Ei motivaatiota leikkiä lasten kanssa :(
Tuolla ne tuijottaa telkkarista lastenohjelmia ja tappelee välillä. Oon väsynyt ja masentaa. Mies töissä. Säälittää nuo kullannuput. Mut samalla ärsyttää. :,( Toine uhmassa ja toinen on "vaikea" lapsi muuten.
Säästän vaivan "Mitäs teit lapsia, jos et jaksa olla niitten kanssa!" Nyt se on sanottu, ei tarvii toistaa.
Antakaa jotain piristys vinkkejä..
Kommentit (8)
aamuvuorosta kun tulen kotiin, laitan ruoat, tarkistan läksyt jne. En jaksa joka päivä leikkiä.
Siinä olen "huono äiti". Käyn lapsen kanssa elokuvissa, uimassa, hoplopissa, kahvilassa, ostoksilla...
Ei voi olla täydellinen joka asiassa. Varmasti olet hyvä äiti!
Miten olis muu yhdessä tekeminen, esim. iltapalan tekeminen yhdessä? Leikki, jossa sinä saat enimmäkseen levätä: lapset ovat kampaajia, sinä asiakas. Tai sitten tänään vain möllötellään ja huomenna piristytään. :)
perhettämme kasassa kaikin voimin ja ihana on
siis mies lähinnä pitää perhettä kasassa, siivoaa ja touhuaa enemmän lasten kanssa. Tuolla uhmaikäisellä on sairaus ja se vie voimia ja isompi lapsi on siinä mielessä vaikea, että pelkää ylenpalttisesti tehdä mitään. Ainut rauhallinen olotila sillä minun silmien alla. Yöt kuunnellaan hänen pelkojaan. Hän on myös päiväkodissa se villein lapsi. Psykologille olemme koko perhe menossa.
Taidan yrittää vaikka kirjan lukemista (jota tämä uhmaikäinen ei aio kuunnella). Ulos menisimme, mutta ovat molemmat vähän kipeirä ja on niin kauhean kylmä.
ap
mutta totuus vaan on se, että jos ei leiki, niin sitten pitää kuunnella jatkuvaa kitinää, narinaa ja tappelua. Aina kun äitini käy meillä (ja leikkii lasten kanssa) herään siihen kuinka hyvä ilmapiiri meillä on, kuinka levollisia ja hyväntuulisia lapset ovat, ja kaikki vain sen ansiota, että saavat aikuisten huomiota. Silloin mä aina päätän, että nyt alan leikkimään enemmän näiden kanssa, koska ne selvästi tarvitsevat sitä (=aikaani). Aina se sitten unohtuu, mut tärkeää se ois..
Leikkivät itsekseen tai keskenään- ei leikki ole aikuisen hommia vaan lasten työtä. Kuuntelen kyllä niiden juttuja, juttelen, luen satuja, ulkoilen ja urheilen mutta en ikinä rakenna legoilla, leiki barbeilla tms.
Kotona olessa teen kotihommia, lepäilen tms. ja lapset pyörivät ympärillä, en ole viihdytystoimisto vaan äiti
olen samaa mieltä kyllä leikkimisestä kanssasi. Ehkä tarkoitinkin, etten jaksa nyt heidän kanssaan edes jutella, olla läsnä, välittää. Ja joku sanoi, että ilmapiiri on parempi ja kitinää ei ole, kun vaan jaksaa olla lasten kanssa; se on aivan totta ja helpommalla niin pääseekin. Motivaation puutos olla nyt äiti. Hyvä äiti olen kyllä noin pääpiirteittäin, nämä hetket vaan tuntuvat raskailta.
kiitos kannustuksesta kaikille :)
ap
Sulje kone.
Oma mies tulee ens viikolla työmatkalta. Mieskö teillä leikkii lapsien kanssa?