Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vie mehut, olen niin väsynyt

Vierailija
01.02.2012 |

Vauva nyt 3,5kk. On kova syömään ja rinnalla 1-2h välein. Minulla itsellä mieletön väsymys ja nälkä koko ajan. Imetys vie mehut totaalisesti. Koko ajan pitäisi tankata ruokaa, että jaksan ja maito riittää vauvalle :(

Nytkin söin aamupalaksi 2 voileipää (päällä juusto+, leikkelettä, kurkkua), banaanin, maustamatonta+tavallista jogurttia sekoitettuna ison kipon, 2 lasia laimeaa mehua ja pari kuppia kahvia, jotta pysyn hereillä. Lisäksi syön imettäville äideille tarkoitettua multivitaa ja 10ug d-vitamiinia vielä lisäksi.

Yritän ulkoilla (nyt pakkasilla aika mahdotonta) parhaani mukaan 1-2krt/pv ja syödä terveellisesti. Univelkaa ei kauheasti pitäisi olla, sillä vaikka vauva syö tiheästi, niin nukahtaa nopeasti yöllä rinnalle. Vauva nukkuu siis vieressäni, koska näin saamme koko perhe parhaiten nukuttua, kun en ala yöllä vauvaa erikseen omaan sänkyynsä nukuttamaan.

Mutta silti väsyttää :(

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin eilen sitten tosi tuhdisti ja suklaatakin popsin. Rahkaa iltapalaksi.

Vauva sitten nukkui ensimmäisen syöttövälin 3,5h!!! Ja tuntuu, kun olisin herännyt kokonaan eri ihmisenä. Taisitte tosiaan olla oikeassa, että yksi tuollainen pidempi unipätkä ja tuhdimpi ruoka tuottavat tulosta. Kiitos.

Nyt maistuu aamupalaksi kaurapuuro VOIsilmällä, rahkaa, mehua, kahvia kupponen ja kylkeen muutama suklaapala ;)

-ap-

Vierailija
2/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullosta... sekoitat vaikka omaan maitoon.. jospa olisi pidemmät välit..?? syötkö rahkaa? eli enemmän rasvaa peliin, rahkaa, kermaista ruokaa, hedelmiä (oikeita, ei pillereinä) :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön paljon hedelmiä tosiaan ja rahkaa. Ruokaan laitan oikeaa kermaa ruokakerman sijaan ja toisinaan leivän päälle oikeaa voita.

-ap-

Vierailija
4/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri tunne muunlaisia...

t. äitinä kohta 10 vuotta

Vierailija
5/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...juottamaan sille vastinetta.

Vierailija
6/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys tosiaan vie energiaa. Se ei ole laihiksen aika.

Sulla on isot hormonimuutokset, raskaus, synnytys ja imetys. Esikoisen kanssa uusi elämäntilannekin väsyttää.

Syö kunnolla, pyri liikkumaan ja nuku vauvan kanssa päiväunia.

Kiinteitä voi piakkoin aloitella, mutta niistä ei välttämättä nopeasti ole apua.

Vierailija
7/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei vauva vie

Vierailija
8/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en ole antanut korvikkeita. Mielummin alkaisin antamaan jotain tujumpaa, kuin maito.

-ap-

Vierailija
9/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon tuottamiseen menee paljon energiaa, ja siksi sulla on nälkä koko ajan. Siksi myös väsyttää, ettet tuhlaisi sitä hyvää energiaa muihin, ehkä turhiin puuhiin.

Ilmeisesti sulla on vain tämä yksi lapsi? Jos näin on, älä ressaa, vaan ota rauhassa. Jos väsyttää, lepää aina kun mahdollista, jos on nälkä, syö. Vauvasi on jo sen ikäinen, että kuukauden-parin päästä voitte alkaa kokeilemaan kiinteitäkin, ja mitä enemmän kiinteitä alkaa mennä, sitä vähemmäksi imetys jää, joten väsymys hellittää pikkuhiljaa. Jatka vitamiinien ottamista ja ulkoilua (kyllä se kerta päivässäkin riittää, ja vaikka lyhytkin lenkki), kevään tullessa valon määrä lisääntyy ja sekin piristää ihan omaa tahtiaan. Kroppa tietää kyllä, mitä tarvitsee, kuuntele sitä. Tilanne on toinen sitten, kun vauvan lisäksi on kolme isompaa lasta tarvitsemassa sua milloin mihinkin.

Vierailija
10/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en ole antanut korvikkeita. Mielummin alkaisin antamaan jotain tujumpaa, kuin maito. -ap-

syö aina kun siltä tuntuu ja kunnon sapuskaa.

Imetys kuluttaa energiaa niin paljon.

Kohta alkaa se kausi kun voit antaa hiukan soseitakin.

Vierailija
11/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt korviketta anna jos vauva pärjää noinkin... Hänellä on varmaan tiheän imun kausi.

Hmm, itsellä myös aamulla huutava nälkä, vauva on 6 kk ja oli juuri flunssassa. Imi pelkkää rintaa kipeänä, vaikka on jo aloiteltu pari viikkoa sitten. Illallakin syön kunnon iltapalan, että selviän aamuun asti. Vauva imee yöllä kolmen tunnin välein.

Itse teen joskus aamupalaksi mehevän munakkaan, ja joskus välipalaksikin kun hiukoo.. Ostan myös välillä turkkilaista jogurttia jota sekoitan kevyempään mautamattomaan jorurttiin. Siihen sitten sekoitan marjoja, hilloa, banaania, rusinoita, tyrnirouhetta, leseitä tms.

Lounas ja päivällinen on oltava kunnon ruokaa. Salaattiin laitan neitsytoliiviöljyä ja kalaa yritännsyödä kerran viikossa että sais myös hyviä öljyjä. Krilliöljykapseleita syön pari kertaa viikossa jos en syö kalaa.

Kyllä se oma maito yleensä riittää, muistat vaan syödä ja juoda kunnolla!

Vierailija
12/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy yrittää vain jaksaa.

-ap-

Vierailija
13/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt korviketta anna jos vauva pärjää noinkin... Hänellä on varmaan tiheän imun kausi.

Hmm, itsellä myös aamulla huutava nälkä, vauva on 6 kk ja oli juuri flunssassa. Imi pelkkää rintaa kipeänä, vaikka on jo aloiteltu pari viikkoa sitten. Illallakin syön kunnon iltapalan, että selviän aamuun asti. Vauva imee yöllä kolmen tunnin välein.

Itse teen joskus aamupalaksi mehevän munakkaan, ja joskus välipalaksikin kun hiukoo.. Ostan myös välillä turkkilaista jogurttia jota sekoitan kevyempään mautamattomaan jorurttiin. Siihen sitten sekoitan marjoja, hilloa, banaania, rusinoita, tyrnirouhetta, leseitä tms.

Lounas ja päivällinen on oltava kunnon ruokaa. Salaattiin laitan neitsytoliiviöljyä ja kalaa yritännsyödä kerran viikossa että sais myös hyviä öljyjä. Krilliöljykapseleita syön pari kertaa viikossa jos en syö kalaa.

Kyllä se oma maito yleensä riittää, muistat vaan syödä ja juoda kunnolla!

Kiinteitä aloiteltu pari viikkoa sitten..

Vierailija
14/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kuule herkuttelun aika. Kaiken terveellisen lisäksi voit syödä hyvällä omallatunnolla suklaalevyn päivässä. Terveellistä ja hyvää ovat pähkinät, vaikka joku sekoitus. Sitten tietysti pullaa yms. Niin ja suklaakin on nykyään terveellistä. Saa äitikin iloa urakastaan :) Mä ainakin söin esikoisen aikana suklaalevyn päivässä muun ruoan lisäksi ja vaan laihduin :)

Tsemppiä!

Vierailija
15/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos kerran nukut yöt hyvin, en ymmärrä valitustasi

joku joutuu valvomaan vielä öisinkin ja siitäkin selviää hengissä

Vierailija
16/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kuule herkuttelun aika. Kaiken terveellisen lisäksi voit syödä hyvällä omallatunnolla suklaalevyn päivässä. Terveellistä ja hyvää ovat pähkinät, vaikka joku sekoitus. Sitten tietysti pullaa yms. Niin ja suklaakin on nykyään terveellistä. Saa äitikin iloa urakastaan :) Mä ainakin söin esikoisen aikana suklaalevyn päivässä muun ruoan lisäksi ja vaan laihduin :)

Tsemppiä!

Jospa haen suklaalevyn. En edes muista, koska olisin suklaata syönyt. Olen koittanut jättää herkut vähemmälle.

-ap-

Vierailija
17/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

ainakin mun vauvalla meni maha moneksi päiväksi sekaisin ja vain parista palasta suklaata :((

Vierailija
18/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämä väsymys. Ei tämä ole samanlaista väsymystä, kuin valvomisesta johtuva. Miten tätä kuvailisi. Ei oikein jaksa tehdä yhtikäs mitään :( Eli vaikka nukkuisin, ei väsymys katoa.

-ap-

Vierailija
19/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauta lääkitystä. otat vaikka 2 nappia päivässä, itse otan yöllä ja päivällä. muista ei saa ottaa maitotuotteiden kanssa samaan aikaan muuten ei vaikuta.

Vierailija
20/49 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kuule herkuttelun aika. Kaiken terveellisen lisäksi voit syödä hyvällä omallatunnolla suklaalevyn päivässä. Terveellistä ja hyvää ovat pähkinät, vaikka joku sekoitus. Sitten tietysti pullaa yms. Niin ja suklaakin on nykyään terveellistä. Saa äitikin iloa urakastaan :) Mä ainakin söin esikoisen aikana suklaalevyn päivässä muun ruoan lisäksi ja vaan laihduin :) Tsemppiä!

Jospa haen suklaalevyn. En edes muista, koska olisin suklaata syönyt. Olen koittanut jättää herkut vähemmälle. -ap-

Sinä ssat syödä ja suklaatakin ja muuta hyvää!

Luulen että kuukauden päästä jo on paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan