Mitä "leipoisin" 4-vuotiaiden kanssa?
Siis jotain herkkuja ajattelin, esimerkiksi niitä suklaakookospalleroita. Mitä muuta, pitäisi olla aika helppoa ja yksinkertaista, eikä mielellään kovin kalliit ainekset. Koolla siis kolme 4-vuotiasta tyttöä.
Kommentit (8)
joitain pikkuleipiä. Meillä 5-vuotias osaa jo itsekin tehdä pikkuleipiä niin, että minä vain huolehdin uuniosuuden.
Helppoa kun ei tarvita uunia, lapset voivat pilkko suklaat ja sitten lusikoida mömmöä vuokiin, aikuisen ei tarvitse tehdä kun kattilassa sulatus.
Esim juuri niitä muffinsseja. Joku simppeli muffariohje ja sitte kaikki koristeet käyttöön mitä kaapeissa on. :)
Leivon kyllä lasten kanssa, mutta enemmän niin että lapset vaan "auttavat". Nyt meillä on eräänlainen "tyttökerho", ja haen sellaista ohjetta, jonka lapset voisivat mahdollisimman itsenäisesti toteuttaa. Aikuinen tietysti apuna, mutta että tulisi oikeasti sellainen olo, että "tämän olen ihan itse tehnyt".
En muuten edes tiedä, osaako lapset ajatella näin, vai onko kaikki yhtä kivaa missä on saanut olla jollain lailla mukana!?
Tuossa mainittiin suklaamurokarkit, ne ois varmaan kivoja. Tai just muffarit, ja ihanat "tyttökoristeet".
Jotain lättyjä en alkaisi neljävuotiaiden kanssa paistelemaan, jos on tarkoitus, että he itse tekevät. En ole ainakaan omien neljävuotiaiden antanut lättyjä paistaa.
lapsista on mukavaa, että saavat itse osallistua paljon. Kaulita, mitata, sekoittaa. Pullan teko on varmaan yksi mukavimmista töistä, samoin muotilla tehtävien pikkuleipien. Tai voihan sitä satsata viimeistelyyn eli muffinssien tai pikkuleipien koristeluun.
Ota huomioon, että kaikkien kolmen on saatava osallistua ja ettei monen pienen innostus tee touhusta vaarallista. Vatkain kannattaa pitää aikuisen hallussa? Helppo ja maistuva leipomus olisi kaurateeleivät. Oma pikkupitsa, itse valituin päällystein? Omenapiirakkaan voisi olla mukava levitellä omenapaloja. Muffisseista löytyy myös ohjeita, joissa aineet vain sekoitetaan.
peruspullaa, muffinseja, jotain pikkuleipiä, kauralastuissa ei ole kalliit ainekset.
Meillä leivottiin lasten kanssa usein sämpylöitä ja oli lämpiminä tosi herkkua