Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lievä mahakipu loppuraskaudessa

Vierailija
05.02.2012 |

Hei! Tarvitsisin neuvoa että onko syytä huolestua, kun olen 37 viikkoa raskaana ja eilisestä alkaen on ollut välillä pienehköä kipua joka tuntuisi olevan mahan pinnassa. Kosketuksesta kipu vähän voimistuu. Vauva kuitenkin liikkuu ihan normaalisti. En ole kolhinut mahaa mihinkään. Voisiko johtua kohdun kasvusta vain? Kiitos paljon jos joku vastailee! :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovalta kun kosket sitä? Silloin kyseessä on ihan vaan supistus, joita alkaa tuossa vaiheessa tulla. Siihen auttaa panadol ja lepo. Harjoitussupistukset, kivuliaatkin, erottaa oikeista siitä, että niihin auttaa särkylääke. Joten vaikka alkaisit olla kovinkin kipeä, kokeile särkylääkettä ennen kuin huolestut.

Vierailija
2/5 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä maha kovalta. On mulla harjoitussupistuksia ollut jo pitemmän aikaa mutta aiemmin niihin ei oo liittynyt kipua. Voiko niihin sitten liittyä kipua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ennen synnytystä kivulaita suppareita voi tulla päiväkausia, eikä ne kuitenkaan käynnistä synnytystä.

Supparikipua on monenlaista; kramppaavaa, jomottavaa, menkkamaista jne. Joillakin se voi heijastua selkään tai reisiin.

Jos sulla alkaa tulla noita, niin huolehdi että saat ainakin öisin nukuttua vaikkapa sitten kipulääkkeen voimalla, koska noi voi olla tosi rasittavia ja väsyttäviä. Niitä ei kannata ehdoin tahdoin alkaa voimistamaan (vaikka joskus niin neuvotaan, että lapsi alkaisi syntyä nopeammin), koska silloin vaan väsytät itsesi ja kohtulihaksen, eikä siitä ole synnytyksen kannalta mitään hyöytyä, se ei edistä eikä nopeuta sitä, vaan päin vastoin saattaa pitkittää sitä.

Vierailija
4/5 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan vielä, että kun tuo kipu tuntuu olevan mahan etuosassa, niin kuin pinnassa niin voiko liittyä supistuksiin silti?

Kiitos teille jotka olette vastailleet! :)

Vierailija
5/5 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tuntui ainakin mulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi