Kuuluisiko liikkeen informoida asiakasta jos tuotteella ei ole vaihto-tai palautusoikeutta?
riittääkö ostotilanteen jälkeen saadussa kuitissa merkintä ettei ole vaihto-tai palautusoikeutta?
Kommentit (5)
Jos virhe on, palautusoikeuttakaan ei automaattisesti ole, vaan tuote voidaan korjata tai vaihtaa uuteen. Jotkut antavat myös lahjakortin.
Kaikki muu on yrityksen antamaa ylimääräistä plussaa asiakkailleen, vaikka laki ei siihen velvoita.
Eli tuo mainita kuitissa on ihan riittävä, sillä sitäkään ei tarvita.
Tietty silloin kun tuote on viallinen, mutta muutoin? Postimyynti on erikseen.
Suomessa on silloin vaihto- ja palautusoikeus, mutta useimissa maissa ei (koskee lähinnä nettikauppaa suomalaisostajan kannalta).
Ehjän tuotteen palautusoikeutta ei ole laissa määrätty. Kaupat voivat halutessaan sellaisen vaihto-oikeuden myöntää, mutta se on täysin kaupan vallassa ja vapaaehtoista.
Fiksuna kannattaa kysyä kaupassa ennen kaupantekoa niin kyllä silloin on velvollisuus kassan kertoa miten asia on
Tietty silloin kun tuote on viallinen, mutta muutoin?
Postimyynti on erikseen.