Lue keskustelun säännöt.
  Voiko 2v odottaa tekevän kaiken ITSE, koska osaa?
02.02.2012 | 
                  Minusta 2v vielä tosi pieni.
Tuntuu vain hurjalta, kun eräs ystäväni olettaa oman 2v tekevän kaiken itse :( Jos ei syö itse, niin jää ilman ruokaa. Jos ei kerää leluja, uhkailee että lelut lentää sitten roskiin jne.
Lapsella selvästi uhma nostaa päätään ja helposti pistää vastaan ikään kuuluvalla tavalla, eli kiukkuaa.
Ystäväni ei tunnu kestävän tuota kiukuttelua ja koko ajan komentaa lasta ja kieltää ja uhkailee :(
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
  Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuntuu tosiaan ihan vauvalta vielä, ja usein jokin monimutkaisempi pyyntö ei tunnu oikein edes menevän perille. 4v:ltä sen sijaan odotan kaikenlaista, mm. omien sotkujen siivoamista. Näissä pikkusisarus auttaa, kun käsken, mutta "vastuu" on 4v:llä, joka varmasti osaa juuri siivota kaikki lelut, toisin kuin 2v joka siivoaa pari lelua ja ajattelee että on valmista.
Meidänkin 2v:llä tosiaan aikamoinen uhma päällä, enkä alkaisi häntä uhkailla millään lelujen pois heittämisellä. Se tosin meillä on käytössä, että kun jotain halutaan, niin pyydetään kauniisti tai jää ilman. Millään "äiti!!! maitoo!!!!!!" ei tipu mitään. Itse jäin aikoinani ihan vaille tällaista tapakasvatusta, enkä halua lasteni kohtaavan samanlaisia ongelmia käytöstavoissa kuin itse olen kohdannut.