Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

250 euroa mennyt ekaluokkalaisen koululiikuntavarusteisiin parissa viikossa, huhhuh

Vierailija
04.02.2012 |

Tuli samaan syssyyn hiihto, luistelu ja uinti eli piti ostaa hiihtosetti, luistimet+kypärä ja vielä uimalasitkin kun vanhat hajosi. Käytettyinä ei löytynyt tällä kertaa mitään.

Mietinpä vaan että tarvitseekohan juuri missään muualla kuin Pohjoismaissa hankkia yhtä paljon varusteita koulun liikuntatunneille.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä noihin meni n. 150€. Ja uudet ovat, mutta eivät niitä kaikekin kalleimpia.

Vierailija
2/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jo vanha juttu. Oppivelvollisuuskoulussa kaikki oppimateriaali ja -välineet tulevat koulun puolesta. Välineiden puuttuminen ei saa vaikuttaa liikuntanumeroon.

Jos vaaditaan, että lapset lähtevät hiihtämään tai luistelemaan, koululla on oltava sukset/luistimet omasta takaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvikkeita käyttää vapaa-aikanakin.

Vierailija
4/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suksisetti tuli kalleimmaksi, sukset, siteet, monot ja sauvat olivat yht. 175 €. Luistimet ja kypärä eivät olleet lähelläkään kalleimpia malleja.

ap

Vierailija
5/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 §. Tuossa on maksuttomuuden perusta. Pitäkää nyt hyvät ihmiset puolenne!

Vierailija
6/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä välineettömät joutuvat kävelemään pururataa kun muut hiihtää tai luistelee.

Tämä on jo vanha juttu. Oppivelvollisuuskoulussa kaikki oppimateriaali ja -välineet tulevat koulun puolesta. Välineiden puuttuminen ei saa vaikuttaa liikuntanumeroon.

Jos vaaditaan, että lapset lähtevät hiihtämään tai luistelemaan, koululla on oltava sukset/luistimet omasta takaa.

Vierailija
7/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, nämä tarpeet voi ennakoida ja silloin pääsee halvemmalla. Me ostettiin esikoisen sukset ja luistimet jo keväällä alemyynneistä. Pienemmälle kierrätetään kaikki esikoiselta. Sukset kannattaa ostaa tarpeeksi pitkät, ettei tarvitse joka vuosi ostaa uusia. Sitten voi ostaa isompia monoja. Viime vuonna löysin isommat monot Huuto.netistä viidellä eurolla. Minä olen superonnellinen, että koulussa on ammattitaitoiset liikunnanopettajat, jotka jaksavat viedä lauman lapsia urheilemaan. Vähäksi jäisi meidän lasten taidot ilman liikunnanopetusta, koska olen itse hieman laiskahko ihminen tuon ulkoliikunnan suhteen. En voi ymmärtää miten joku jaksaa auttaa kolmellekymmenelle monot ja sukset jalkaan, kun itsellä menee hermo jo oman perheen suksien kanssa...

Vierailija
8/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikuntavälinevarastossa eräässä helsinkiläisessä koulussa, jossa paljon maahanmuuttajia. Siellä oli pitkät rivit erikokoisia luistia ja monoja. Oman lapseni koulussa (Helsingissä) jos ei suksia omista, menee pulkkamäkeen (ja sinnehän ne kaikki lapset haluaa).

Eli, eroja varmasti on. Hyvä, että köyhemmillä alueilla kouluja on tuettu näin. Mutta jos maalla kaikilla jok tap on ne luistimet, niin pitäisikö sinne koululle hankkia kymmenittäin monen koon luistimia tyhjän pantiksi? Ei!

Vierailija
9/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välineitä ei ole pakko ostaa. Aina voi valita.

Täällä yksi joka käytti isonveljen ja -siskon suksia ja luistimia alakoulussa eikä saanut traumoja :)

Vierailija
10/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tuo välineisiin kuluva raha kirpaisee.

Ja täällä saaristossa kun asutaan niin sekin on usein epävarmaa pääseekö koko talvena hiihtämään tai edes luistelemaan. Juuri kukaan ei täällä osta välineitä etukäteen varastoon.

Vierailija
11/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ekaluokkalainen sai joululahjaksi? Olisiko voinut ennakoida ja ostaa jotakin jo silloin?

Vierailija
12/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koulu ostaisi ne varusteet? Tulisi ainakin enemmän käyttöä suksiparia tai luistinparia kohden talvessa.

Näitä asioita voi nostaa esiin esim. vanhempainilloissa. Ainakin meidän koululla monet vanhemmat ovat olleet ihan samoilla linjoilla. Kun laki on tässä kuitenkin ihan selvä, samoin nykyään järkisyytkin puoltavat sitä ettei etelässä etenkään edes kannata ostaa suksia/luistimia, niin aika helposti koulut ymmärtävät asian.

Vierailija
13/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita välineitä.

Nuo kuuluu ihan lapsen perusvarustukseen, ja hommataan ihan lasta varten.

Vierailija
14/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut jo ennakkoon luistimet sieltä. Nytkin on jemmassa jo kokoon 36 asti, vaikka tytön jalka vasta 33. Saman saan niistä kirppikseltä, mitä olen itse aikoinaan maksanut.

Peltosen suksipkt maksoi 99e kaupasta ja ne menee ainakin 2 talvea. Monot olen myös joskus ostanut kirppikseltä.

Meillä ei kellään ole ollut uimalaseja.

Vierailija
15/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuulemma ihan hyvät. Luistimet on ostettu omat, maksoivat 40 euroa.

Vierailija
16/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes lapselle en ostaisi mitään prisman suksia, joissa ei edes voiteet pysy kunnolla.

No, toki jokainen saa ostaa ihan paskalaatua jos haluaa, mutta jos 150 eurolla on ostanut sukset, monot, sauvat, luistimet, kypätän ja uimapuvun ja uimalasit niin paskalaatua ne on.

Meillä noihin meni n. 150€. Ja uudet ovat, mutta eivät niitä kaikekin kalleimpia.

Vierailija
17/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita joka vuosi. Sitten yhdellä viikolla on sitä luistelua tai hiihtoa jos on, kun ulkoliikuntaviikko on jo kuukausia etukäteen määritelty näille pakkasviikoille.

Omana kouluaikana sitä kautta oli kuitenkin koko talvi, ja sään mukaan vaihdeltiin.

Vierailija
18/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista, jos samalla viikolla on sekä uintia, luistelua ja uintia.

Eikö lapsesi todellakaan niitä välineitä muualla käytä kuin koulussa?

Miten lie norjalaisilla, hiihtääkö ne koulussa?

Vierailija
19/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja

luistimet 20 e ja pyöräilykypärä kesä tamineista

------

------

yht 100 e

ja 2 lasta eli x 2=

yht 200 e

Vierailija
20/25 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista, jos samalla viikolla on sekä uintia, luistelua ja uintia.

Eikö lapsesi todellakaan niitä välineitä muualla käytä kuin koulussa?

Miten lie norjalaisilla, hiihtääkö ne koulussa?