Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10 kuisen vauvan nukkuminen

Vierailija
03.02.2012 |

ja suuremmin sen vaikeus :p

Huoh, nyt ollaan jo muutama viikko oltu ihan helisemässä meidän 10kk vauvan kanssa. Yöunille nukahtaminen menee ihan hyvin, vauva nukkuu omassa sängyssään 20-01 ja sitten herää. AINA. joskus silittely auttaa, joskus pitää ottaa ihan syliin. Seuraavat heräämiset onkin sitten 02,04 ja 05, jolloin vauva vaatii maitoa. Ennen sentään söi siinä 6 tienoilla, mutta se on nyt aikaistunut tunnilla. Unia jatkaa sitten 07 asti (ennen nukuttiin 09..).

Päiväunille meno on ihan yhtä taistoa ja tuskaa. Vauva on tosi väsynyt, mutta huutaa ja huutaa, nukahtaa sitten lopulta omaan huutoonsa tai mun silittelyyn, yleensä sylissä tai joskus jopa omaan sänkyynsä. Oon ihan rikki, onko meillä jotenkin erityisen huonosti nukkuva vauva, vai onko muillakin tällaista?!!!

Neuvoja otetaan vastaan!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuu nukuttelu helposti ja hyvin, kun voit itsekin maata ja esittää nukkuvaa silmät kiinni ja pidät vauvasta kiinni. Vauvat ottaa esimerkkiä. Kun vauva näkee sut rauhallisena "nukkumassa", hänkin rauhoittuu eri tavalla. Ja jos hän tietää nukkumaan käydessään, että yölläkin herättyään olet ihan lähellä, niin iltanukahtaminen ei ole niin pelottavaa.

Meillä ei siis ole ollu yhdenkään lapsen kaa ongelmia, ku ollaan nukutettu ja nukuttu yö tolleen.

Vierailija
2/6 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienempi vauva, mutta meillä nukkuminen - sekä yöllä että päivällä - parani, kun aloin nukuttaa vauvaa ulkona. Nyt, kun pakkasta on ollut -25, olen käynyt vaunulenkillä ja ottanut vauvan nukkumaan sisälle (varmuuden vuoksi, vaikka uskonkin, että untuvamakuupussin "tötterö" lämmittää vauvan hengitysilman). Kahdenkympin pakkasilla olen nukuttanut ulkona tunnin ja ottanut sitten sisälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkeistä. Sivuvaunua ollaan kokeiltu, mutta mua pelottaa jättää vauva siihen, jos sieltä tuleekin ulos ja tipahtaa sangystä :( Saattaa herättyään meinaan lähteä liikkeelle.. Mutta pinnasänky on ihan siinä meidän sängyssä kiinni ja sieltä aina silittelen. Mutta vauvahan päättää yleensä nousta seisomaan ja sitten se pitää kipata takaisin. Joskus jää siihen ja joskus ei.

Ulkona nukkuu päikkärit, kun ollaan jossain menossa. Me asutaan kerrostalossa ja partsilla on nihkeästi tilaa vaunuille, joten niiden siirtäminen sisälle ei harmillisesti tule kuuloon :( Vaunuissa kyllä nukkuu hyvin ja usein teenkin pitkiä lenkkejä, mutta näillä pakkasilla ei oikein maita :) Ja jossain vaiheessa kai lapsen on nukuttava sisälläkin, eikai se aina voi olla tällasta huutoa?!!

Yöunille nukahtaminen menee näpsäkästi ja ihan ilman huutoja, olen miettinyt, jos johtuisi selkeistä rutiineista. En ole keksinyt vain samanlaisia rutiineja päiväunille mentäessä. Oliskohan siitä apua, niin vauva "tietäisi", että nyt pitää nukkua päikkärit?

Vierailija
4/6 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa olemaan niin iso, että osaa jo noin kuukauden kuluttua tulla sängystä pois peruuttamalla. Meillä on vauvat oppineet tuon peruuttamalla pois tulemisen noin 11 kk ikäisenä.

Ja kyllä sä sen vauvan liikkeisiin havahdut :)

Pinnat on vain tiellä ja hankalat, hankala nukuttaa ja vauvaki pääsee niitä pitkin ylös, eli oppii riekkumaan sängyssä

Vierailija
5/6 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun olen itsekin nukkumassa, niin tuo olisi oikein hyvä järjestely, mutta harvoin menen itsekin klo 20.00 nukkumaan :D Illalla katsotaan leffaa yms. ja makkarin ovi on kiinni. Siksi vauvaa ei voi jättää sivuvaunuun yksin ...

Vierailija
6/6 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun olen itsekin nukkumassa, niin tuo olisi oikein hyvä järjestely, mutta harvoin menen itsekin klo 20.00 nukkumaan :D Illalla katsotaan leffaa yms. ja makkarin ovi on kiinni. Siksi vauvaa ei voi jättää sivuvaunuun yksin ...

Itsehän sanoit, että se nukkuu ekat pari kolme tuntia hyvin heräämättä. Juuri sen ajan olet poissa.

Ja kyllä sä illalla kuulet, jos se herää ja pääset sen viereen makaa ja nukuttaa uudelleen nopeasti. Puhun kokemuksesta. Meillä on kaikki nukkuneet tolleen. Ja tosiaan ne illan ekat pari tuntia menee tosi sikeässä unessa. Laitat sen pinnasängyn pohjan vähän matalammalle kuin parisänky, niin ei pääse kierimään sieltä pois.