Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kysymys uskoville

Vierailija
01.02.2012 |

jos jeesus on jumalan poika, niin miksi sitten ylösnousemus tapahtuu vain jeesukseen uskoville ja miksi pitää uskoa ensisijaisesti jeesukseen?

itse olen ehkä kategoriaa "en niin hyvä uskova" mutta rukoilen kuitenkin, tähän asti olen aina sen kohdistanut jumalalle. Jotenkin ajattelin että jeesus on jumalan poika joten eikö se mene oikeaan osoitteeseen jos kohdistaa jumalalle?

Miksi siis monet kohkaavat vain jeesuksesta ikäänkuin jumalaa ei olisi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen Jumalaa, he eivät uskoneet että Jeesus oli Messias. Mutta me kristityt, meille Jeesus on se jota rukoilemme koska hän on Isässä, Isä on Hänessä.

Vierailija
2/23 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen Jumalaa, he eivät uskoneet että Jeesus oli Messias. Mutta me kristityt, meille Jeesus on se jota rukoilemme koska hän on Isässä, Isä on Hänessä.

Joh.8:19 "Missä sinun isäsi on?" he kysyivät. Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä Isääni. Jos tuntisitte minut, tuntisitte myös Isäni."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kuulun nimittäin Myöhempien aikojen pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkkoon eli mormoneihin) mutta vastaan kuitenkin kun uskomme mekin Jeesukseen ja Raamattuun :)

Ylösnousemus tapahtuu kaikille, niin hyville kuin pahoille. Sija Jumalan luona on sen sijaan varattu vain Jeesukseen uskoville ja parannuksen tehneille.

Rukouksesta. Jeesus itse Raamatussa kehottaa rukoilemaan Isää eli Jumalalle (esim. Isä meidän-rukous). Me uskomme että Jeesus ja (Isä) Jumala ovat kaksi erillistä persoonaa vaikkakin yhtä tarkoituksessa ja teoissa, samaten Pyhä Henki joka on tämän jumaluuden kolmas jäsen.

Jeesus toki on siksi niin tärkeä koska hän suoritti suuren sovitustyön jonka ansiosta ihmiset voivat yleensäkään saada mahdollisuuden palata takaisin Taivaan Isän luo. Jumalan luona ei voi olla mikään epäpuhdas ja koska kaikki ihmiset ovat syntisiä, Jeesuksen sovitus puhdistaa ne jotka Häneen uskovat ja haluavat tehdä parannuksen. Isä Jumala taas on kirjaimellisesti meidän henkiemme isä ja olemme olleet olemassa jo ennen maailman luomista. Täällä sitten saamme ruumiin ja opimme erottamaan hyvän pahasta.

Vierailija
4/23 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kuulun nimittäin Myöhempien aikojen pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkkoon eli mormoneihin) mutta vastaan kuitenkin kun uskomme mekin Jeesukseen ja Raamattuun :)

Ylösnousemus tapahtuu kaikille, niin hyville kuin pahoille. Sija Jumalan luona on sen sijaan varattu vain Jeesukseen uskoville ja parannuksen tehneille.

Rukouksesta. Jeesus itse Raamatussa kehottaa rukoilemaan Isää eli Jumalalle (esim. Isä meidän-rukous). Me uskomme että Jeesus ja (Isä) Jumala ovat kaksi erillistä persoonaa vaikkakin yhtä tarkoituksessa ja teoissa, samaten Pyhä Henki joka on tämän jumaluuden kolmas jäsen.

Jeesus toki on siksi niin tärkeä koska hän suoritti suuren sovitustyön jonka ansiosta ihmiset voivat yleensäkään saada mahdollisuuden palata takaisin Taivaan Isän luo. Jumalan luona ei voi olla mikään epäpuhdas ja koska kaikki ihmiset ovat syntisiä, Jeesuksen sovitus puhdistaa ne jotka Häneen uskovat ja haluavat tehdä parannuksen. Isä Jumala taas on kirjaimellisesti meidän henkiemme isä ja olemme olleet olemassa jo ennen maailman luomista. Täällä sitten saamme ruumiin ja opimme erottamaan hyvän pahasta.

Vierailija
5/23 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sillä erotuksella esim. luterilaisiin että en usko heidän olevan yhtä ja samaa olentoa, "kolmiyhteistä" jumalaa vaan omia erillisiä persooniaan jotka ovat yhtä vain tarkoituksessa.

Vierailija
6/23 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jeesus on jumalan poika, niin miksi sitten ylösnousemus tapahtuu vain jeesukseen uskoville ja miksi pitää uskoa ensisijaisesti jeesukseen?

Jumalan ei ole kaikille tarkoitettu

Sen takia Jeesus puhui paraabeleita käyttäen

Ei sinun ole pakko uskoa eikä ole pakko taivaaseen mennä.

Jeesukseen uskotaan, ja Jeesus on ainoa joka on tehnyt lupaukset taivaasta

Muissa uskonnoissa sitä ei ole, mutta jos haluat, voit niihin uskoa

Vierailija
7/23 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä Mutta sillä erotuksella esim. luterilaisiin että en usko heidän olevan yhtä ja samaa olentoa, "kolmiyhteistä" jumalaa vaan omia erillisiä persooniaan jotka ovat yhtä vain tarkoituksessa.

Myöhempinä elinvuosinaan kirkon profeetta Joseph Smith alkoi opettaa, että Isä on itse asiassa ylösnoussut ja korotettu ihminen. Kuuluisassa King Follet -saarnassaan (jonka hän piti erään King Follet -nimisen vanhimman hautajaisissa), hän selitti: "Millainen ihminen on nyt, sellainen Jumala oli kerran. Millainen Jumala on nyt, sellaiseksi ihminen voi tulla." Mormoniteologian mukaan siis Jumala kehittyy jatkuvasti korkeammaksi olennoksi, ja ihmisellä on mahdollisuus kehittyä Jumalaksi sekä luoda uusia maailmoja.

Vierailija
8/23 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan on perille mennyt, kun ei ole tiennyt, mutta niin sanassa opetetaan että Jeesusta tulee rukoilla.

Vierailija
9/23 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut että teidän Jeesustanne vasta odotetaan syntyväksi, silloin KRISTITTYJEN MESSIAS JO PALAA TAKAISIN.

Vierailija
10/23 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10. Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

16. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,

17. totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

--Evankeliumi Johanneksen mukaan 14: 10, 16-17

Vierailija
11/23 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

askeliensa mallin, jota pitkin kulkea? Ketä Jeesus rukoili? Ketä opetuslapset rukoili? Enkeli käski Johannesta palvomaan Jumalaa ei Jumalia Ilm. 22:9 Fil.4:6 Ilm. 8:4

Rukoilemme siis Jeesuksen nimen kautta, koska hän maksoi lunnaat ja on välimies Jumalan ja ihmisten välillä. Joh. 14:13,14 Ikinä en julkeaisi rukoilla Jeesusta Kaikkivaltiaan Jumalan sijaan!!

Kenelle Jeesus luovuttaa vallan tuhatvuotiskauden lopussa? Ja Miksi? 1 Korinttilaisille 15:20-28

Ylösnousemus epävanhurskaille ja vanhurskaille sillä onhan paljon kuolleita, jotka eivät ole kuulleet tosi Jumalasta. Johannes 5:28,29 Apt. 17:31

Raamatussa ei puhuta mitäään veden elementeistä ja sitä paitsi vedellä on 4 eri olomuotoa. Tämä vertaus on siis omaa keksintöä! Missään Raamatussa ei sanota, että Jumala on kolmiyhteinen ei missään! Varmasti se sana löytyisi Raamatussa jos näin olisi. Sen sijaan pakanoilla oli ennen kristillisyyttä triojumalat joten varokaa ettette palvo pakanoiden Jumalaa!!Jesaja 43:10-13, 45:18-19

Vierailija
12/23 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saamme pyhäähenkeä kun rukoilemme sitä ja voimme paremmin noudattaa Jumalan tahtoa.

Mitä tarkoittaa Johannes 14:20,23,26 Nämä Raamatun paikat kumoavat tuon sinun uskomuksesi. Jumala ja Jeesus voivat samalla tavalla asua meissäkin. Olemmeko mekin sitten jumalia vai? Kolminaisuusopin sijaan triljoonajumalia!

Ja kuten huomaat samassa Joh. 14 luvussa USKONTEOT todistavat uskosta ja rakkaudesta.

Vierailija
13/23 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa Johannes 14:20,23,26 Nämä Raamatun paikat kumoavat tuon sinun uskomuksesi. Jumala ja Jeesus voivat samalla tavalla asua meissäkin. Olemmeko mekin sitten jumalia vai? Kolminaisuusopin sijaan triljoonajumalia!

"Minä olen Herra, eikä muuta jumalaa ole." (Jes. 45:18)

"Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet – pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat." (Jaak. 2:19)

"Onko Jumala pelkästään juutalaisten Jumala? Eikö hän ole myös muiden kansojen Jumala? On toki, kun kerran Jumala on yksi ja ainoa." (Room. 3:29-30)

Kolminaisuutta selitetään hyvin täällä:

http://www.vapaasatama.net/kolminaisuus.html

Vierailija
14/23 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon jehovan todistajien eksaktiin lukemaan 144 000:sta lopun ajan voidellusta, jotka mahtuvat taivaaseen, eli joita ylösnousemus odottaa.

Taitavat vaan kaikki paikat olla jo varattu :(

Tero

Vierailija
15/23 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

askeliensa mallin, jota pitkin kulkea? Ketä Jeesus rukoili? Ketä opetuslapset rukoili? Enkeli käski Johannesta palvomaan Jumalaa ei Jumalia Ilm. 22:9 Fil.4:6 Ilm. 8:4

Rukoilemme siis Jeesuksen nimen kautta, koska hän maksoi lunnaat ja on välimies Jumalan ja ihmisten välillä. Joh. 14:13,14 Ikinä en julkeaisi rukoilla Jeesusta Kaikkivaltiaan Jumalan sijaan!!

Kenelle Jeesus luovuttaa vallan tuhatvuotiskauden lopussa? Ja Miksi? 1 Korinttilaisille 15:20-28

Ylösnousemus epävanhurskaille ja vanhurskaille sillä onhan paljon kuolleita, jotka eivät ole kuulleet tosi Jumalasta. Johannes 5:28,29 Apt. 17:31

Raamatussa ei puhuta mitäään veden elementeistä ja sitä paitsi vedellä on 4 eri olomuotoa. Tämä vertaus on siis omaa keksintöä! Missään Raamatussa ei sanota, että Jumala on kolmiyhteinen ei missään! Varmasti se sana löytyisi Raamatussa jos näin olisi. Sen sijaan pakanoilla oli ennen kristillisyyttä triojumalat joten varokaa ettette palvo pakanoiden Jumalaa!!Jesaja 43:10-13, 45:18-19

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä (Jumala on kolmiyhteinen)

Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

--2 Kor.5: 19

Lue myös:

http://www.vapaasatama.net/kolminaisuus.html

Vierailija
17/23 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku ei ymmärrä kolminaisuutta :D

No, sitähän se eksytys on...

Vierailija
18/23 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten Jeesus on meitä opettanut: "Isä meidän..."

Eli Jumalalle kohdista rukouksesi. Kiitä Jeesusta siitä sovitustyöstä jonka on tehnyt puolestasi. Jumala on rakastanut meitä jo niin paljon että lähetti Jeesuksen. Kiitä Jumalaa siitä että uhrasi oman poikansa.

Mä itse asiassa oon aina rukoillut Jeesusta, mutta en ole itse asiassa ajatellut. Monet rukoilevat Isää, monet Jumalaa... Helluntalaiset erityisesti käyttävät monia nimityksiä.

Jokaisella on oma tapa rukoilla. Jokainen tulee varmasti kuulluksi, mitä sanaa sitten käyttikään. Jumala kyllä tietää ja näkee.

Ja miksi monet kohkaavat Jeesuksesta? Ehkä siksi, että Jeesus on se näkyvämpi Jumala. Eli sana joka on tullut lihaksi. Jeesus on konkreettinen.

Ja kolmiyhteys on se päättymätön: Isä, Poika ja yhä Henki. Eli periaatteessa Jumala ja Jeesus on yksi ja sama - yksi ja ainoa.

En ehkä osaa enää tähän aikaan päivästä selittää kovin selvästi ajatuksiani.

Vierailija
19/23 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän lähetti Israelin kansalle sanansa, ilmoitti hyvän sanoman rauhasta, jonka Jeesus Kristus on tuonut -- hän, joka on kaikkien Herra.

--Apt.10: 36

Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. 10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen. 11 Kirjoituksissa sanotaan: "Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään." 12 Juutalaisen ja kreikkalaisen välillä ei ole eroa. Kaikilla on sama Herra, ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen.

--Room.10: 9-12

Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

--Matt. 28:18

tervehtivät Korintissa olevaa Jumalan seurakuntaa, Kristuksen Jeesuksen pyhittämiä, Jumalan kutsumia pyhiä sekä kaikkia, jotka eri seuduilla, missä asuvatkin, huutavat avukseen Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä samoin kuin me.

--1 Kor.1: 2

Vierailija
20/23 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on yksi,

ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä,

ihminen Kristus Jeesus.

~1 Tim.2:5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi