Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eihän tää vaan oo munasarjasyöpää?

Vierailija
02.02.2012 |

Mulla jo parin vuoden ajan ollut kuukausittain noin viikob kestäviä kovia alavatsakipua joiden takia joudun välillä olemaan töistä pois kun särkylääkkeet ei auta. Kivut yleensä kierron puolessa välissä ja menneet oviksen piikkiin.

Ultrassa oon ravannut n 6kk välein, välillä munasarjoista löytynyt kystia, mutta ne ovat aina ajan kanssa sieltä hävinneet, kohdussa useampikin pieni myooma, mutta ne eivät kuulemma kipuja aiheuta.

Nyt sitten on kipuja ollut jo parin viikon ajan, eilen kävin taas gynellä ja munasarjojen vierestä löytyi n 4cm nestekertymä (tai näin ainakin ymmärsin). Laittoi lähetteen naistenklinikalle I-luokassa, eli pitäis päästä tutkimuksiin 1-7vrk:n sisällä. Ei oikein osannut sanoa mikä se on, munasarja kuulemma jotenkin työntynyt kohdun eteen ja se ja toi nesekertymä kuulemma aiheuttavat kivut.

Tuskin on mitään vakavaa, mutta tietysti heti rupee kelaamaan mielessään kun tollaseen kiireellisyysluokkaan laittoi lähetteen sairaalaan. Itse lähti lomille, josta palaa 2vkon päästä ja haluaa että asia tutkitaan aiemmin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt varsinaisesti osaa sanoa mistä voisi olla kyse, mutta itseltäni on leikattu munasarjakystia neljä kertaa. Ekalla kerralla iso kysta alkoi kiertymään itsensä ympäri ja se aiheutti pahat kivut. Viimeisellä kerralla kysta esti alatiesynnytyksen, koska se oli jotenkin työntynyt kohdun alle..

Tsemppiä sinulla odottamiseen! Todennäköisesti kyse on vaarattomasta kystasta!

Vierailija
2/4 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipuja ollut vuosikymmenet ja aina oikealla puolella. Alussa oli juuri munasarjojen kohdalla ja epäiltiin endometriosia jne.. Sitten tehtiin sektio ja lääkäri sanoi että paikat oli hyvässä kunnossa.

Vuosien myötä kivut nousivat ylöspäin ja usein niin kipeä etten pystynyt istumaan tai tekemään mitään. Tutkimuksia tehty monia ja kaikki aina hyvin!

Lopulta tympäännyin kaikkeen ja jätin leivät pois ja etenkin vehnän sekä myös hiivalla kohotetut leivonnaiset. Sitten vähensin sokerit, perunan, E-koodit, OLUEN:(! Menin terveyskauppaan ja ostin koivuntuhkaliuosta, jota join 5 pulloa vuoden sisällä = vanhankansan syöpälääke +vitamiini/hivennaisaine/kivennäisaine! Oloni on parantunut 85% ja tätä on kestänyt jo muutaman vuoden!

Eräs erikoislääkäri antoi minulle vinkin tästä sanoessaan että alkaa hoitaa minua vahvoilla antioksidanteilla. Sitten lääkäri kai muutti pois ja niin tein oman ratkaisuni.

En sano, että sinulla sama asia mutta tarkoitan ettei kivut aina ole syöpää vaikka kestäisivät pitkäänkin! Sinä ole taas onnellinen että sinulta löytyy jotain sieltä, koska silloin sua voidaan hoitaa ajoissa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut muutaman kerran yksittäinen kysta muutamia päiviä ja voin sanoa että helvetin kipeä on. Kerran kun puhkesi kun kävelin kadulla, oli pakko pysähtyä ja olla hetki kaksinkerroin.

Vaikuttaisi kyllä enemmän tosiaan kystalta, jos sellaisia on ollut kuin munasarjasyövältä. Sehän on useimmin oireeton ja siksi salakavala.

Vierailija
4/4 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainostaan se nestekertymä vatsaontelossa ja myoomat kohdussa.

Meillä ollut nin paljon syöpäkuolemia suvussa, että siks mietityttää. Isä kuoli kesällä keuhkosyöpään, täti pari vuotta sitten just munasarjasyöpään ikää oli 51v, myös molemmat mummot kuolleet syöpään, samoin toinen ukki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan