Uskallanko laittaa 1 vuotiaan flunssaisen lapsen ulos päikkäreille?
Neiti ollut viikon tosi flunssainen ja vähän oli lämpöäkin. Nyt ollut 3 päivää kuumeeton, mutta yskii kovasti limaa ja nenä valuu. Neiti nukkuu sisällä tosi huonosti ja mietin,että uskallanko laittaa tänään rattaisiin ulos nukkumaan, kun ulkona on -7 astetta pakkasta.
Kommentit (7)
Pistä vielä harso vaunujen suojaksi. Viileässä nenä aukeaa ja lapsen on helpompi hengittää.
Kuopus oli ennen kovien pakkasten alkua nuhassa ja yskässä, vähän lämpöäkin. Laitoin tavalliseen tapaan ulos nukkumaan. Kylmä ilma tuntui avaavan hengitysteitä ja auttoi hengittämään. Harso tms. edessä ja selkänoja hieman koholla. Silloin kun oli ihan kuumetta, nukkui toki sisällä (silloin tosin nukkuu muutenkin ihan missä tahansa).
Meille lääkäri kerran sanoi, että kannattaa pikkupakkasilla nukuttaakkin nuhaista lasta ulkona, se saattaa kuulema helpottaa hengittämistä :)
Kun pakkasta on kuitenkin noin vähän niin se oikeasti tekee lapselle hyvää. Halpottaa hengittämistä huomattavasti.
Uskaltaa mun mielestä. Mun oma n. 3 kk vauva on ollut myös vähän flunssainen, ei kuumetta. Olen laittanut ulos nukkumaan hyvin topattuna. Nukkuu paremmin ulkona. Olen myöskin laittanut harson suojaksi vaunuihin. Meillä on lasitettu parveke, se on yllättävän suojaisa ja ei ainakan tuule.
Pikaista paranemista sinne!
Ulkona lapsen on parempi hengittääkin jos nenä aivan tukossa. Ja nyt kun pakkanenkin laski.
Jos teillä on lasitettu parveke, jossa lämpö on nollan huiteilla, niin sitten kyllä. Mutta jos ei ole, niin en panisi köhivää lasta pakkaseen nukkumaan.