Mittari näyttää -15. Voinko lähteä 3kk vauvan kanssa kävelylle?
Kommentit (12)
meidän 3. lapsi syntyi tammikuussa ja mä kävelin ekaan neuvolaan 20 asteen pakkasessa. ulkona nukkui aina. siellä vaunuissa on todella lämmin.
pienten puoli ei ole ulkoillut moneen päivään ja isotkin ovat vain hetken ulkona.
Mä ulkoilin lapsen kanssa melkein -30 asteen pakkasessakin, kun oli pariviikkoinen. Vaunuihin vain valtava määrä lämmikettä ja harso eteen. Kädellä kun kokeilin, oli vaunujen sisällä paljon lämpimämpää. Välillä jopa imetin -20 asteen pakkasessa, kun muksu heräsi. Olenko tehnyt ehkä kamalan virheen sitä itse tajuamatta? Neuvolassakaan eivät mitään tästä sanoneet? Mitä olen voinut aiheuttaa lapselle? :(
max 14 asteen pakkasessa ja vaikka laitan harson vaunujen suuaukkoon, toppatäkin suojaamaan koko vaunujen takaosaa ja osin suuaukkoakin, viltin jalkapeitteen/kovan kopan päälle, niin silti kun otan lapsen sisälle, niin aikas viileä on kopassa.
meidän 3. lapsi syntyi tammikuussa ja mä kävelin ekaan neuvolaan 20 asteen pakkasessa. ulkona nukkui aina. siellä vaunuissa on todella lämmin.
muakin on varmaan nukuttettyu lähes 30 asteen pakkasessa niinkuin suurinta osaa 60-70 luvulla syntyneistä. ainoa haitta lienee tää vauvapalstalla roikkuminen.
oikeesti, 90 luvulla sai vielä ajatella ihan omilla aivoilla ja ulkoilla vauvan kanssa talvellakin.
mutta pysykää te kotona ja regleeratkaa sitä hengitysilmaanne optimaaliseksi.
i rest my case
Meidän pakkasraja on ollut -15 astetta ja siitä pidän kiinni. Mikään pakko meidän ei ole ulos lähteä, ei vauva siitä kärsi vaikka nyt joutuu olemaan muutaman päivän ulkoilematta. Itse aikuisena vaan kestän tämän. Illalla meen kauppaan kun mies tulee kotiin.
nelikuisen kanssa koiraa viemässä, ja kaupassa. Noin 30min. oltiin. Ulkona on -14,8
Hirrrveesti kerroksia,jajjajaja talja, kantokoppa, jalkapeite, ja kuomun eteen laitoin harson+ neulotun villaviltin. Mittari vaunun sisällä kuomussa näyttää -5c. Vedin vauvan kuitenkin eteisen tuulikaappiin jatkamaan uniaan, ulko-ovi on puoliksi auki. Luulempa, että tuo hengissä säilyy :)
tämmöinen untuvamakuupussi: http://www.lastenturva.fi/tuote/joutsen-vauvan-untuvamakuupussi-100-unt…
Tuossa menee vetskari ympäri asti, joten aukon saa säädeltyä tosi pieneksi. Tuosta untuvamakuupussista saa tehtyä sellainen tötterön vauvan kasvojen kohdalle, ja siihen syntyy semmoinen mikroilmasto, joka lämmittää hengitysilman.
Oon nukuttanut 4,5 kk vauvaa ulkona nyt -20 asteessa, mutta otan kyllä hänet n. tunnin ulkoilun jälkeen sisälle jatkamaan unia. Varmuuden vuoksi.
talja vaunujen pohjalle jos ei ole niin aitoa villaa. Se kylmä iskee sieltä eikä toppaukset auta!
Itse kyllä kävelin tuossa pakkasessa mutta pidin huolen että vauvan kasvojen ympärillä oli vielä makuupussin sivut niin, että vauva itse lämmitti hengitysilmaansa.
Todella ärsyttävää on kun annetaan vauvojen jalkojen saada tekokuitusukissa kylmää! Vain aitovilla on tarpeeksi lämmintä pakkasella!
mutta tosiaan tuo hengitysilma voi olla ongelma. Kaveri laittoin suojatun kuumavesipullon vauvan pään taakse ja harson kuomun eteen.
Itse en lähtisi ihan noin pienen kanssa