Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuoden kallein potilas maksoi miljoona euroa

Vierailija
01.02.2012 |

Viime vuoden kalleimman potilaan hoito maksoi lähes miljoona euroa, kertoo Mediuutiset. Vaikeasta synnynnäisestä epämuodostumasta kärsinyt lapsi oli lähes kymmenen kuukautta teho-osastolla.

Lapsella oli Vater-assosiaatio, johon liittyy poikkeavuuksia muun muassa nikamissa, ruokatorvessa, henkitorvessa ja munuaisissa. Turussa hoidetun lapsen poikkeavuudet olivat poikkeuksellisen vaikeita.

Myös toiseksi ja kolmanneksi kalleimmat potilaat olivat lapsia.

Aikuisten sairauksista kalleimpiin hoidettaviin kuuluvat alkoholin aiheuttamat akuutit haimatulehdukset. Oulun yliopistollisessa sairaalassa kymmenestä kalleimmasta potilaasta kolme sairasti haimatulehdusta. Jokaisen hoito maksoi yli 200 000 euroa.

HS

Alkkiksilta vois vaikka vaatia 10% omavastuuosuutta tuosta tulehduksen hoidosta.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puheenjohtajan palkkio kahdellta ja puolelta vuodelta. Hemmetin kalliita ne on nuo pääkallopaikkojen työntekijätkin, aatelkaapa sitä!

Vierailija
2/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiken hävetti sillon. Mut noihin alkoholijuttuihin oon samaa mieltä, jonkin näkönen omavastuu, ainakin jos on toistamiseen/kolmatta jne kertaa saman takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku fortumkin tais tuupata männä vuonna väkee mäkeen, mutta onneksi johdolle löytyi bonarirahaa jostain jemmasta

ap

Vierailija
4/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä olit ihan halpis ;)

ap

Vierailija
5/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sittenhän pitäisi periaatteessa vaatia kaikilta, joilla on vastaavia, itseaiheutettuja sairauksia tai vammoja.

Liikalihavien pitäisi maksaa itse kakkostyypin diabeteshoidot, jos eivät suostuisi ennen hoitoja laihduttamaan ja katsottaisiin auttaako se. Samoin polvi-, selkä- ja muut hoitonsa, palleatyräleikkauksensa ym. ym.

Auto- onnettomuuksissa hoidettaisiin vaan syyttömät osapuolet ilmaiseksi, kaahailijat ja liikennesääntöjen rikkojat saisivat itse maksaa.

Itsemurhaa yrittäneet samoin, itse aiheutettu tila.

Puhumattakaan vaarallisista harrastuksista! Jos harrastaa jotakin laitesukellusta, laskuvarjohyppäilyä, prätkällä kaahausta tai maratonjuoksua 25 asteen helteessä, niin niitäkään ei hoidettaisi.

Menisi melko sekavaksi touhuksi, eikö?

Vierailija
6/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on n. 400 000 e/v. Aika monta puhelinta tarvii duunareiden vääntää, että saadaan puheenpitäjälle palkka :)

t: 2

Vierailija
7/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sittenhän pitäisi periaatteessa vaatia kaikilta, joilla on vastaavia, itseaiheutettuja sairauksia tai vammoja.

Liikalihavien pitäisi maksaa itse kakkostyypin diabeteshoidot, jos eivät suostuisi ennen hoitoja laihduttamaan ja katsottaisiin auttaako se. Samoin polvi-, selkä- ja muut hoitonsa, palleatyräleikkauksensa ym. ym.

Auto- onnettomuuksissa hoidettaisiin vaan syyttömät osapuolet ilmaiseksi, kaahailijat ja liikennesääntöjen rikkojat saisivat itse maksaa.

Puhumattakaan vaarallisista harrastuksista! Jos harrastaa jotakin laitesukellusta, laskuvarjohyppäilyä, prätkällä kaahausta tai maratonjuoksua 25 asteen helteessä, niin niitäkään ei hoidettaisi.

ja elämähän on hengenvaarallista! :)

Vierailija
8/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti synnytyksen jälkeen,jos ei kerran aborttia voinut tehdä?? siis KAIKILLE, MYÖS SILLE LAPSELLE????? eikö ihmisen (vanhemman) itsekkyydellä ole tosiaan mitään rajoja?

Vierailija
9/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän kyllä tuon ja osin se heittoni oli provosoivaksi tarkoitettu, osin tosin minusta on tehty hallaa tuolla alkoholismin hieman voivottelevalla sairausleimalla, sairaus kun mielletään asiaksi jolle ei mitään voida, tämän huomasin monen juopon suusta päihdetyössä "eksä tajuu, mä oon sairas, emmä mitään voi sille, että mä juon.." Se on kuitenkin niitä harvoja sairauksia joista voi ihan omatoimisesti parantua.. ja siksi sairausleima on jopa hieman haitallinen, se mielletään väärin.

ap

Vierailija
10/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku ketään ei hoidettaisi ennenku ois tutkittu että onko se syyllinen sairauteensa tai vammoihinsa vai ei.

Mites jos se kakkostyypin diabetes johtuski vaikka uniapneasta, joka puolestaan toisilla tulee lihomisen myötä, mut toisille taas on ensin se unipnea ahtaista hengitysteistä johtuen ja sit ne vuosien vareella lihoo kun on vaan pakko jaksaa ja hyvin syöneenä jaksaa edes vähän?

t: 2

Vierailija
11/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti synnytyksen jälkeen,jos ei kerran aborttia voinut tehdä?? siis KAIKILLE, MYÖS SILLE LAPSELLE????? eikö ihmisen (vanhemman) itsekkyydellä ole tosiaan mitään rajoja?

Ihminen ei ole Jumala. Kenelläkään ihmisellä ei ole oikeutta jättää jotakuta hoitamatta!!!!

Vierailija
12/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kun ne tulee sinne päivystykseen itsaria yrittäineinä, ollaanko valmiita laittamaan euroakaan saati sitten 200 000 e siihen, että niiden tauti saataisiin paranemaan tai edes siedettävälle tasolle? Mitä vielä... Hoitsut on täälläkin kertoneet miten ovat itsaripotilaille epäystävällisiä ettei potilasta enää tarvis katsella uudestaan (= onnistuu ja pääsee yhteiskunta siitäkin rahareiästä).

Vierailija
13/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että sitä tarkoitettiin alempana, mutta jos vauvan elinennuste on alle vuosi ja todetaan sen kärsivän hurjista kivuista koko ikänsä, vaativan ainakin 10 tuskallisen isoa leikkausta eikä takeita onnistumisesta .. niin jos hoidetaan pelkällä kivunlievityksellä se lyhyt kaunis elämä loppuun asti niin olisiko se väärin?

Onko lääkärin tehtävä pitkittää kuolemaa vaiko aidosti ylläpitää elämää? Elämällekin on tietyt kriteerit, se ei saa olla vain elintoimintojen ylläpitoa vaan sen tulee sisältää myös toivoa tulevasta ja halua elää.

Vierailija
14/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei ole Jumala. Kenelläkään ihmisellä ei ole oikeutta jättää jotakuta hoitamatta!!!!

eikö se sitäpaitsi olisi tosirakkautta vaikeasti vammaista lasta/kehittymätöntä lasta kohtaan, että antaisi hänen lipua pois, tuskattomampaan maailmaan?pois kärsimästä?

Vierailija
15/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiken hävetti sillon. Mut noihin alkoholijuttuihin oon samaa mieltä, jonkin näkönen omavastuu, ainakin jos on toistamiseen/kolmatta jne kertaa saman takia.

tulisi alkoholisairauksien hoidosta tulevan menevän? Ei ne sulle tulisi, eikä mihinkään yleis hyödylliseen. Ne menisi valtion pohjattomaan kaivoon eikä niillä autettaisi yhtään (vaikkapa) vanhusta tai lasta. Ja luuletko että dokaaminen loppuisi kun alkkikset ajattelisi, että hui, en saakaan hoitoa jos sairastun.

Vierailija
16/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monet kehitysvammat ovat lapsen vanhempien aiheuttamia. Eikö sitten pitäisi lasten vanhemmilta myös periä omavastuuta?

Vierailija
17/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö se sitäpaitsi olisi tosirakkautta vaikeasti vammaista lasta/kehittymätöntä lasta kohtaan, että antaisi hänen lipua pois, tuskattomampaan maailmaan?pois kärsimästä?

Tämän kyseisen lapsen oireisto on VATER, johon kyllä liittyy hankaliakin vammoja, mutta jos vaikka googlaatte tuon ko. oireiston niin siellä kerrotaan että harvoin tuohon liittyy kehitysvammaisuutta tmv. ja VATER-lapset pystyvät elämään ihan normaalia ja tuotteliasta elämään. Jokainen oireyhtymän osanen hoidetaan omana "tautinaan", eli tämä lapsi ei ole välttämättä mitenkään kärsimässä tästä tilastaan. Aika sen sitten näyttää.

Vierailija
18/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tuo saatana nostaa meidän muidenkin vakuutusmaksut pilviin!!

toivon, että ovat joutuneet vanhemmat kaivamaan kuvettaan.

Vierailija
19/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin nämä ovat vaikeita asioita. Mutta ystävälläni on erittäin vaikeasti kehitysvammainen lapsi, jonka taidot eivät nyt kuusivuotiaanakaan ole kaksiset; hän osaa viedä käden suuhun ja purra siihen, lisäksi hän osaa nauraa ja itkeä.

Silti tuo lapsi on tärkeä ja rakas monelle ihmiselle. Esim. minulle hän on opettanut kärsivällisyyttä ja rauhallisuutta, hänen kauttaan olen oppinut arvostamaan omaa elämääni ja suht terveitä lapsiani valtavasti. Tuo vaikeasti kehitysvammainen lapsi tuo kikattavalla kujerruksellaan sellaisen määrään syvää riemua, että se täyttää huoneen ja sydämet.

Valtavasti työtä, valtavasti iloa. jos häntä ei olisi, olisin minäkin paljon tyhjempi ihminen.

Vierailija
20/32 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaitten paapominen verorahoilla lopu siihen ja varakkaat voi mennä vakuutusten turvin Eiran sairaalaan, jos on jotain korjattavaa, kuten esim. vakava roikkutissit ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi