Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2,5-v ei hyväksy ollenkaan

Vierailija
04.02.2012 |

toisen vanhemman hoitoa tai joskus jopa läsnäoloa leikeissä.. kuuluu varmasti ikään ja kasvuun, mutta miten voisi tässä tilanteessa kasvattaa kannustaen. Poika siis uhmaa isää. Äiti tekee kaiken. Mutta kun äiti ei ole paikalla, hyvin tulevat juttuun ja ei ole uhmailuja.

Muutenkin, joskus kiukkukohtaukset ovat aikamoisia kun esimerkiksi kieltää vaarallisista paikoista tai asioista. Alkaa läpsiminen ja nipistely. Äitille erityisesti tämä käytös. Isää ei uhmaa näissä tilanteissa. Olen yrittänyt rauhallisesti suhtautua. Olen miettinyt, että miten saisin ymmärtämään ei:n, koska kiipeilee esimerkiksi liedelle tms. Voinko tuolloin karjaista lapselle? Joka ei ole mielestäni aikuismaista käytöstä.

Olen kertonut, että harmittaa ja voi sattua iso pipi. Olen pyydättänyt anteeksi ja sitten on sovittu, kunnes rumba alkaa alusta. Rohkaisen leikkiin omilla leluilla ja vietän aikaa lapsen kanssa.

Olen kyllä hyvin paljon poissa kotoa kun käyn töissä.

Onko muilla tällästä? Asiallisia kommentteja kiitos!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit. Huoh. Tuollaisia ne uhmaikäiset ovat. Ei siinä mikää anteeksipyyntö tai sopiminen auta, lapsi tekee tasan mitä mieleen tulee ja 2v on vielä liian pieni kyetäkseen vastustamaan houkutusta, vaikka tietäisikin jutun olevan kielletty.

Vierailija
2/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista tämä kaksivuotiaan kanssa eleleminen taitaa sitten olla. onneksi on myös niitä päiviä, kun mörökölli jää vähemmälle ja lapsen kanssa voi olla rauhallisesti.

pitänee oppia käyttämään ääntä sitten. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eilen viimeksi rääkäisin pojalle, kun hakkasi koiraa lasten tuolilla. Mies tuli kiukkuamaan minulle, ettei saa huutaa. Sanoin ettei muu auta

Vierailija
4/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tottakai saat karjaista lapselle! Ja pitääkin, mikäli se on keino saada hänet lopettamaan ei-toivottu käytös. Lasten kasvatus ei kuitenkaan ole kuin elämää, ei teatteria, jossa aikuisen tulee aina olla "aikuinen". Ei se ole luonnollista.

Yritä olla spontaani ja luonnollisempi, niin rajaat automaattisesti. Kun lapsi huomaa teidän jostain suuttuvan, hän ajan mittaan alkaa vältellä sitä. Kun huomaat lapsesi yrittävän olla kiltti, annat hyvää palautetta ja lapsi on iloinen pystyessään vaikuttamaan.

Vierailija
5/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tottakai saat karjaista lapselle! Ja pitääkin, mikäli se on keino saada hänet lopettamaan ei-toivottu käytös. Lasten kasvatus ei kuitenkaan ole kuin elämää, ei teatteria, jossa aikuisen tulee aina olla "aikuinen". Ei se ole luonnollista.

Yritä olla spontaani ja luonnollisempi, niin rajaat automaattisesti. Kun lapsi huomaa teidän jostain suuttuvan, hän ajan mittaan alkaa vältellä sitä. Kun huomaat lapsesi yrittävän olla kiltti, annat hyvää palautetta ja lapsi on iloinen pystyessään vaikuttamaan.

Vierailija
6/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karjaisen jos huomaan lapsen olevan tekemässä jotain oikeesti potentiaalisesti vaarallista. Kuhan vaan saa tilanteen seis.

Vierailija
7/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa naurettavaa, että aikuinen karjuu ja raivoaa pikkulapselle...!! Kyllä meillä ainakin jäähypenkki on aina auttanut, eikä ole huutavaksi pelleksi tarvinnut ruveta.

Vierailija
8/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukasti lasta ranteesta kiinni, katsot silmiin ja sanot, että minua ei läpsitä. Ketään ei läpsitä. Ja jos ei usko, jäähylle.

Typerintä mitä tiedän on mammat, jotka yrittää lässyttää huitovalle ja kirkuvalle penskalle jotain, että voi voi voi sentään, mikähän sulla nyt on, ja samalla ottaa iskuja vastaan.

Ensin lopetetaan se huono käytös, ja sen jälkeen selvitetään mikä meni pieleen, ja miten kyseisessä tilanteessa seuraavan kerran pitäisi toimia.

Vierailija
9/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut totta kai karjaiset lapselle tuossa tilanteessa. Se on äänellä _ohjaamista_ ei mitään lapsen pahoinpitelyä. Ylipäänsä muista, että lapsi lukee sun kehonkieltä ja äänenpainoja, ja on aika lailla sama, mitä suusta pääsee, jos se on ristiriidassa kehonkielen kanssa. Ne lapset, jotka pompottaa vanhempiaan, yleensä tekee niin koska vanhemman kehonkieli on alistunutta, voimatonta ja epävarmaa. Lapsi reagoi siihen mikä on aitoa, ei siihen miltä asiat aikuisen mielestä näyttää.

Vierailija
10/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toisinpäin. Meillä on tyttö nyt 1v10kk ja siitä on tullut varsinainen isin tyttö. Tässä on nyt jonkin aikaa mennyt niin, että kun isi on kotona niin äiti ei meinaa kelvata. Sitten kun olen kahdestaan tytön kanssa, niin ei mitään ongelmaa. Alkuun mua ahdisti ihan hirveästi, mutta kuulemma tuo toisen vanhemman suosiminen on vaan ohimenevä vaihe, joten en enää stressaa.

Mä karjaisin tytölle viimeksi tänä aamuna. Yritti näpliä tulikuumaa leivinuunin luukkua ja siitä on kielletty jo aikaisemmin. Ennemmin mä teen pointtini lapselle selväksi, vaikka sitten karjaisemalla ennenkuin annan sen polttaa näppinsä pahasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän