Mitä sanoja lapsesi on luullut hassusti väärin?
Meillä:
Neljän viljan puuro = Neljän viiden puuro
Sälekaihdin = Sädekaihdin
Pikku Myy = Pikku Myyrä
Kommentit (59)
että telkkarista alkaa MacGyver!! Siihen tyttö huusi mulle takaisin: Ite oot kaivelija! Esikoinen oli tuolloin jotain 2-3vuotta :) Naurattaa vieläkin!
kun menee hermot. Hauskinta on, kun isosisko valistaa pikkuveljeään "nyt kunnolla tai isillä on hermot ja sitten on oksat pois" :DD mistä lie edes oppinut tuon oksat pois...
Nyt pannaan hippulat vinkumaan, nyt pannaan possuihin vikinää...
Esikoinen yhtenä päivänä muisteli kun meillä kävi kylässä ne luolamiehet = huoltomiehet :)
Märätellä = kastella
Perälukko = avaimenperä
Munakana = kananmuna
2-vuotias kuopuksemme taas sanoo:
Paamua = vaaleanpunainen (paa mua eli oululaisittain pane minua)
autoa pummiksi. "Kato, tuolla on pummi!" Ajatteli autoa "prummiksi" (äänen takia varmaan ?), mutta ei vielä osannut ärrää :DD
Tiktakin biisiä jossa lauletaan "maailma kuin siinä ei muita ois" että "kuin siinä ei voita ois."
Sehän taiskin ennustaa voipulan..
että se on maanjärjestys!
Esikoiselle piti ennen kouluun lähettämistä selittää että se hedelmä on mandariini ja levite on margariini. Esikoinen totesi, että oli aina ihmetellyt miksi molemmat on margariineja.
Mutta niinhän se oikeastaan onkin! :D
Rintaliivi = rintaliini
Kaukosäädin - kaukoäiti
Piparkakku - pipalaa-kakku
Nuttura=nyttyrä
tissiliivit=tissimiilit
sinappi=simanakki
ketsuppi=kepsutti
muumi=möömi
Hän sanoo Laaksoinen, vaikka sukunimi on Laaksonen.
Korjattu on sen sata kertaa, mutta aina menee väärin. Ehkä kouluikään mennessä oppii sanomaan oikein?
sanoo:
kauppasäädin= kaukosäädin
ylöskerta= yläkerta
alaskerta= alakerta
kilttikori= kirpputori
Tällä pojalla on paljon hauskoja omia sanoja muitakin :D
mm.
happolo= hampurilainen
kepsu= ketsuppi
ampassi= ambulanssi
pohiisi= poliisi
ampipi= ampiainen
ja hänen on vaikea ymmärtää/uskoa, kun moni väri päättyy -nen sanaan, että musta on musta, eikä "mustanen" :D
ilkosenalasti= ilposen rakasti :D
Luin pienenä bussin kyljestä "juristibussi". Kyselinkin äidiltä mitä se juristi tarkoittaa. Selitti kyllä, mutta oli ihmeissään mistä sen sanan olin keksinyt. Olinpa itsekin ihmeissäni kun on linja-autot erikseen lakimiehille (niitä täytyy olla paljon! :))
aamunainen=aamiainen
simantti=sinappi
kielaista=purra kieleen
hiihtimet=sukset
pompo=pallo
Niitä linkkoja kulki kuitenkin ympäri maata ja kyljessä luki turisti"joku"..
rintaliivit= tissikorit
mato sukeltaa multaan=mato mukeltaa
isovarvas=peukkuvarvas
mukkista=mustikka
teppu=ketsuppi
helipokkei=helikopteri
ambussi=ambulanssi
kihvai=kirahvi
Kaikki mitä voi perässä vetää on "peäkääyjä" eli peräkärryjä.
Kirkon kellot soi ja sanoin että kuuntele, kirkon kello soi. Nyt sanoo kaikkia kelloja kirkonkelloiksi ja kysyy monta kertaa päivässä että paljonko kirkonkello on...
Mä luulin pienenä että mannasuurimot on annasuurinoita . Naureskelin pitkään et miksi ihmeessä sellainen nimi, kunnes tajusin. :)
Pelkäsin veljeni kanssa kun äitimme uhkasi "ottaa meiltä luulot pois". Villejä kun olimme. Pelkäsimme että jotain fyysistä meistä revitään irti.