Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikaista neuvoa kaivataan! Isoveli heitti vauvaa mahaan ompulla...

Vierailija
03.02.2012 |

Kuulostaa hölmöltä, mutta minua vähän huolettaa 1-vkoisen vauvan puolesta. Vauvan isoveli ei ole ilkeä, mutta todella varomaton ja mukiloi vauvaa koko ajan vahingossa. Nyt, kun olin poistanut häneltä kaikki mahdolliset astalot, isoveli päätti ottaa hedelmäkulhosta isoimman ompun ja heitti sängyssään nukkuvaa vauvaa sillä mahaan. Vauva itki aikansa, nyt nukahti. Voiko tuollainen iso omppu (n. 200 g) aiheuttaa vauvalle jotain vakavampaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattanee antaa isovelille entistä enemmän huomiota ja rakkautta, ettei tarvitse sitä noin äärimmäisin keinoin hakea.

Vierailija
2/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisin sille isoveljelle selväksi että vauvaa ei satuteta.

Ja aattelit varmaan, että ap ei ole tehnyt. Kertoisitko lastenkasvatusniksisi, kun saat 3-vuotiaan sisäistämään ja muistamaan jokaisen kiellon? Ja tietämään, mikä satuttaa.

se AP ottanut jo siltä pojalta omien sanojensa mukaan kaikki lyömäaseiksi kelpaavat pois. Että en sano etteikö ole mitään konsteja yrittänyt. Mutta kun se poika on jo mukiloinut sitä vauvaa useamman kerran, ja nyt lyömäaseiden puuttuessa haki isoimman omenan ja heitti sen tahallaan vauvaa kohden. Vaikka olisi kuinka "vain 3-v" niin kyllä tuo käytös selkeästi kertoo sen että tietää mikä satuttaa ja se poika tekee sitä ihan tahallaan ja tietoisesti. Ei tarvitse olla nero kasvatuksessa että ymmärtää miten tuollaisen saa loppumaan.

No johan on trollaaja... onneksi olen jo tottunut tähän av:lla.

Ei, isoveli ei satuta vauvaa tahallaan, vaan ei vaan tajua, mikä kaikki voi sattua. On aidosti pahoillaan, kun vauva alkaa itkeä. Nytkään hän ei vaan tajunnut, että vauvalle ei voi heittää omenaa, kun ei se osaa ottaa kiinni. Mielestäni on varsin ymmärrettävää, että tämän ikäinen ei vielä ymmärrä täysin, mikä se vauva on.

Olen kyllä kertonut isoveljelle jokaisen kolhun jälkeen, että vauvaa sattui, ja että ei saa satuttaa. En oikein tiedä, miten saisin hänet muistamaan ja tajuamaan asian.

Onkohan sinulla lapsia ollenkaan, kun noin varmasti tiedät asiat?

ap

SUn penskas on ehtinyt viikon ikäistä jo moneen kertaan satuttaa, ja sulle menee läpi, että se ei vaan tiedä eikä tajua.

Mullakin on 3-vuotias, mutta ilmeisesti sitten julmetusti fiksumpi kun sun omasi.

Ja sille lapselle saa sen viestin perille, kun hirmustuu oikein kunnolla siitä vauvan satuttamisesta, ja näyttää, että se huomio mitä sillä vauvan satuttamisella ei todellakaan ole mikään hauskasti rääkyvä tai vähän märisevä äiti.

Mulla on kolme lasta, ja meillä ei vauvoja ole satutettu. EIkä satuteta ketään muutakaan, kukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aattelit varmaan, että ap ei ole tehnyt. Kertoisitko lastenkasvatusniksisi, kun saat 3-vuotiaan sisäistämään ja muistamaan jokaisen kiellon? Ja tietämään, mikä satuttaa.

se AP ottanut jo siltä pojalta omien sanojensa mukaan kaikki lyömäaseiksi kelpaavat pois. Että en sano etteikö ole mitään konsteja yrittänyt. Mutta kun se poika on jo mukiloinut sitä vauvaa useamman kerran, ja nyt lyömäaseiden puuttuessa haki isoimman omenan ja heitti sen tahallaan vauvaa kohden. Vaikka olisi kuinka "vain 3-v" niin kyllä tuo käytös selkeästi kertoo sen että tietää mikä satuttaa ja se poika tekee sitä ihan tahallaan ja tietoisesti. Ei tarvitse olla nero kasvatuksessa että ymmärtää miten tuollaisen saa loppumaan.

Vierailija
4/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viittisit vääntää rautalangasta, miten tuollaisen saa loppumaan? Ihan oikeasti?

Vierailija
5/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on trollaaja... onneksi olen jo tottunut tähän av:lla.

Ei, isoveli ei satuta vauvaa tahallaan, vaan ei vaan tajua, mikä kaikki voi sattua. On aidosti pahoillaan, kun vauva alkaa itkeä. Nytkään hän ei vaan tajunnut, että vauvalle ei voi heittää omenaa, kun ei se osaa ottaa kiinni. Mielestäni on varsin ymmärrettävää, että tämän ikäinen ei vielä ymmärrä täysin, mikä se vauva on.

Olen kyllä kertonut isoveljelle jokaisen kolhun jälkeen, että vauvaa sattui, ja että ei saa satuttaa. En oikein tiedä, miten saisin hänet muistamaan ja tajuamaan asian.

Onkohan sinulla lapsia ollenkaan, kun noin varmasti tiedät asiat?

ap

Vierailija
6/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattanee antaa isovelille entistä enemmän huomiota ja rakkautta, ettei tarvitse sitä noin äärimmäisin keinoin hakea.

Isoveli saa kyllä hyvin paljon huomiota, koska vauva nukkuu suurimman osan päivästä. Puuhaan siis isoveljen kanssa lähes koko ajan, suukottelen ja juttelen, että rakastan häntä, vaikka meillä onkin vauva. Isoveli ei vaikuta kovinkaan mustasukkaiselta tai huomionkipeältä, mutta ei vaan tajua, että vauva ei ole lelu tai muu esine. Ikää 3 v.

ap

Vierailija
9/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveysneuvontaan,saat rauhan.

kyllä meijänkin (olen kaksonen) syötti meille tikkarista lähtien kaikenlaista ja rienas muutenkin,vaikka huomiota sai varmasti vanhemmiltani..

Vierailija
10/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva säikähti? Itse tarkkailisin vauvaa/ onko mitään näkyvää vaivaa ja tarvittaessa lääkäriin. Meillä kaksivuotias heitti joskus muinoin kuukauden vanhan vauvan päähän ison kovan lelun ja kyllähän se säikäytti. Vauva itki kovasti, mutta säikähdyksellä selvittiin.

Vierailija
11/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
12/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro sitten vaikka huomenna että pelästykö vaavi vaan. mä kans luulen että hän vain pelästy.

Vierailija
13/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aattelin just, että tarkkailen vähän ja sit vasta soitan, jos näyttää jotenkin kipeältä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi