyytyvät kuvailemaan hyvin turvallisesti ja mitään paljastamatta tai antamatta. Että eivät ole lukijalle kovinkaan anteliaita nekään. Eivätkä paljasta hänestä mitään sen enempää kuin mitä muutenkaan ulospäin näkyy. En häntä siis ensisijaisesti kyllä runoilijaksi menisi sanomaan.

Vierailija
10/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänellä on epämukava olo. Jotenkin ne mummohiukset, rouvavaatteet ja ulkoaopetellut puheet eivät istu hänelle lainkaan. Voisin melkein kuvitella, että kotona hän heittää ne nurkkaan ja rentoutuu - ellei Sale kiellä. Surullista, jos hän elelee tuollaisessa kuoressa koko ajan.

Tai sitten hän on oikeasti vain sellainen. Jaa-a.

Vierailija
11/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pitää alfauroksista ja ne on yleensä ikäistään nuorekkaamman oloisia, kuten Sauli on kaikesta röökaamisesta huolimatta.

Vierailija
12/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen itsekin saanut Haukiosta huomattavan tosikkomaisen ja jäykän kuvan. Voisin hyvin uskoa tuon ryhmätöitä Haukion kanssa tehneen kirjoittajan kuvauksen.

Kun Saulikin tiedetään (tai siis monet, jopa omat puoluetoverit ovat kertoneet näin) melko tiukaksi ja ajoin jopa hivenen tyrannimaiseksi persoonaksi, niin olisikin mukava tietää onko liitossa kyse kahden kovat arvot omaavan tosikon yhteiselosta vai nuoren, alistuvan naisen ja vanhemman, kontrolloivan miehen liitosta, jossa vaimon osa on juurikin tukea ja ihailla miestä.

Tai sitten kyse voi olla kaikinpuolin tasa-arvoisesta ja mukavasta yhteiselosta, mistäs minä sen tiedän :) Kunhan spekuloin omilla mielikuvillani.

Vierailija
13/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänellä on epämukava olo. Jotenkin ne mummohiukset, rouvavaatteet ja ulkoaopetellut puheet eivät istu hänelle lainkaan. Voisin melkein kuvitella, että kotona hän heittää ne nurkkaan ja rentoutuu - ellei Sale kiellä. Surullista, jos hän elelee tuollaisessa kuoressa koko ajan.

Tai sitten hän on oikeasti vain sellainen. Jaa-a.

Voin uskoa, että hän vain on sellainen.

Mietin tuntemiani ihmisiä, ja kyllä sieltäkin löytyy yksi hieman Haukion oloinen tyyppi, joka todella vain sattuu olemaan sellainen kuin on. Vaikka en ole hänen sydänystävänsä, en koe häntä mitenkään ärsyttävänäkään, koska hän ei yritä olla mitään muuta kuin on (esim. liberaali taiteilija). Tulemme hyvin keskenämme toimeen.

Tältä pohjalta uskon, että Haukiokaan ei lähtökohtaisesti ole itselleni mitenkään häiritsevä. Uskon esim. että hänen ja Niinistön avioliitto voi olla varsin onnellinen ja juuri sitä, mitä kumpikin osapuoli haluaa. Ainoastaan se päälleliimatun oloinen kuva, jota Haukiosta on yritetty rakentaa, häiritsee minua.

(Ylläoleville v*ttuilijoille kerrottakoon, että äänestyspäätökseni olen tehnyt aivan muilla perusteilla kuin puolisoja vertailemalla, ja että en henkilökohtaisesti pitänyt Floresistakaan.)

ap

Vierailija
14/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ikänsä takia he ovat saaneet hengittää. Nyt kun roolissa on nuori nainen, ollaan niin tietävinään että hän on "nöyrä ja alistuva" ja lätkitään kaikenlaisia leimoja ventovieraaseen ihmiseen aivan pöyristyttävästi. Miten itse pärjäisitte, jos pitäisi yhtäkkiä olla joku "ensimmäinen nainen"? Haukio ei ole asettunut ehdolle vaaleissa; hänen persoonansa sörkkiminen ja ilkeämielinen arvostelu on puhdasta kiusaamista.

Vierailija
15/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ikänsä takia he ovat saaneet hengittää. Nyt kun roolissa on nuori nainen, ollaan niin tietävinään että hän on "nöyrä ja alistuva" ja lätkitään kaikenlaisia leimoja ventovieraaseen ihmiseen aivan pöyristyttävästi. Miten itse pärjäisitte, jos pitäisi yhtäkkiä olla joku "ensimmäinen nainen"? Haukio ei ole asettunut ehdolle vaaleissa; hänen persoonansa sörkkiminen ja ilkeämielinen arvostelu on puhdasta kiusaamista.

Jatkan vielä tästä mainitsemastani Haukion ristiriitaisesta julkisuuskuvasta.

Muiden presidenttien puolisoista ei ole julkisuudessa rakenneltu paikkansapitämätöntä kuvaa. Muistan esim. sen, että en koskaan pitänyt Eeva Ahtisaaresta, mutta hänen esillä olonsa ei silti häirinnyt minua, koska lehdistö ei väittänyt hänen olevan moderni, itsenäinen uranainen, intohimoinen urheilija, tmv. henkilön persoonaan sopimatonta. Sama Arajärven kohdalla: hän sai olla juuri sellainen kuin on. Miksi tämä sama vapaus ei näytäkään nyt koskevan Jenni Haukiota?

Kommentointini voi vaikuttaa kiusaamiselta, mutta motiivini ei ole ilkeämielinen muuten kuin lehdistöä kohtaan. Haukiosta tullaan jatkossakin puhumaan julkisuudessa, halusipa hän sitä tai ei. Reiluinta mitä lehdistö minun mielestäni voisi tehdä, olisi antaa hänenkin olla oma itsensä aiempien puolisoiden tavoin, eikä lähteä rakentelemaan hänelle valheellista imagoa, mikä tulee väistämättä johtamaan tämän ketjun kaltaisiin kielteisiin reaktioihin.

ap

Vierailija
16/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelko, jonka toivon todellakin osoittautuvat turhaksi. Kun täällä av;lla lukee kuinka sairaita, julmia, kylmiä ja itsekkäitä monet ovat- niin jenniä ja saulia katsellessa tulee sellainen olo, että vaikka he eivät edustaisikaan tätä hirveää ihmistyyppiä joka koko ajan lisääntyy, niin mahtavatkohan he koskaan ymmärtää, että jotakin pitäisi tehdä, ettei tällainen ihmistyyppi enää lisääntyisi ja paljon pitäisi tehdä myös sen eteen, että nämä julmat ja kylmät ihmiset saisivat mahdollisisimman vähän pahaa aikaan. Kun tuntuu että tilaisuuden tullen he käpertyvät turvallisten muurien taakse takkatulen lämpöön ja unohtavat oikein mielellään niin heikossa asemassa olevan kansanosan kuin myös nämä hirviöt jotka sujuvasti sitä pahaa oloa lisäävät. Jenni ei vaikuta ihmiseltä joka rohkeasti taistelisi heikomman puolesta, vaan tosiaan, hänestä ei ota mitään selvää, hahmoton ja epäselvä kuva luo epäluottamusta häntä kohtaan. TOIVON että pelkoni on turha!!!

Vierailija
17/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä on outoa, että 35-vuotias ottaa itselleen 64 vuotiaan miehen. Hän on sitten ihan täysin varma, ettei halua lapsia? Onko tuo koiranpentu nyt ensimmäinen "korvike"?

Jospa kaikki eivät vain halua lapsia.

Vierailija
18/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänellä on epämukava olo. Jotenkin ne mummohiukset, rouvavaatteet ja ulkoaopetellut puheet eivät istu hänelle lainkaan. Voisin melkein kuvitella, että kotona hän heittää ne nurkkaan ja rentoutuu - ellei Sale kiellä.

Miksi ihmiset aina kuvittelevat kaikkien muiden olevan itsensä kaltaisia? Ja jos ei julkisesti siltä näytä, niin kotona ainakin salaa tekevät juuri niin kuin minä itse tekisin?

Outoa.

Vierailija
19/29 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain mene jakeluun vai mitä?

Naiset = ulkonäkö & ikä.

EI MITÄÄN MUUTA.

Eipä tietenkään. Tai no, tuttuni isovanhemmilla listaan kuuluu vielä lisäksi se, osaako tyttö keittää hyvät kahvit.

That's it.

Vierailija
20/29 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pidä siitä mielikuvasta, jonka olen Jenni Haukiosta saanut. On myös hieman vastenmielistä, että naista, joka ei omia lapsia ole saanut tai halua, nimitetään Suomen äidiksi.