Mun mies osaa olla kyllä niin tollikka..
Sanoin sille illalla että katsotkos puhelimesi, näyttäisi että siinä akku vähissä ettei ala yöllä piippailemaan (miehellä hälyääni kun akku loppumassa), mies änähti vaan jotain siinä, lähellä oli eikä mikään asia kesken. Yöllä sitten viideltä alkoi, puhelin piippaili pienen ajan välein, tökkäsin miestä että mene laittamaan lataukseen. Sanoi että ei jaksa, ei se mitään häiritse, kohta tulee jo aamu. V-ttu. Minä en sen jälkeen nukkunut. Joo, olisin voinut mennä itse laittamaan - ylipäätään voisinhan minä tehdä kaiken sen puolesta, mutta en ole hänen äitinsä sentään.
Se on niin saamaton ja tyhmä tällaisissa käytännön asioissa (no ei kyllä kykene haastavampiin sitä vähääkään), jatkuvasti joku tökkii sen kanssa kun ei osaa ajatella järkevästi. Ottaa niin aivoon aina koko ukko, arki ärsyttävää säätämistä tuollaisen kanssa.
Kommentit (24)
Minä EN mahdollista evvk elämää miehelle - laitan hänet todellakin osallistumaan kodin- ja lastenhoitoon, enkä tee asioita puolesta. Kuten en huolehdi hänen puolestaan puhelinta lataukseen, mutta huomautan asiasta etten itse joutuisi yöllä kärsimään piippauksesta.
Ei tässä nyt siitä puhuta, tekeekö miehesi hommia, kun sinä kannat sen perusvastuun ja komentelet häntä.
SINÄ päätät, mitä tehdään ja milloin ja muistuttelet ja komentelet.
Jätä se, hyvän sään aikana. Miehesi on aikuinen ihminen ja oppii ajan kanssa muistamaan itsekin asiat. Ja jos ei muista, niin anna olla - et sinä ole pomo, jonka pitää/joka saa päättää aikatauluista ja tekemisen listoista.
No mitä mun pitäisi tehdä? Olla välittämättä? Mieluummin mä sanon että tee sä tuo, mä teen tän jotta asiat tehdään kuitenkin yhdessä. Ja lapsilla on oikeus että asiat tapahtuvat perheessä.
Miehen äiti sanoi mulle joskus, että puki tätä vielä kouluissä että poika ehti kouluun jne. Nyt ymmärrän..
No kaikkihan omia monikaan tekee, aika pienestä sinä hermostut! Hyvä mies jos tuo pieni saamattomuus on pahin puute..
Hei, älkäähän nyt oikeesti... Ap:lla on oikeus yöuniinsa ja aiheesta huomauttaa puhelimesta, ei se mitään holhoamista ole!
Mulla vähän samanlainen ukko. On ammatissaan taitava, osaa kotonakin korjata autot, kylmälaitteet, mitkä tahansa mutta pienet käytännön asiat... huh. Esim. matkusti lasten kanssa 150 km mummulasta kotiin ilman päällä olevaa puhelinta, kun oli unohtanut ladata/ottaa laturin mukaan reissuun... Ei osaa ennakoida yleensäkään mitään. Mutta miehet on, ikävä kyllä, usein tosi yksinkertaisia käytännön asioissa.
Jos oisin ap, varottaisin asiasta että seuraavan kerran kun puhelin yöllä piippaa, se kiikutetaan toiseen huoneeseen kaappiin. Eiköhän sillä opi, jos vielä myöhästyy sen takia töistä.
Mun miehellä on jatkuvasti akku lopussa kun ei älyä ladata sitä, saattaa unohtaa matkalta laturin ja puhelimesta akku loppuu justiinsa - saattaisi hyvin lähteä lasten kanssa jonnekin ilman puhelinta jne. Tosi avuton. Jos sanon sille että seuraavalla kerralla puhelin lentää jonnekin tai laitan kaappiin niin tokaisee vaan että jaa, senkus vaan, ei hän puhelinta tarviikaan. Ei se edes tietokonetta juuri osaa käyttää..
mitä ihmeen kännykkäriippuvaisia te ootte, ei mummulareissuun 150 km päähän mitään kännyköitä tarvita, herranjumala niitä on ollut olemassakin vasta n. 15 vuotta.
Itse pidän aina työajan ulkopuolella kännykän pois päältä, laitan sen päälle vain jos tarvitsee soittaa johonkin.
En ole mikään turhanlässyttäjä.
Hei, älkäähän nyt oikeesti... Ap:lla on oikeus yöuniinsa ja aiheesta huomauttaa puhelimesta, ei se mitään holhoamista ole!
Mulla vähän samanlainen ukko. On ammatissaan taitava, osaa kotonakin korjata autot, kylmälaitteet, mitkä tahansa mutta pienet käytännön asiat... huh. Esim. matkusti lasten kanssa 150 km mummulasta kotiin ilman päällä olevaa puhelinta, kun oli unohtanut ladata/ottaa laturin mukaan reissuun... Ei osaa ennakoida yleensäkään mitään. Mutta miehet on, ikävä kyllä, usein tosi yksinkertaisia käytännön asioissa.
Jos oisin ap, varottaisin asiasta että seuraavan kerran kun puhelin yöllä piippaa, se kiikutetaan toiseen huoneeseen kaappiin. Eiköhän sillä opi, jos vielä myöhästyy sen takia töistä.
Eipä piippailisi. Ja kamoon naiset. Eihän ne miehet yksinkertaisia ole, te vaan teette kaiken valmiiksi.
Oi todellakin, jotkut miehet OVAT yksinkertaisia. Toiset taas osaavat esittää sellaisia, mutta toiset eivät ikinä osaisi esittääkään.
No kyllä jotkut tietenkin ovat yksinkertaisia, niin miehet kuin naiset.
Mutta just tuo kännykkäasia, ei tuo mitään aivoja tai etukäteissuunnittelua vaadi. Jos sua risoo piippaaminen, sammuta se vehje, hyvä ihminen. Jos ei riso, niin älä tee mitään.
Kyllä aikuinen ihminen osaa ladata kännykän jos kokee sitä tarvitsevansa.
Ööö, olisiko vaikka TURVALLISUUS hyvä syy?!? Oletko yhtään lukenut uutisia kolareista näissä keleissä??? Matka mennään autolla, välillä täysin pimeitä osuuksia ilman katuvaloja, mutkaista tietä osittain. Kun kerran nykyaikana mahdollisuus on puhelinta pitää mukana, niin ei sen takia tarvi elää kuin 60-luvulla!!! Jos kolari, peräänajo tms. sattuu, joillekin aina joskus sattuu, on hemmetin hyvä olla väline jolla saa soitettua apua!!! Kaikki ei asu katsos Kehä 3:n sisällä. Aargh, näitä ihmisiä.
lataukseen koska asia ei hänelle tärkeä eikä yöllä piippaus häntä häirinnyt. Itsekäs hän tuon esimerkin mukaan on muttei yksinkertainen. Pikemminkin viittaa siihen että lopulta tietää vaimon tekevän kun itse välttelee tarpeeksi kauan.
Miehen itsekkyys tuskin uusi asia joten miksi ihmeessä olet valinnut miehen jos se häiritsee. Vai uskoitko sinisilmäisesti pystyväsi muuttamaan häntä? Siihen et kykene ja asioita kannattaa pohtia siltä pohjalta.
mutta kaikki ei myöskään elä elämäänsä peläten pimeitä teitä ihan ilman katuvaloja :D
Ja mutkia ! Hahah ! Todella pelottavia :DDDD
Tyypillisiä av-mammakanoja ootte, me miehet ai paskiakaan nakata teiän hermoheikkouksista.
Samalla periaatteella voit varmaan ensi reissullanne jättää turvavyöt lapsille laittamatta. Kun ei niitä ennenkään ollut. VARAUTUMINEN ei ole pelkäämistä. Varautuminen on vastuuta, joka itseltäsi näyttää puuttuvan. Keliolosuhteet ovat epävarmat ja vaikka itse ajaisi kuinka varovasti, kaikki muut eivät aja. Tämän vuoksi on hyvä olla varautunut, jos lapsistansa yhtään välittää. Veikkaan että sulla ei myöskään ole ea-laukkua autossa, onkohan edes turvaistuimia jos niitä tarvitsevia lapsia? Eihän niitäkään "ennen" ollut...
jos miestä ei yöllä piippaava puhelin häiritse, mutta sinua häiritsee, ongelma on ikävä kyllä yksin sinun ja sinun se tulee ratkaista. Laita vaikka korvatulpat. Toki ystävällinen ihminen ottaa huomioon toisen ongelman ainakin useimmiten, totta kai miehesi olisi voinut sen laittaa lataukseen, mutta viime kädessä se ei ollut hänen ongelmansa.
niin paljon laitetaan sanoja suuhun että huh huh, ihan tiedoksesi, kyllä ne löytyi aikanaan, nyt lapset on jo isoja.
Mutta kännykkä on täysin toissijainen juttu, se ei ole kuin tommosten märkäkorvaisten kännykkäsukupolveen kuuluvien lapsosten juttu. Saatte sitten aiheuttaa tosiaan niitä vaaratilanteita puhumalla, tekstaamalla, pelaamalla ja nysväämällä ajon aikana.
Koetas nyt rauhoittua siinä kanaemomaisuudessasi !
Minä vastasin alunperin ap:lle hänen aloittamaansa topikkiin. Sinä vastasit vain piruillaksesi ja provotaksesi minua, et ap:lle.
Mä vetäydyn nyt tästä väittelystä, mutta sanon viimeisenä kommenttina: Puhelin on hyvä olla olemassa joka tilanteessa, missä varsinkin lasten kanssa ollaan. Vaikkei olisikaan päällä niin saatavilla ja akku täynnä. Lapsille voi yllättäen sattua jotain muutenkin, ei vain autossa vaikka tien päällä ollessa on hyvä olla erityisesti varautunut. Mun esikoinen sai kerran yöllä sairaskohtauksen, pahan äkillisen laryngiitin, henki vaan pihisi ja haukkoi ilmaa, ääntä ei tullut. Siinä oli kuule todella hyvä että oli se puhelin olemassa, että sai soitettua ambulanssin ja pojalle adrenaliinia. Tämän jälkeen olen oppinut ainakin varautumaan. Mitä vaan voi tapahtua milloin vain. Tottakai kaikkeen ei voi varautua, mutta puhelin on halpa ja helppo henkivakuutus, miksi se pitäisi ehdoin tahdoin jättää kotiin tai kuluttaa akku loppuun?
mikset laittanut sitä puhelinta kiinni tai vienyt vaikka vessaan piippaamaan?
Siis miksei mies voi älytä itse tehdä asioita sujuvasti, varsinkin kun illalla vielä sanon asiasta?! Miksi mun pitää yöllä juoksennella hänen puhelimensa luo (keittiössä) kun hän ei itse älyä ladata illalla? Eikä sitten vaivaudu yöllä vaikka ärsyttävä piippailu häiritsee. Kyllästyttää kun se on niin epäkäytännöllinen kaikessa.
Minä EN mahdollista evvk elämää miehelle - laitan hänet todellakin osallistumaan kodin- ja lastenhoitoon, enkä tee asioita puolesta. Kuten en huolehdi hänen puolestaan puhelinta lataukseen, mutta huomautan asiasta etten itse joutuisi yöllä kärsimään piippauksesta.