Epävarma olo jättää pikkulapset isän hoitoon!
Tätä on "vaikea myöntää", edes itselleni, mutta tuntuu aina pieni huoli ja epävarmuus jos lähden jonnekin ja mies jää keskenään meidän 1v ja 3v lasten kanssa. Mies luottaa (tai ei jaksa panostaa?) liiaksi lapsiin keskenään, siis jättää leikkimään lastenhuoneeseen ja touhuaa keittiössä tai menee vessaan jne. Toteaa mulle, että kyllä ne jo osaavat keskenään olla. Kyllä vaan, osaavatkin jo leikkiä yhdessä mutta myös mitä vaan voi sattua: isompi on kovasti mustasukkainen, ja kesken leikkien saattaa vääntää pientä kaulasta tai kuristaa, saattaa riehua ja hypätä pienen selkään. Pieni saattaa tunkea suuhun mitä vaan. Tuntuu, ettei mies tajua asiaa, vaikka onkin säikähtänyt pariin otteeseen kun isompi esim tönäissyt pienen sohvalta päälleen. Ja silti mies jättää näitä kahden vahtimatta!
Saattaa myös olla lasten vieressä, mutta niin omissa ajatuksissaan, ettei huomaa kun lapset tekevät vieressä jotain sopimatonta.
On siis aina huoli kun jätän lapset keskenään isän kanssa, vaikka pakkohan munkin olisi pystyä luottamaan ja saada käydä vaikka jumpassa:/ Onko kellään muulla näin? En tiedä mitä tehdä. Jos puhun asiasta miehelle, suutahtaa vaan mulle että "älä sitten mene jos et luota" tms.
Kommentit (6)
Ja usein kun tulen kotiin, vaikka 1½h jumpasta, lapset ovat riehakkaita ja itkuisia, mies kiukkuinen että "ei ne taas ole kumpikaan syöny yhtään mitään, hohhoijaa!". Eipä siinä paljon rentoutunut olo sitten itselle tule..
Moni mies on tällainen, rento... hyvässä ja pahassa siis;)
On kai miehen vessassa käytävä, kai sinäkin käyt lasten kanssa keskenäsi ollessa?
Niin no mun miehen vessassa käynti tarkoittaa, että alkaa tutkimaan hiusrajaansa peilistä, leikkaamaan kynsiä, kiskomaan sukasta jotain rihmaa irti..siinä se hujahtaakin aika. Eli ei todellakaan kiirehti lasten luo vaan säätää hiiiiitaasti omiaan.
kuitenkin sinun tulisi vähän luottaam mieheesi, ehkä itse hieman liioittelet? Olen kyllä itse ollut aika rento lasten kanssa ja tuon ikäisinä en vahtinutn vieressä vaan saatoin esim laittaa ruokaa keittiössä vaikka lapset lastenhuoneessa. Jos et luota mieheesi ei hän pian halua lasten kanssa olla, voit pilata suhteennekin kyttäämiselläsi. Vastaavia tapauksia löytyy omasta tuttavapiiristäkin; isä ei osaa mitään tehdä oikein ja jääkin pian ylimääräiseksi omassa perheessään, äidin ja lasten symbioosin ulkopuolelle. Se ei ole lasten etu. Löysää vähän, kyllä se isä osaa niiden lasten kanssa olla.
No mielestäni on vastuutonta vanhemmuutta, jos jättää lapset vahtimatta vaikka tietää että isompi on mustasukkainen ja voi tehdä pienelle mitä vain!