Kehtaatko ostaa itsellesi kaupasta terveyssiteitä/tamponeja?
Mä en kehtaa, hävettää, jos joku saa tietää, että mulla on kuukautiset.
Yleensä pyydän naapurin Penttiä hakemaan siteitä, sillä on vaimo ja kuusi tyttölasta, joten siinähän se samalla mullekin tuo.
Kommentit (63)
miten ilkeät kysyä tuommoista?
No vastaan kuitenkin. Isä ostaa, on syntynyt 1940. Jos hän on estynyt, niin panen poikani, 17 v. kauppaan.
Tämä on niille kunnia-asia.
pyydän aina kaupan henkilökuntaa palvelemaan, että varmasti päätyisin juuri minulle sopivaan valintaan. Neuvottelemme mikä tamponi olisi sopivan kokoinen juuri minulle. Joskus on käynyt mielessä, että pitäisi ottaa mieheni peniksen mitat mukaan, jotta kaupan työntekijä voisi sitten siitä päätellä minkä kokoinen sisälleni parhaiten asettuu.
Se vaan harmittaa, kun sovituskopit ovat niin kovin kaukana ja palautusoikeus tamponeissa on melkoisen olematon. Mitä jos sittenkin päädyn siihen tulokseen, että ostamani malli on sittenkin huono minun käyttööni?
mikä tietysti tapahtuu ihan viime tipassa, niin osoitan sormella kauas takavasemmalle ja huudan kovaan ääneen: 'kattokaa norsu/johnny depp/karvainen viuhahtaja' tms, mitä nyt mieleen tulee. sitten kun ihmiset kääntyy ihmettelemään ja kysyy, että 'missä, missä' mä maksan sidepaketin ja sujautan sen kiireesti laukkuun. aika usein mä vielä ehdin pinkaista ovesta pihalle ennen kuin ihmiset kääntävät katseitaan takaisin kassajonoon.
Ei toiminut mulla :( Kerran kun mulla oli Johnny Depp -asu niin joku hullu ämmä viereisestä kassajonosta huusi "Katsokaa Johnny Depp!" ja kaikki tietenkin näki mun sideostokset.
Mä oon kassaneiti, ja olenkin ihmetellyt, miksi Johnny Deppe lappaa ihan yhtenään meillä sideostoksilla. Tomppakin aika usein, ja on siellä norsukin aika usein jonossa. Nyt selvisi vihdoin syy... olen ajatellut, että niillä on kaikilla hemofilia tai vastaava.
Itse nyysin tietysti sidepakettini hyllyltä sulkemisajan jälkeen. Tadaa, pulma ratkaistu!
Pikkukylän kaupan kassalla töissä oli kerran eräs emäntä pannut selvästi tottumattoman miehensä asialle. Kauppalistalla oli että siteitä pitäisi tuoda mutta mies ei löytänyt joten kysyi minulta kovaan ääneen: missä teillä löytyy niitä VITTURÄTTEJÄ :D
Joskus tosin pohdin että ihmetteleeköhän ne tutummat kassaneidit jotain, ku ostan melkein aina sellasen superpakkauksen jossa on paljon siteitä, 38kpl. Lisks ostan semmosen välil useemminki ku kerran kuussa.
Syy tosin onkin omien menkkojen lisäks että käytän noita koiralle peepadiin (urossuoja, omistan pikkukoiria ja yhdellä satunnaista merkkailu ongelmaa, side on "vyöhön" paras ja imukykysin suoja).
Mutta joo, joskus pohdin huomaako kukaan mitään hassua :D
Linnoittaudun viikoksi vessaan ja jos joudun poistumaan sieltä, käyän valmiiksi punaisia housuja.
Pitää ostaa jotain muutakin samalla. Ainakin iltis ja pari maitoa ja leipää ja ties mitä muuta ettei pelkkä Allwayspaketti siinä hihnalla köllötä. Jotenkin sattumalta tulee vielä hyvä ettei ihan peiteltyä se vahingossa jollakin lehdellä tai muovikassilla siinä hihnalla.
Ja jos on mies mukana, niin on tosi siinä ja tuossa, kehtaanko nakata kärriin pakettia edes ollenkaan.
Tämä on ihan tosi, en voi häpeälle mitään. Ennen osti äiti, silloinkin oli hankalaa pyytää ostamaan lisää. Sitten on ollut kapselit niin kauan, että tosi harvoin menkkoja. Tiedän että on ihan luonnollinen asia, mutta minkäs sille voin.
Minulla on vähän erikoinen tilanne: minulla ei, luojan kiitos, ole vähään aikaan naisen elämän toiseksi hävettävintä asiaa eli kuukautisia. Syy siihen on se, että olen raskaana. Mutta se vasta häpeällistä onkin!! Nyt kaikki näkee, että olen tehnyt SITÄ!
En kestä kun ihmiset tuijottaa ja silittelee alati pyöristyvää mahaani mairea hymy naamallaan, kysellen että koska se "tulokas" on oikein tulossa. Varmaan laskeskelevat mielessään, että koska olen tehnyt SITÄ!
Eilen tuli kaupassa taas tällainen mahan silittelijä utelemaan kaikkea intiimiä. Menin paniikkiin ja huusin "Mä kärsin vyötärölihavuudesta, jätä mut rauhaan!" samalla kun rynnistin ulos kaupasta.
Kerran kuussa pukeudun kauppareissulle lännenmiehen asuun, olet ehkä nähnytkin minut, käynnistän korskean astunnan jo ovensuussa. Lesosti ilmaa kainaloissa askellan hyllylle, heitän tamponipaketin laajassa kaaressa kassalle "ampuen" siitä samalla coolisti kuudesti laukeavallani (etusormi). Kassalle päästyäni puhallan savun tuliluikustani (samainen etusormi). Lassoan paketin autooni ja karautan lullallani kohti auringonlaskua.
(Selitin tämän seikkaperäisesti, koska jos joku toinen, toispaikkakuntalainen, nähdään vastaavissa puuhissa, en se ole minä vaan surkea jäljittelijä).
T: The Tamp(wo)man
Eilen tuli kaupassa taas tällainen mahan silittelijä utelemaan kaikkea intiimiä. Menin paniikkiin ja huusin "Mä kärsin vyötärölihavuudesta, jätä mut rauhaan!" samalla kun rynnistin ulos kaupasta.
Kondomeja sen sijaan on tullut osteltua ja niitä tuntuu myyjät punastelevan. Kysäisenkin usein ohimennen ikään kuin rikkoakseni jäätä: "Minäpäs saankin tänään munaa, milloinkas sä olet viimeksi saanut?" Tai sitten selvennän kondomien käyttötarkoitusta: "Mulla on kyllä kierukka, mutta miehelläni on välillä ihottumaa peniksessä ja käytämmä silloin kumia, ELI NÄMÄ KONDOMIT EIVÄT TULE MIHINKÄÄN ANAALISEKSIKÄYTTÖÖN."
Menin joskus 16 vuotiaana tamponipaketti kädessä kassalle, jonka myyjä oli mies (tai poika oikeastaan, ehkä 19-20-v). Eiköhän se jätkä ala siinä sitten jotain virnuilemaan samalla kun lukee sen tamponipaketin viivakoodin. Ilmeisesti hänen mielestään oli huvittavaa jos tyttö/nainen tunkee sisälleen jotain...
En kehtaa ostaa kuukautissuojia. Kuljen sitten housut veressä, hävettää vähemmän. Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Menin joskus 16 vuotiaana tamponipaketti kädessä kassalle, jonka myyjä oli mies (tai poika oikeastaan, ehkä 19-20-v). Eiköhän se jätkä ala siinä sitten jotain virnuilemaan samalla kun lukee sen tamponipaketin viivakoodin. Ilmeisesti hänen mielestään oli huvittavaa jos tyttö/nainen tunkee sisälleen jotain...
Sille tuli vaan kiihottavia mielikuvia eikä mikään ihme ;)
Myönnettäköön, että olen sen verran nolo, että menkkajuttujen osto pitää aina suunnitella niin, että kaupasta on haettava muutakin, ettei vain niitä siteitä osta.
Vähän aikaa sitten tilasin netistä kunnon varaston siteitä, ettei ole tarve niille ostoksille hetkeen. Minusta on hienoa, että kuukautisten tabu-leimasta pyritään pääsemään eroon ja näkemään ne ihan tavallisena juttuna, mutta tunnustan olevani sen verran epäkypsä, että en tykkää siteitä ostella.
Ne kassat tekee vaan työtään, ei heitä kiinnosta yhtään kuka ostaa ja mitä...
Joo kehtaan, ei ole mitään ilmastoahdistusta mulla, että pitäisi käyttää jotain kuppakuppii..