Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

cipralex

Vierailija
05.02.2012 |

ajattelin kysyä sattuuko kellään muulla olemaan cipralex lääkitys?

Onko normaalia, että vaikka olen käyttänyt lääkettä vähän yli 4kk niin en huomaa sillä olleen minuun vaikutusta? toisaalta mitään pahoja sivuoireitakaan minulla ei ole ollut, se kai on hyvä asia:)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt ks. lääkettä nyt kaksi viikkoa annostuksella 5mg aamuisin. Mitään tehoa en kyllä huomaa..Päinvastoin, tuntuu että päivät oon ihan lamassa, en saa mitään aikaiseksi. Aamuisin on myös TODELLA tahmeaa herätä uuteen päivään. Tuntuu että lääkkeen aloittamisen jälkeen, ei huvittais millään nousta ylös, kun kaikki tuntuu ärsyttävän. Onko teillä tullut tällaista, että alkuun olisi aamuisin vaikeampaa herätä? Ei mua nukuta, mutta ei kiinnosta kyllä herätäkkään :-(

Sitä energiaa ja mielialan nousua ei kuulu ei näy. aloitekyky kaiken suhteen täys nolla!!

Vierailija
2/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäänpä vielä edelliseen : Tuntuu että mikään ei tunnu miltään!! :(((

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jotta se lääke olisi ehtinyt vielä selkeästi auttaa oloon. On kai aika tavallistakin, että aluksi tuntuu jopa huonommalle jonkin aikaa.

Vierailija
4/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

söin muutama vuosi sitten ja minulla auttoi todella hyvin. Aloitin 10mg ja opamoxia söin siinä rinnalla kunnes cipralex alkoi auttaa. minulla siihen meni n. 3-4 viikkoa. Itselläni aiemmin aamut olivat aivan toivottomia ja siitä aloinkin tehon huomata, kun aamulla herätessä olo tuntui positiiviselta.

ps. seksihalut se minulta kyllä vei ja toi sellaisen tunnottomuuden tunteen

Vierailija
5/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkän aikaa ja useissa eri annostuksissa kokeiltiin. Kamala aine, en suosittelisi kenellekkään. Masennukseen ei kyllä auttanut minulla, sitten kun lopetin lääkkeen käytön kokonaan niin huomasin eläneeni sen ajan ihan sumussa, turtana ja ilman mitään tunteita (en osainnut ilota, surra jne.)Masennuksesta paranin vasta sen jälkeen muilla avuin.

Vierailija
6/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus oli vakava, lääke pahensi sitä. Mulle tuli sellanen paniikin omainen hirveä olo masennuksen päälle, joka jos mahdollista syveni lääkkeestä. Kunnes jouduin lataamoon. Siellä todettiin bipolaarihäiriö, johon sain hyvät, toimivat lääkkeet. Eli toi oli mulle ihan väärä lääke ja reaktio sen mukainen. Se olo oli jotain vielä masista pahempaa, vaikken uskonut että sellasta onkaan...

Vierailija
7/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä minulla tuo annos 5mg on liian pieni?! Lääkäri kyllä sanoi että sitä voi nostaa jos halua, mutta kun tuo 5mg:kin jo aiheutti alkuun kamalaa ahdistusta..niin en uskalla nostaakaan....

eli minullakin on toivoa että aamut paranevat, kunhan lääke alkaa auttamaan :-))?!

Vierailija
8/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Masennus oli vakava, lääke pahensi sitä. Mulle tuli sellanen paniikin omainen hirveä olo masennuksen päälle, joka jos mahdollista syveni lääkkeestä. Kunnes jouduin lataamoon. Siellä todettiin bipolaarihäiriö, johon sain hyvät, toimivat lääkkeet. Eli toi oli mulle ihan väärä lääke ja reaktio sen mukainen. Se olo oli jotain vielä masista pahempaa, vaikken uskonut että sellasta onkaan..."

Käytetäänkö tuohon bibolaarihäiriöön myös masennuslääkkeitä?

Vierailija
9/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrä 20mg:hen, nyt jokusen viikon on tuntunut jo paremmalta :)

Vierailija
10/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on omat lääkkeet, yleisin vissiin litium ja sen kanssa psykoosilääkkeitä tarvittaessa.

Vierailija
11/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaiskohan sitä nostaa annoksen 10mg:aan?!

Vierailija
12/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt Cipralexiä nyt 2 vuotta vaikean sairauden aiheuttamaan masennukseen ja minulla lääke on toiminut hyvin.

Ensin aloitin 5mg/päivä annoksella ja se oli yhtä tuskaa, ensimmäinen viikko meni ihan sumussa kun olin niin väsynyt. Mutta sitten se alkoi siitä toimimaan ja annostusta on pikkuhiljaa nostettu niin että tällä hetkellä annostus on 20mg/päivä. Mitään sivuvaikutuksia ei ole ja vaikka vaikea sairaus edelleenkin varjostaa elämääni niin todellakin olen ihan kuin eri ihminen verrattuna siihen kahden vuoden takaiseen ihmisraunioon.

Jos et huomaa muutosta olossasi niin suosittelen että keskustelet lääkärisi kanssa mahdollisesta annostuksen nostosta tai vaihdosta johonkin toisen merkkiseen lääkkeeseen.

Vierailija
13/24 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi 20mg/vrk on kait aika normaali annostus. Mulla myös toimii hyvin tällä, olo taas pitkästä aikaa ihan positiivinen:)

Vierailija
14/24 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä tule yhtikäs mitään!!!cipralex tuntuu kyllä tekevän niin aloitekyvyttömän olon, että huh,huh!! Aamuväsymys valtaisaa... ei siis nukuta, mutta tuntuu että aivot ei anna käskyjä käynnistymiseen. Vois maata sängyssä koko päivän, ja tuijottaa kattoon.

eilen yritin tehdä pienen kävelylenkin tehdä, mutta jalat tuntui niin voimattomilta, että täyskäännös äkkiä kotiin ja sänkyyn huilimaan.

Vierailija
15/24 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepram on myös halvempi.

Terv. Kohtalontoveri, joka jaksaa nykyisin taas paahtaa töissä ja vapaalla : )

Vierailija
16/24 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko cipralex aihuettanut kellään mulla rajua ärtyisyyttä ja agressiivisuutta?

Vierailija
17/24 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!!

Vierailija
18/24 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläköhän annostuksella sitä syöt? Onko sitä nostettu pikkuhiljaa?

Kun se yleensä aloitetaan 10mg/vrk ja nostetaan sitten asteittain siihen asti, kun saavutetaan haluttu vaste.

Tulee mieleen, että annostus on liian pieni, tai sitten se ei vaan tepsi sulla.

Tunnetko sä itsesi masentuneeksi?

Vierailija
19/24 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön sitä 10mg/vrk

Syön sitä masennuksen ja pakko-oireiden takia, on tuntunut että masentuneisuus on ollut välillä pahempaa kuin ennen lääkityksen aloittamista, mutta ei onneksi jatkuvasti, en tiedä mistä tämä johtuu...

Annostusta ei ole nostettu pikkuhiljaa kuin vaan sen, että ensimmäisen viikon söin 5mg/vrk

Vierailija
20/24 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta taasen!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän