Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mua ärsyttää tää rahatilanne

Vierailija
05.02.2012 |

Asutaan omakotitalossa ja miehellä pitkä työmatka. Joka kuukausi menee työmatkoihin rahaa yli 600euroa ja tämä raha menee kankkulan kaivoon. Itsellä taas työpaikka tällä paikkakunnalla. Miehellä sellainen työ että ei täällä ole töitä ja ei muualle halua töihin. Kestämätön tilanne. Verotuksessa ei juuri tule helpotusta kun mies maksaa 800/kk veroja jo palkastaan. Jouluna saa vaan 500 takaisin bensoista.

Mihinkään ei ole varaa ja eletään ihan kädestä suuhun vaikka molemmat töissä. =(

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai myytte talon ja ostatte vaikka puolesta matkaa uuden. Tai sinä haet töitä miehen työpaikkakunnalta.

Vierailija
2/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan tuo ratkaisu tietenkin. Mutta täällä meillä on apuna minun vanhempani. Jos muutetaan puoleen väliin niin ei apuja enään olekaan tai jos miehen työpaikkakunnalle niin ei sielläkään ole ketään. Miten mies maksaa työpaikkakunnalla toisen asunnon vuokran? Isälleen ei suostu menemään tai mummolleeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan heistä 200km päässä. Elämä on valintoja, ja niistä pitää valita ne itselleen sopivat.

Vierailija
4/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan heistä 200km päässä. Elämä on valintoja, ja niistä pitää valita ne itselleen sopivat.

Mutta itse sairastan masennusta, joten se apu välillä on tarpeen! Vai jäänkö täysin mieheni varaa uudella paikkakunnalla kunnes hän vain päättää yhtäkkiä että nyt ei jaksa ja minä/lapset saadaan etsiä uusi asunto.

Vierailija
5/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitää yhdessä löytää sopiva ratkaisu. Hankala meidän on ulkopuolisina antaa neuvoja kun emme tiedä kokonaisuuksia.

Mutta itse sairastan masennusta, joten se apu välillä on tarpeen! Vai jäänkö täysin mieheni varaa uudella paikkakunnalla kunnes hän vain päättää yhtäkkiä että nyt ei jaksa ja minä/lapset saadaan etsiä uusi asunto.

Vierailija
6/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

800e/kk veroja ei edes ola paljon. Mä maksan 1200e/kk...

Miten pitkä työmatka miehellä on? Kakkosasunnostahan saa verohelpotuksia jos olette naimisissa.

Laitapa tänne tarkat menot niin voit olla varma että löysää löytyy vaikka kuinka. Mutta yhtä varmaa on myös ap:n kommentit että sitä ja sitä ei voi tehdä tai siitä ja siitä luopua.

Vierailija
7/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kulkee sen 5päivää/viikossa.

Lähtee aamula 7/puol 8 aikaan ja kotona 7 aikaan illalla, joten aivan sama jos olisikin yötä siellä mutta työpaikallaan ei voi olla ja sitten sukulaisilleen ei halua mennä.

Ongelma siinä ettei mies näe tässä mitään ongelmaa vaan hänen mielestään tilanne on ok. Minusta tuo rahanhukkaus autoon/bensoihin järjetöntä. Ei koskaan varaa mihinkään. Uusiin vaatteisiin pitää ottaa rahaa säästöistä tai vanhemmilta.

Vierailija
8/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 kilsan päähän? Tai vaikka sinne 100 kilsankin päähän?! Eihän tuo ole matka eikä mikään!

Vierailija
9/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joutuu sukulaisilta "ottamaan" rahat uusiin vaatteisiin...

Vierailija
10/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos satasella kuluisi vaikkapa 5 litraa, saisi kuussa ajaa työmatkaa 8000 km???

Tosin mulla ei ole autoa, joten saattoi hinta- ja kulutustiedot olla hiukanpielessä...

Mutta muita säästökeinoja on vaihtaminen edullisempaan asuntoon nykyisellä paikkakunnalla ja/tai mahdollisen julkisen liikenteen käyttö työmatkaan (ei ehkä ole tarjolla?). Luulisi, että pitkä työmatka rasittaa myös ajallisesti?

Vierailija
11/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 150-200 km:n päässä ja hän ajelee sitä päivittäin ?

Eihän hän ehdi kotiin kuin nukkumaan, kun ajaa 2 tuntia suuntaansa töihin.

Ei tuossa ole kyllä mitään järkeä.

Jos miehellesi ei löydy lähempää töitä, voisiko sinulle löytyä töitä siellä missä miehesi käy, muuttaisitte vaikka sinne.

Ennemmin tai myöhemmin tuohon joka tapauksessa loppuu voimat.

Vierailija
12/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma autoni 150/kk lyhennykset vielä 2v

oma bensa 80/kk

Miehen bensa yli 600/kk

Lainanlyhennys 1000/kk

sähköt ja vakuutukset 300/kk

Lapsen tarhamaksut 150/kk

Toisen ip-kerho 80/kk

Mun palkka 1300/kk siis käteen ja miehen 2200/kk

molemmilta menee kuussa 1000 euroa yhteiselle tilille mistä maksetaan laskut ja laina.

Nyt ollut kuukausia että laskuihin mennyt kuussa yli 1000/euroa

Vierailija
13/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko miehesi työmatka 100 km yhteen suuntaan vai yhteensä? Oli kumpi tahansa, niin ehdottaisin auton vaihtoa vähemmän bensää vievään...

Jos työmatka on 100 km yhteensä, niin sitten koko valitus on ihan turhaa. 50km/suuntaan on ihan noormaali työmatka eikä tosiaankaan vie noin paljon bensaa.

Vierailija
14/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en pidä sitä ollenkaan pahana. Itse olen kulkenut 70km suuntaan aikoinaan töissä ja ihan hyvin minulle jäi vapaa-aikaa ja rahaakin. Ei todellakaan bensaan nuin paljoa mene. Tai teidän auto on syöppö.

Myöskään puoliväliin muuttamista en näe mahdottomuutena. Tuo matka ei ole pitkä.

Terkuin: lähin kauppa 35km päässä.

Vierailija
15/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 150-200 km:n päässä ja hän ajelee sitä päivittäin ?

Eihän hän ehdi kotiin kuin nukkumaan, kun ajaa 2 tuntia suuntaansa töihin.

Ei tuossa ole kyllä mitään järkeä.

Jos miehellesi ei löydy lähempää töitä, voisiko sinulle löytyä töitä siellä missä miehesi käy, muuttaisitte vaikka sinne.

Ennemmin tai myöhemmin tuohon joka tapauksessa loppuu voimat.

siis ajaa 100km suuntaansa eli 200km päivässä. Ei 150/200km suuntaan..

ap

Vierailija
16/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tässä suurin ongelma on - samaten tuo riippuvuus sukulaisista.

Vierailija
17/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulot 3500 euroa.

Jäähän tuossa vielä muihin laskuihin ja ruokaan ja vaatteisiin reilusti yli 1000 euroa.

Vierailija
18/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai yleisien kuluvälineiden mukaan?

Vierailija
19/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulot 3500 euroa.

Jäähän tuossa vielä muihin laskuihin ja ruokaan ja vaatteisiin reilusti yli 1000 euroa.

Tuossa oli ne laskut jotka nyt muistin. Monesti laskuja kuukaudessa yli 1000/kk

Ja aivan tavallisia laskuja on ei mitään shoppailulaskuja monella sadalla eurolla. Vakuutus, sähkö,vesi,jäte, auto, tarha jne

mutta kait tää on tätä elämää vaan ja kestettävä. Monella huonomminkin rahatilanne, ei pitäisi valittaa.

Niin ja mun palkasta, että teen 6h päiviä lasten takia toistaiseksi. Häviän 300/kk eli en järin paljoa.

Jos haluan parempaa palkkaa niin pitää kouluttautua uudelleen, ei nää hoitoalan palkat ja naisten alan palkat suuria ole. Sitten riittääkö älli kouluttautumiseen jne.

Sukulaisten avusta. Mun vanhemmat ei ainakaan rikkaita ole ja heilläkin kaikki menee mitä tulee.

ap

Vierailija
20/33 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajelin itse sellaista yli kymmenen vuotta, kesäaikaan tuntikymmenenminuuttia suunta ja talviaikaan ehkä tuntikaksikymentä per suunta saattoi huonolla kelillä mennä.

Perheellisenä rakastin sitä omaa rauhaa minkä automatkat antoi. Bon Jovi soimaan täysillä, termosmukista kahvia, vakionopeudensoitin päälle. Yhtä luksusta.

Mutta sellaisen vinkin annan, että joko pitää auton olla diesel, tai sitten näitä uudempia vähäpäästöisiä bensa-autoja jotka kuluttaa vaan alta 5 litraa satasella.

Jos tuota matkaa ajaa jollain vanhalla bensakäyttöisellä Saabilla tai Volvolla joka viel 9-10 litraa satasella, niin kaikki liksat menee bensoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi