Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osataan sitä pohojoisessakin ketjukolarit, muistatteko tämän? ;)

Vierailija
03.02.2012 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/kymmenia-loukkaantui-ketjukolarissa-k…

Kymmenet ihmiset loukkaantuivat valtavassa ketjukolarissa Kuopion moottoritiellä torstaina.

Onnettomuus sattui kolme aikoihin iltapäivällä valtatie 5:llä Kuopion pohjoispuolella Kallan silloilla.

Kuopion yliopistolliseen sairaalaan on viety kymmenen ihmistä. Lisäksi lukuisat ihmiset ovat saaneet lievempiä vammoja.

Poliisin uusimman tiedon mukaan kolariin joutui yhteensä 60 autoa.

Tilanteen sekavuutta kuvaa se, että poliisista kerrottiin IS:lle aluksi autoja olevan ainakin sata. Loukkaantuneiden määräksi sanottiin tuolloin 65, joista useimmat ovat myöhemmän tiedon valossa selvinneet varsin vähällä.

- Siinä voi olla sormen taittumista ja muuta sellaista, sanoo tutkinnanjohtaja Harri-Pekka Pohjolainen.

Näky onnettomuuspaikalla oli ennenkokematon.

- Tämmöstä ei ole ennen tullut nähtyä, ohikulkevassa bussista olevat ihmiset totesivat.

Paikalla oli onnettomuushetkellä huono näkyvyys ja kova tuuli. Liikenne tiellä oli puoli neljän aikaan täysin poikki.

Kuolonuhreilta vältyttiin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vasta Savoa.

Vierailija
2/16 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille se ois etelänloma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio ei ole pohojoisessa se on vasta Savoa.

Ai että vain Lapissa osataan ajaa vai? :D

psst. On se pohjoisessa täältä katsottuna, missä minä olen ;)

Vierailija
4/16 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni pohjoisessa:D

Vierailija
5/16 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap sanoo Kuopion olevan pohjoisessa, sehän on vain samanlaista kettuilua kuin "pohjoisen" väellä on...

Vierailija
6/16 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehe ehe. Tai voisitte nyt ensiksi määritellä ne "etelän autoilijat". Mitä ne on? Missä ne asuu? Varmaankin "no siellä etelässä".

Vierailija
7/16 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itsekkin Oulussa, eikä tämä tunnu edes pohjoiselta, kun on koti on lapissa (=

Vierailija
8/16 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes 20 auton ketjukolari Oulussa

Lähes 20 auton ketjukolari ruuhkautti liikenteen Pohjantiellä Oulussa aamukahdeksalta.

Hieman kello yhdeksän jälkeen liikenne alkoi sujua jälleen normaalisti. Pahimmillaan jonot venyivät aamuruuhkassa Kalevan mukaan kilometrin mittaisiksi.

- Nyt tilanne on jo ohi. Henkilövahinkoja ei ole tullut tietoomme, kerrottiin poliisin tilannekeskuksesta IS:lle kello 9.20.

Peräänajossa oli osallisena 17 autoa. Kalevan mukaan peräänajot sattuivat Puolivälinkankaaan ja Kuusamontien rampin välissä Castrenin kohdalla.

Onnettomuuspaikalla on ollut sateista koko aamun.

IS

Vierailija
9/16 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itsekkin Oulussa, eikä tämä tunnu edes pohjoiselta, kun on koti on lapissa (=

Vierailija
10/16 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellosta meni työkaveri kertausharjotuksiin etelään. Kysyin, et siis minne? Meni Pudasjärvelle. Ja toinen työkaveri lähti ostaa etelästä traktorin. Se haettiin Iisalmesta.

Outoja käsityksiä.. :D Mulle etelä sijaitsee reilusti Jyväskylän alapuolella.

Vierailija
11/16 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alapuolella oleva on sinulle pohjoista? en tajua näin Jyväskylästä katsottuna. Mutta ehkä teillä siellä on omituinen maantieto:)

Vierailija
12/16 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on Keski-Suomea. Usein miellän uutisten ja keskutelupalstojen Suomen pääkaupunkiseuduksi.

Vierailija
13/16 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap sanoo Kuopion olevan pohjoisessa, sehän on vain samanlaista kettuilua kuin "pohjoisen" väellä on...

Koetetaan me etelän ihmeet nyt tajuta tämä edes.

Eihän tuolla osata edes kolaroida kunnolla, ei sen puoleen (miksi siellä kolaroidaan ylipäätään, se on mysteeri: eihän siellä ole tarpeeksi paljon autojakaan).

Pohjoisen poijaat ja plikat olisivat varmaan ihan hyperventilaatiopaniikissa kotteroissaan, kun peltiä vähän kolisis ja mentäisiin pari karusellikierrosta vastapäivään kesken kaiken jossain Riihimäeltä etelään (vahinkoja sattuu ja joskus pohjoisestakin on tultava ihmisten ilmoille "jonnekin hesaan", kuten Tapiolaan tai Vantaankoskelle). Se on varma, että tämän päivän onnettomuudesta eivät ihan tervejärkisinä olisi selvinneet.

Täällä etelässä sentään tekstataan semmosissa tapauksissa vaan kotiväelle, että menee vähän myöhempään ja käynkö kaupassa kotimatkalla. Meikäläiset on tottuneita jonottajia ja pikkuruuhkissa odottajia, toisin kuin pohjoisen autioteiden kasvatit.

Karu totuushan on, että pohjoisen asukit ovat todellisuudessa kateellisia, kun eivät koskaan pääse iltapäivälehtien etusivujen ja TV - sekä radiouutisten otsikoihin liikenteellään, kun media on niin Etelä-Suomikeskeistä. Mutta ellei ole liikennettä, niin mistäs niitä juttuja voisi tehdä?

Varmasti heilläkin olisi omat jutut kerrottavanaan Tapanisen Ville-Matin moottorikelkkaretkestä Myhkälänjärven jäälle (baari-illan päätteeksi, kylänraittia sivuten) tai Ahkion rouvan, 54 v, autokouluajasta, mutta kun ei kelpaa uutisväelle, niin ollaan sitten vaan ihan hiljaa ...kele. Soitetaan mieluummin Seiskaan ja koetetaan tienata viikon satanen hassulla yhteiskuvalla naapurin kollikissasta ja Nummelan Ollimatin kuorsaavasta karjusta. Kylä lähtöö.

Vierailija
14/16 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomareissussa viimesillä hangilla!

Vierailija
15/16 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä pohjoisessa tietääkseni ole Kuopio-nimistä paikkaa. Kainuu löytyy kyllä.

Meiltä lähdetään etelään, niin ensimmäinen etappi on Rovaniemi.

Kävin siellä kerran. Ajettiin tietä pitkin, kun erään mutkan takaa ilmestyi kaksi autoa, jotka ajoivat rinnakkain samansuuntaisesti kaksisuuntaisella tiellä. Molemmat näyttivät yllättyneiltä, kun vastaan tulikin auto. Toivottavasti teillä siellä Nuorgamissa on järkevämmät ajotavat, jotta voitte näyttää esimerkkiä niille kainuulaisille etelän tolloille siellä lomaillessanne. Jos vaikka oppisivat jotain.

Vierailija
16/16 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä pohjoisessa tietääkseni ole Kuopio-nimistä paikkaa. Kainuu löytyy kyllä.

Meiltä lähdetään etelään, niin ensimmäinen etappi on Rovaniemi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi