Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5,5kk vanha vauva ei suostu syömään muuta kuin riisipuuroa

Vierailija
03.02.2012 |

Toinen lapsi, ja toista viikkoa oon yrittäny lusikallisia antaa perunaa, porkkanaa, bataattia..ja ei tykkää, hirveä huuto tulee. Ärsyttävää..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teillä vielä mikään kiire ole. Jos vauva ei vielä ole valmis aloittamaan kiinteitä.

Mäkin aloitin kuopukselle vasta suositellussa 6 kk iässä, kun häntä ei aiemmin syömiset kerta kaikkiaan vaikuttaneet kiinnostavan ollenkaan. Vauva olisi varmaan voinut odottaa vielä pidempään, mutta kauemmaksi en halunnut viivyttää. Alkuun suostui syömään vain parsakaali- ja kukkakaalisoseita, niitäkin ehkä pari lusikallista. Sen jälkeen lisäksi just tuota riisipuuroa ja hedelmäsosetta. Samoin tykkäsi itse syödä sormin, silloin sai jotain menemään alaskin. Vasta n. 9 kk ikäisestä alko syödä enemmän. 1-vuotiaasta eteenpäin on syönyt hyvin ja paljon ja kaiken lisäksi ihan itse.

En siis sinuna kiiruhtaisi, pikku hiljaa kokeilisin mieleisiä ruokia. Ja anna sitä, mitä suostuu syömään. Kannattaa kokeilla myös sormiruokailua, meillä se toimi tosi hyvin.

Vierailija
2/2 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta laitat riisipuurolusikalliseen ekaksi, ihan pikkuisen tipan porkkanaa. Sitten vähän isomman määrän porkkanaa. Sitten lisäät sitä porkkanan määrää.

Kun se on oppinut syömään porkkanaa, jatkat tätä systeemiä riisipuuron kanssa bataatilla ym.

Jos se ei ihan oikeasti hyväksy jotakin ruoka-ainetta, niin älä tuputa sitä väkisin. Syynä voi olla vaikka allergia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä