~Ex-haahut, vko 46~
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[b][color=6959cd]Nette: [/b][/color] Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. [color=red] LA 14.3[/color]
[b][color=6959cd]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 20.4.[/color]
[b][color=darkviolet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]
[b][color=6959cd]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]
[b][color=darkviolet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]
[b][color=6959cd]_siru_:[/b][/color] Minä -74, mies -76. Pojat 9/00 ja 5/03, km 10/04. [color=red]LA 25.11.[/color] Koti Keski-Pojanmaalla
[b][color=darkviolet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]
[b][color=darkviolet]rouva80: [/b][/color] Minä 25v, mies 25v. Km 3/05. Oulusta ollaan. [color=red]LA 10.1 [/color]
[b][color=6959cd]Miikuko: [/b][/color] [color=red]LA 4.5. [/color]
[b][color=darkviolet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]
[b][color=6959cd]IinaMiio:[/b][/color] Minä -71, mies -70, tyttö 1/99, poika 9/00 ja poika 6/03. Km 1/05. Ruotsissa asutaan. [color=red] LA 22.11[/color]
[b][color=darkviolet]Pilkukas: [/b][/color] Minä 25v, mies 30v. Km 9/04. Asustelemme Turussa. Esikoinen tulossa, [color=red]LA 1.12[/color]
[b][color=6959cd]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]
[b][color=darkviolet]Sonnette: [/b][/color] Minä -73, mies -69, esikoispoika 3/03. Km 11/04. Kymenlaaksosta. [color=red]LA 7.12[/color]
[b][color=6959cd]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 17.3.[/color]
[b][color=darkviolet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 30.4.[/color]
[b][color=6959cd]maaria73:[/b][/color] Minä 31v, mies 32 v. Helsingistä. Km 10/04, alkuraskauden km 2/05. [color=red]LA 30.11[/color]
[b][color=darkviolet]hilarius-hiiri: [/b][/color] Poika 2v4kk. [color=red]LA 7.12 [/color]
[b][color=6959cd]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]
[b][color=darkviolet]Bojo: [/b][/color] Minä 34v, poika 3/03, km 10/04. [color=red]LA 17.12[/color]
[b][color=6959cd]inkulaattori: [/b][/color] Minä 32v, mies 34v, tyttö 10/03. Km 8/04 ja 1/05. Savossa asustellaan. [color=red] LA 2.1[/color]
[b][color=darkviolet]Emmasophia: [/b][/color] Minä 27v, mies 29v. Km 12/04. Ruotsissa asutaan. [color=red]LA 14.1[/color]
[b][color=6959cd]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 4.4[/color]
[b][color=darkviolet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]
[b][color=6959cd].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]
[b][color=darkviolet]jaipur: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]
[b][color=6959cd]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]
[b][color=darkviolet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA ??.6. [/color]
[b][color=6959cd]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=6959cd]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA ??.?.[/color]
[b][color=darkviolet]Aapeli_77: [/b][/color] Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. [color=red] LA ??.6. [/color]
[b][color=6959cd]Kengu76: [/b][/color] km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=darkviolet]kuutar-74: [/b][/color] minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. [color=red] LA 24.6. [/color]
[b][color=6959cd]Ninni-78: [/b][/color] [color=red]LA 29.6.[/color]
[b][color=6959cd] LA:t aika järjestyksessä [/b][/color]
[color=darkviolet]
IinaMiio [b]22.11[/b]
_siru_ [b]25.11[/b]
maaria-73 [b]30.11[/b]
Pilkukas [b]1.12[/b]
hilarius-hiiri [b]7.12[/b]
Sonnette [b]7.12[/b]
Bojo [b]17.12[/b]
inkulaattori [b]2.1[/b]
rouva-80 [b]10.1[/b]
Emmasophia [b]14.1[/b]
miusumausu [b]11.3[/b]
Nette [b]14.3[/b]
tiitiäinen05 [b]17.3.[/b]
n.1979 [b]19.3[/b]
.kati. [b]25.3[/b]
Melike77 [b]27.3[/b]
Wilkuna-72 [b]29.3[/b]
Viiru74 [b]30.3 [/b]
jaipur [b]10.4 tai 14.4[/b]
riax [b]20.4[/b]
ranki [b]24.4[/b]
joanna04 [b]30.4.[/b]
Miikuko[b]4.5.[/b]
Bisquit [b]12.5[/b]
Minttuli79 [b]17.5.[/b]
Mauku75 [b]26.5[/b]
Fiona80 [b]29.5[/b]
Toive06 [b]??.6.[/b]
Aloevera1 [b]??.6.[/b]
uba-aba [b]??.?.[/b]
Aapeli_77 [b]16.6.[/b]
Kengu76 [b]??.6.[/b]
kuutar-74 [b]24.6.[/b]
Ninni-78 [b]29.6.[/b][/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5 [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm
[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6 [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37
[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7 [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm
[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]
[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8 [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8 [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8 [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9 [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9 [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
Kommentit (34)
kirjointinko mä tosiaan NOIN paljon, eihän noin pitkää tarinaa jaksa kukaan lukeakaan :)
joanna
mä jaksoin lukea :) Tuosta sydämentykytyksestä. Mulla on ollut nyt kerran vastaavaa aika alkupuolella raskautta. Pelästyin kovasti myös. Makasin sohvalla ihan rauhassa ja sitten alkoi sydän jyskyttää niin, että tuntui hyppäävän pian rinnasta. Tiedustelin asiaa jostain ja sain saman vastauksen: normaalia pitäis olla. Syke kuulemma usein muutenkin nopeutuu raskauden aikana. Mulla sais kyllä nopeutuakin; ekalla kerralla neuvolassa ss oli 44 ja toisella kertaa 48... Enkä ole mikään huippukuntoinen maratoonari.
Ihanaa joanna, että tunnet jo liikkeitä! Mulla taitaa mennä vielä jonkun aikaa siihen...
No niin, pitkästä aikaa ajattelin oikein meikata kunnolla ja sitten lähdetään joulumarkkinoille. Oliskohan se energinen keskiraskaus tuloillaan...?
Mauku rv 13+1
Lukemassa käyn kuulumisia monta kertaa viikossa, mutta laiskuus on iskenyt kirjoittamisen suhteen.
Ihanaa lukea loppumetriläisten tunnelmia ja vauvan jo saaneiden kuulumisia, joten älkää unohtako meitä vaikka moni kohta jo nyytin saakin syliin, niin haluamme kuulla teistä jatkossakin.
Uuden ex-haahunkin olemme saaneet joukkoomme (anteeksi nimi unohtui) tervetuloa mukaan ja onnittelut ihanista ultrakuulumisista!
mellu; minä myönnän jo odottavani joulua, tiistaina taidan lähteä katselemaan löytäisinkö keittiöön enkelikapan, niin vois vaikka sit itsenäisyyspäiväks laittaa ekat joulujutskat kotiin.
joanna; usko, että kyllä ne vauvan liikeitä on mitä tunnet, kohta ne voimistuu niin, että olet varma, että vauva se siellä möyriskelee.
tiitiäinen; mitäs sinulle kuuluu?
Omassa navassa liikkeiden ihastelu jatkuu. Ihana katsella masua, kun näkee jo päällekkin päin, kun pikkuinen jumppailee. Olo on loistava, masuun on tullut ympärysmittaa 6cm kuukaudessa ja sf-mittakin on kasvanut kivasti. Virtsassa oli verta ja menen nyt tiistaina uusinta kokeeseen, jossa katsotaan kuinka paljon sitä verta on. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi, ettei ainakaan emättimestä tuo veri tule, joten sen suhteen saa huokaista, mutta katsotaan sit ens viikolla joutuuko vielä jatkotutkimuksiin tuon asian tiimoilta.
Painoa on tullut vähän jo liikaakin, taitaa suklaalla olla osuutta asiaan. Rautaakin rupesin ottamaan kun hembba oli laskenut 119.
Kaikille hyvää viikonlopun jatkoa ja toivottavasti ens viikolla kuultais vauvauutisia! Niitä odotellessa heippa ja palaillaan!
Nette 23+4
Loppu viikko meni, niin että hurahti enkä ole kerinnyt kirjoittelemaan ultra kuulumisisa. Eli olin torstaina np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Turvotusta oli 0,9 eli normaalisti. Lääkäri tutki myös sydämen, aivot, selkäydinkanavan tms. ja näytti vauvan virtsarakon ja munuaiset. Käännettin ja väännettiin myös sen verran, että kummatkin kädet ja jalat saatiin näkyviin ja napanuora. Viikkoja tuli viikko lisää eli jos joku päivittää tai lukee vielä tätä pinoa niin uusi la on 29.5. Kirjoittelen sen vielä vaikka ensi viikonkin pinoon. Lupasin itselleni, että lopetan stressaamisen jos kaikki on hyvin, mutta sepä tuntuu olevan taas helpommin sanottu kuin tehty.
Onnittelut Vinkulle (muistinkohan oikein) siirtymisestä tänne alakertaan!!!
Ja tsemppiä kaikille viime metreillä olijoille ja muillekin!!!!
Uba-aba 12+6
Neronjalle pahoittelut - hirveää miten teitä taas koetellaan. Aika rientää tosi nopeasti, sillä Joanna onkin jo kohta raskauden puolessa välissä - onnea! Onnea myös muille plussanneille ja pikkuisensa ultrassa nähneille!
Erityiset terveiset viimeisillään oleville - nyt tuntuu hankalalta, mutta nyytti on sylissänne ennenkuin huomaattekaan... Meillä pojalla ikää n. 3 vkoa ja aika on mennyt siivillä. Ei tahdo todeksi uskoa vieläkään. Melkein kaksi vuotta on mennyt siitä kun aloitimme oman " vauva-projektimme" ja silti tuntuu siltä, että poika on tullut elämäämme ihan yhtäkkiä! Esikoisen tulemiseen ei näköjään oikeasti voi mitenkään valmistautua, henkisesti siis. Joka päivä ihmettelen tuota pientä ja mietin, että onko se tosiaan meidän lapsemme, minun synnyttämäni?
Tunteet ovat pinnassa ja väsyneenä itkettää ja kiukuttaa (lähinnä siis yöllä, vatsavaivaista rauhoitellessa), mutta aamulla on jo taas paljon iloisempaa. Ne hetket kun pieni jaksaa olla hereillä, silmät auki ihmetellä maailmaa, on tosi mahtavia! Sen voimalla jaksaa taas vähän valvoakin. Vaikka tämä aika on lähinnä vielä vain syömistä, vaipanvaihtoa, nukkumista ja vatsanväänteitä (siis väsyttävää ja puuduttavaa), niin yritän muistaa joka päivä myös nauttia näistä hetkistä. Parin kuukauden kuluttua poika on jo paljon isompi - eikä tätä aikaa saa enää takaisin.
Mukavaa alkanutta viikkoa ex-haahuille!
Helis + poika
Missäs te kaikki oikein ootte? :-)
Toissaöiset supparit taisivat olla väärä hälytys. Vähän tosin supisteli eilen illalla, mutta olivat aika yksittäisiä. Mutta ylihuomennahan hippu olisikin sitten täysiaikainen, että sopisi vaikka alkaa syntymään. :-)
Mulla ei muita kummempia kuulumisia nyt ole. Seuraava neuvolakin on vasta perjantaina. Äitiysloman tunnelmia - pitäis jatkaa tilan tekoa noille pikkuisille vaatteille yms. Esikoinenkin meni tänään kerhoon, joten mihinkäs sitä mun tie muualle sitten vei kun nettiin, kun kerrankin kukaan ei huutele perään...
Kirjoitelkaapas nyt vähän kuulumisia muutkin!
Sateisin terveisin
Sonnette & hippu 36+5
Mukava oli kuulumisiasi taas lueskella. Se on kyllä totta että se pikkuvauva-aika menee tosi nopeasti, joten hyvä kun muistat siitä nauttia. :-) Esikoisen vauva-aika meni multa välillä vähän odotellessa, että milloin oppii mitäkin ja kasvaa, mutta eiköhän tästä toisesta osaa jo sitten nauttia vähän enempi, jos ei uhmis-esikoinen varasta koko showta...
Bojolle vaan terkkuja - lueskelinkin sun viestiä tuolta edellisestä ketjusta ja kuulosti niin kovin tutulta. Taitavat nämä meidän esikoiset kehittää juuri sen " parhaan" uhman tuohon kakkosen vauva-aikaan...
Sonnette
Meillä jotenkin nää maanantait on tosi takkuisia - ei esikoisen tarhailun takia, mutta mies onnistuu jotenkin sotkemaan nämä kuviot ihan totaalisesti. Eilen ei sitten muistanut laittaa kelloa herättämään ja nukuttiin sitten tosi ratevasti pommiin koko jengi. Kiva aloittaa viikko sillä, että kauhea häsis päällä. Ripitin miestä kyllä oikein olan takaa, oli vähän nolona ja lupasi ryhdistäytyä. Meillä kun on näiden sairastelujen ja muiten erinäisten sählienkin takia menny viime viikot niin, että mä VIELÄKIN odotan sitä aamua, jonka saisin tässä ihan yksin hiljakseen viettää hesarin ja kahvikupin äärellä. Huomenna se kasvatuskeskustelu tarhassa, josko sitten keskiviikko olisi se seuraava mahdollisuus... Taitaa taavi ehtiä syntyä ennen mun " omaa aamuhetkeä" ; )
Oli kiva lueskella Helis sun kuulumisia - mä tossa viikonloppuna nimittäin mietin vähän samoja juttuja: Miten ihmeessä sitä osaa sitten vauvan kanssa vaan olla ja lopettaa tän jatkuvan laskemisen?!? Ensin laskettiin kp:tä ja yritettiin bongailla oviksia, hetken laskettiin raskausviikkoja, sitten laskettiin viikkoja keskenmenosta ja palattiin takaisin kierron ja oviksen laskemiseen ja nyt ollaan laskeskeltu näitä raskausviikkoja jo huhtikuusta. Erilaista " räknäämistä" siis kohta jo 1,5 vuotta ja loppusuora häämöttää jo.
Muuten menee ihan mukavasti - maha on aika alhaalla, on helppo hengittää, ei oo selkävaivoja (*koputtaa puuta ja puupäätä*), yöt menee hyvin nukkuessa 8-9h putkeen. Kyllähän tuolla jalkojen välissä jo jomottelee ja liikkuminen on tahmeaa, mutta viikkoihin nähden olo on erinomainen. Torstaina meen omalle gynelle vikaan lääkäriin - kiva kuulla osaako hän sitten kokeneena lääkärinä ennustella mitään tulevien viikkojen osalta. Poitsun kanssa meinaan kyllä lähteä vielä mummolaan (sinne on 1,5h ajomatka). Jos alkaa kovasti supistelemaan niin saa sitten vaikka mummo lähteä ajamaan meitä takaisin kotiin ; ) En pysty uskomaan, että vielä pariin viikkoon syntyisi, mutta ihmeissäni oon jos yliaikaiseksi menee. Jotenkin on jo paljon pidemmällä oleva olo ja sellaiset merkit kropassa, jotka esikoisen kanssa oli vasta vähän ennen synnytystä.
Täällä ollaan, vielä yhtenä palasena. Kiva Helis, kun jaksoit tulla kertomaan meille kuulumisiasi. Uskon, että tuo ensimmäisen vauvan syntyminen tuntuu niin oudolta ja uskomattomalta, että menee jonkin aikaa ennen kuin käsittääkään, mitä on tapahtunut. :)
Kiva lukea myös teidän muiden loppusuoralaisten kuulumisia (mitenkään muita väheksymättä!!). Oi voi, mä olen jo toivonut, että vauveli alkaisi syntyä - mulle on ilmestynyt ikävä raskausoire: kiukutus. Tähän asti kaikki on mennyt suht mallikkaasti ja rauhallisesti, mutta nyt alkaa hermot kiristyä äärimmilleen. Ei jaksaisi katsella ihmisiä, ei olla mitenkään sosiaalinen. Masu painaa, ei saa aina kunnolla happea, närästää, harjoitussuppareita heti, kun yrittää tehdä jotain. Kiukuttaa niin kovin, kun selkä menee jumiin jo pelkästä vaatteiden silittämisestä. Käveleminen on hidasta vaappumista, vauva saa välillä mielettömiä " raivo" kohtauksia ja potkii kipeästi... Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Niin ja joka toinen yö tulee herättyä aivan liian aikaisin, eikä sitten saa unta muutamaan tuntiin. Päivät koostuvat pienistä pätkistä. Heräilen siinä seitsemän maissa keittelemään puuroa tai teetä. Sitten takaisin nukkumaan, sitten herään. No, päikkärit täytyy myös ottaa.. Ärsyttävää.
Muutaman päivän ajan on ollut enemmän ja vähemmän menkkamaista jomotusta sekä selässä tuikkivaa särkyä. Taitavat enteillä synnytystä? No, tottahan on, että vauva voi syntyä jopa huomenna tai sitten muutaman viikon päästä. Pitäisi vissiin vielä " nauttia" tästä vauvamahasta, moni sanoo ikävöineensä kumpuaan synnytyksen jälkeen. Jotenkin on vain kovin vaikeaa nauttia tuosta pallosta, joka on vain tiellä koko ajan.
No, onpas typerää valitella tällaisista asioista, kun eräillä on vähän suurempia murheita. On kovin paha mieli Neronjan vuoksi, toivottavasti se aurinko paistaa vielä teillekin!
Ai niin, Kuuttarelle tsemppilähetykset! Aika hurja juttu, ei ole kyllä kokemusta tai tietoa moisesta. Toivotaan, että kaikki menisi hyvin!
Pahoittelut uuden keskenmenon kokeneelle, anteeksi, mutta en nyt muista nimimerkkiäsi!
Voikaahan hyvin! :)
-Pilkku & Ramses 37+5-
luvattoman harvoin ehdin nykyään kirjoittelemaan! Mutta joka päivä yritän ehtiä lukemaan kuulumiset kyllä.
Ihana lukea Heliksen vauva-arjesta. Herkkis täällä taas niiskuttaa (nykyisin siihen ei paljon vaadita!). Joo, tosiaan, aika rientää, vaikka sais se kyllä nopeamminkin kulua :) olisin mielelläni jo loppusuoralla minäkin, vaikka onhan se tooosi hienoa että puoliväli jo sentään häämöttää (vaikka on sinnekin vielä viikkoja)! Uskomatonta sekin...
Melluko se joku päivä kommentoi mun kirjoituksia... Silloin piti kovasti kiittää, kun taisit kertoa jotakin vauvan liikehdinnästä joka sai mut niin hymyilemään. Minä kun olen epäillyt ettei nämä mun tuntemukset voi olla vauvan liikkeitä, niin sinä kuvasit omia tuntemuksiasi jotenkin just niin kuin minäkin nämä tunnen! Eli oisko sittenkin?
Ylihuomenna ois seuraava ultra, onneksi heti aamusta. Tällä kertaa ei ole vielä paniikki iskenyt, olen vain kovin kovin malttamaton! Tietysti pelottaa edelleen, mutta samalla koitan luottaa siihen että kaikki on edelleen hyvin, ja että keskiviikon saan sitten taas kulkea pilvissä :) Sitten onkin taas ensi viikolla neuvola, ja kohta puolin jo rakenneultra (no sinne on kyllä vielä kuukausi aikaa).
Tällaista tähän masuun! Voi kun vain kasvais vähän reippaammin! Kaipaan jo sellaista sopivan kokoista kumpua :) Sellainen pieni mulla jo on.
Kerroinko jo että saatiin se tontti? Eli seuraava projekti oiskin sitten jo tiedossa! Näin ne kasaantuvat; uusi työ, uusi koti ja se kaikista ihanin, meidän oma vauva...
joanna 15+5
olen kyllä päivittäin , joskus useamminkin lukemassa muiden viestejä mutta itseäni väsyttää niin suunnottamasti etten jaksa kirjautua sisään ja kirjoitella mitään.
väsymykseni johtunee siitä etten pysty öisin nukkumaan kunnolla, vessassa juoksen useamman kerran ja sitten aamuyöstä alkaa vaivata levottomat jalat, tosin ei onneksi joka yö ainakaan vielä " koputan puuta"
muuten masu on alkanut kasvamaan ja viime viikon rakenneultrassakin kaikki oli kohdallaan. mua vaivaa myös ajoittain selkäsäryt, ja jotenkin toivoisi että saisi levätä enemmän kuin nyt on mahdollista
kati rv 21 + tuleva nyrkkeilijä joka säännöölisesti muistuttaa olemassaolostaan masussa
loppusuoralla tässä aletaan olla. Vaikka kyllä tuntuu, siltä että tämä vauva ei oo aatellut näyttäytyä vielä pitkään aikaan. Oma vointi on ollut ihmeen hyvä. Kuvittelin, että näillä viimeisillä viikoilla olo ois rampaakin rammempi, mutta ei. Ja hyvähän se tietysti on. Yöt on ainoastaan hiukan hankalia, kun kyljet kipeytyy...
Olipa kiva lukea toisten loppusuoralla kulkevien kuulumisia! Ja Joannalle vois sanoa, että niinhän ne asiat monesti sitten alkaa järjestyä kerralla. Ja kun kaikkea ei oo saanut ihan helpolla ja kerralla, niin osaa sitten arvostaa niitä ihan tosissaan. Oon tässä aikani kuluksi lukenut kaikenlaista ja Joannalle voisin suositella (ja miks ei muillekin) Kirjaa ruuhkavuosi, kirjoittaja Pauliina Susi. Siinä just kerrotaan 30-kymmpisen naisen sen vuoden projekteista: vauva, omakotitalo ja gradun teko. Fiilis ei kirjassa välttämättä oo koko aikaa ruusunpunainen, mutta eihän se arki todellakaan sitä aina oo. Lukekaapa muutkin ja kommentoikaa. On muuten nopea luettava, itse luin kirjan päivässä.
Mut nyt suihkuun...
Voikaahan paksusti
Maaria rv 37+6
Tosi karsee keli pääkaupunkiseudulla. Sataa ja myrskyää. Vaikka nukkui kunnon yöunet niin silti väsyttää (tää pimeys varmaan). Täytyy vissiin mennä takaisin lueskelemaan jotain ja katsoa kohta tätä päivää uudestaan.
Täällä ihan samat tuntemukset. Piti lähteä tänään esikoisen kanssa avoimeen päiväkotiin, mutta ei sitten yhtään huvittanutkaan, kun ulkona on niin kamala keli. Nukuin melkein 11 tunnin unet (!) ja tosiaan vaan haukotuttaa kamalasti. Pitäs varmaan keittää kohta kahvit samalla kun antaa pojalle ruokaa, että sais vähä silmiä auki ja jotain oikeeta tänään tehtyäkin.
No huomenna on toivottavasti valoisampaa! :-)
(.) hippu on viime päivät liikuskellut aiempaa vähemmän, mutta kai se tila on loppumassa. Välillä tulee kuitenkin suht napakoita potkujakin. Vointi on ihan hyvä, mutta voishan tuo jo kohta syntyäkin...
Sonnette & hippu 36+6
Viikko enään laskettuun aikaan. Sanoin juuri yksi päivä yhdelle kaverille (Suomessa), kun puhuimme puhelimessa, että aivan varmasti menee jopa viikon yli kun oikein odottaa että saisi jo vauva syntyä. Olen kyllä " tehnyt tilauksen" ensi lauantaiksi. Olisi monenkin asian kannalta " paras" päivä synnytykselle. (Esim. avomiehen äiti tulee isommille lapsenvahdiksi Suomesta perjantai-iltana ja avomiehellä pikkujoulut Tallinnassa lasketunajan jälkeisenä viikonloppuna ja sinne ei pääse kuin jos Mikki jo " ajoissa" syntynyt.)
Eilen illalla oli kaksi kertaa (n. puolen tunnin välein) sellaisia oikein KUNNON supistuksia. Ekalla kerralla kesti muutaman minuutin ja toisella kerralla vähemmän aikaa. Koko illan oli jo sillain vähän supistellut. Yön sain nukuttua ihan hyvin, paitsi vessassa kävin pari kertaa. Noi supistelut tuleekin eniten juuri iltaisin.
Käveleminen on jo jonkin aikaa ollut vähän hankalaa, kun sattuu jalkoihin kovastikin. Varsinkin viime torstaina kun innostuin siivoamaan, niin oli kävely sen jälkeen ja sen illan oli tosi hankalaa.
Viime viikolla kävin viimeksi neuvolassa ja seuraavan ajan sain sinne lasketulle päivälle. Toivotaan ettei tarvitsisi sitä käyttää.
Vihdoinkin viime perjantaina kävimme hakemassa uudet vaunut. Nyt sitten olen kahtena päivänä koeajanut niitä kuopuksen kanssa. Isommatkin lapset (6- ja 5-vuotiaat) ovat innoissaan niistä vaunuista ja odottavat että pääsisivät työntämään vauvaa niissä.
Joka päivä olen suunnitellut aloittavani taas muuttolaatikoiden pakkaamisen, mutta en sitten vaan ole kuitenkaan saanut aikaiseksi aloittaa. Täytyisi kyllä ottaa itseään niskasta kiinni ja ruveta siihen hommaan, kun ei sinne Suomeen muuttoonkaan ole kuin reilu kuukausi aikaa.
Sateiset ja myrskytuuliset terveiset!!!
T: IinaMiio ja Mikki 39+0
Eipä ole tullu meikäläisenkään pahemmin kirjoiteltua, vaikka silloin tällöin olen pyrkinyt lukemaan teitin turinoita.
Väsymys jatkuu, mutta pahoinvointi alkaa olla nyt ohi. Eilen kävin hampurilaisella, kun joskus pari viikkoa sitten pelkkä ajatuskin olis kuvottanut. Tänään aion vielä käydä pizzalla... Eli saas nähdä, millanen ponttooni musta vielä kehittyy kevääseen mennessä :) Muuten ei napaan kuulu kummempia. Välillä painon tunnetta (taitaa olla merkki siitä, että kohtu nousee). Sitä masun kasvua odotan kovasti malttamattomana. Juuri mitään ei vielä ole kasvanut. Itkuherkkyys mulla on myös melkoinen ja mies väittää, että tiuskin liikaa.
Sen np-ultran jätin sitten väliin, eikä oikeestaan harmita, vaikka viimeksi olin ultrassa rv 7+6 ja seuraava olis sitten rakenneultra. Uskon, että kaikki on hyvin, vaikka en pienoista tässä välillä näkisikään. Ensimmäinen neuvolalääkärikin mulla menee aika myöhään, koska ens kerralla rv:t on 14+4, eikä lääkäri ole vielä silloin.
Hyvää viikonloppua ja hyviä vointeja!
Mauku 13+0
Mulla aika ja energia on mennyt töihin, mutta nyt alkoi lokoisat päivät kun jäin lomalle. Talviloman ja kertyneet pekkasvapaat pidän pois ja siitä jatkuu sitten äippälomalla hommat :)
Ihanaa kun aamulla ei tarvi kiirehtiä mihinkään vaan saa istua aamiaispöydässä niin pitkään ja hartaasti kuin haluaa.
Katselin tuossa että olen päässyt la- listalla jo top 10:iin. Uskomatonta että meikäkin synnyttää... Synnytys on ollut niin kaukainen ajatus etten ole ajatellut sitä tätä ennen ollenkaan. Ei vielä jännitä eikä pelota synnytys mutta kaikenlaista sitä kerkeää vielä miettimään..
Neuvolassa tänään oli verenpaineet koholla. Pitää mennä jo ens viikolla uudestaan mittauttaan ne, iiks! Onko teillä kenelläkään kokemusta kyseisestä vaivasta? Pitääkö tässä alkaa sänkypotilaaksi vai mitä? Neuvolatäti ei kertonut kummempaa, pyysi vaan tyypilliseen rauhalliseen tapaan tulemaan ens viikolla uudestaan, katsotaan kuulemma sitten...
Tsemppiä kaikille alkuraskaudessa meneville! Kyllä se sintti siellä masussa kasvaa ja kohta jo ilmoittelee potkuilla olemassaolostaan :)
Iina Miiolle toivottelen jo mukavaa synnytyskokemusta! Eihän siihen kauaa enää ole!
Rouva rv 32+1 ja kylkiluita jumputtava asukki :)
Tänään kerkesin taas koneelle. Aloitin työt koulunavustajana vanhalla ala-asteellani, jossa on edelleenkin omat vanhat opettajani töissä. Kerroin johtajaopettajalle heti raskaudesta ja hän sitten vaan onnitteli ja sanoi, että mielellään pitävät minut äitiyslomaan asti.
Ylihuomenna on minullakin ultra. Eikös Joannallakin ollut silloin??? Lupasin itselleni, että jos kaikki on hyvin niin lopetan stressaamisen.
Eipä tässä nyt muuta. Palailen torstaina kertomaan ultrakuulumiset ja anteeksi, kun en kommentoinut muiden viestejä vaikka piti. Kun aloin kirjottaa niin pää vain tyhjeni:)
Aurinkoisempaa viikonjatkoa kaikille!!!
Uba-aba tasan 11
Eikö olekin aika hassua, että kun siitä ekasta kolmanneksesta selvitään ja maagiset 12vkoa on takana niin aika matelee - täällä oli supervilkasta keskustelua kuukausia sitten ja nyt on taas hiljentyny.
Nyt taas tuntuu siltä, että päivät ja aika lentää!!! Jotenkin nämä viikot vaan hurahtaa eteenpäin, päivät tosin ailahtelee melkoisesti - eilenkin oli sellainen päivä etten tehnyt yhtään mitään (oli vaan jotenkin niin veto pois, että meni lepäillessä ja lueskellessa koko päivä). Ai niin - olihan meillä se kasvatuskeskustelu päiväkodissa, myös hoitajien mielestä poika viihtyy tosi hyvin, on päässyt hyvin mukaan leikkeihin ja touhuihin, aktiivinen ja melko tasanen (?!?) päiväkodissa - ei aiheuta tai joudu riitatilanteisiin muiden kanssa jne. Me sitten miehen kanssa illalla päätettiin, että eipä tehdä nyt mitään muutoksia tuohon järjestelyyn. Palataan asiaan tammikuussa kun nähdään miten arki lähtee liikkeelle. Meinataan kokeilla sitä 3 pv/viikossa - noin 6h päiviä, jos ei toimi noin niin sitten seuraavaksi kokeillaan sitä kotona olemista koko jengi.
Me lähdetään tänään pojan kanssa mummolaan, hyppään nettipimentoon koko loppuviikoksi. Toivottavasti pääsen lukemaan IinaMiion vauvauutiset kun palstoille palaan ja eihän se oo kaukana Maarialla, Pilkulla eikä Sonnetellakaan. Eiks Sonnette sullakin ala olla jo se 37 täynnä ja sinällään vauveli katsotaan jo ihan täysiaikaiseksi?!?
B 35+4
Vihdoinkin pääsen taas kirjoittelemaan! Uudessa työpaikassa on pakko vähän rajoittaa surffaamista jo senkin takia ettei millään ehdi, mutta myös sen takia että perehdytyksessä joku tietotekniikkatyyppi väitti että ajavat listoja suosituimmista nettisivustoista, ja jos jotakin mielenkiintoista ilmenee niin tutkivat kuka siellä käy! No tuskinpa mun vauvapalstailu ketään kiinnostaa (töissä tosiaan " kaikki" tietää että olen raskaana), mutta kuitenkin rajoitan siihen että kerran ennen kotiinlähtöä vilkaisen :) Ja kommentit kirjoitan mieluummin kotikoneelta.
On tosi mukava lukea teidän viestejä! Tuo miikukon onnellisuuskohtaus oli aika ihana :) Ja mellu on jo noin pitkällä, se ultra tulee varmaan olemaan upea kokemus! Itsekin harkitsen, vaikka ultrissa olenkin jo juossut ehkä liikaakin... Ja riaxillakin kaikki hyvin, ja rakenneultra aivan kohta, vau! Ihana lukea loppumetriläistenkin tuntemuksia ja mietteitä. Vaikea kuvitella että joskus olisi itsekin tuossa " tilassa" ! Mutta olihan mun vaikea kuvitella että pääsisin näinkään pitkälle, ja tässä sitä ollaan.
Kuuttarelle peukkuja että kaikki menisi hyvin vaikka tuollainen ylimääräinen huolenaihe varmasti painaa mieltä. Ja juanitalle myös tsemppiä, alku on kyllä sellaista epätietoisuuden aikaa. En oikein osaa mitään neuvoja edes antaa että olo ois parempi, kun itse olin aivan hermoraunio!
Mullakin taitaa olla sellainen onnellisuuskohtaus tänäaamuna :) Jotenkin se pahin pelko alkaa hellittämään, toivottavasti lopullisesti! Pahaolo on kadonnut, eikä väsytäkään niin kovasti enää. Ihanaa kun jää vähän voimia yli työpäivänkin jälkeen! Ja nää masutuntemukset, olen kyllä aikas varma että liikkeitä ovat! Kiitos vain Mellu uskonvahvistuksesta :) Eilen kun istuin junassa tunsin pari sellaista " tönäisyä" , kyllä siinä taas tuli kyynel silmään... Odotus muuttuu todellisemmaksi kokoajan! Johan sitä ollaan pikkuista monessa ultrassa ihailtu, ja kuvia katseltu, mutta toistaiseksi hän on ollut vain siinä ruudulla tai kuvissa. Nyt kun tunnen että hän ihan oikeasti on mun mahassa, niin on tämä vaan niin järjettömän upeeta... Olenkohan vähän hidas sisäistämään asioita? :)
Pieniä huolenaiheita oli toissapäivänä kun sydän alkoi tykyttelemään. Kävin sitten seuraavana päivänä lääkärissä pitkittyneen yskäni takia ja mainitsin samalla noista sydämentykytyksistä. Lääkäri lähetti mut sydänfilmiin. Tuollaiset sydämen ylilyönnit ovat kuulema ihan normaaleja raskauden aikana, mutta jotakin siinä filmissä oli sellaista että mun pitää mennä päivystykseen jos tykytykset jäävät päälle pidemmäksi aikaa. Toistaiseksi ovat olleet ihan ohimeneviä. Mutta tietysti hiukan säikähdin kun en ole koskaan moista kokenut. Eilen sitten tykytteli taas muutaman kerran. Onko kenelläkään muulla ollut mitään tällaista?
Heräis nyt tuo ukko, niin laitettais aamupalaa :) Ajatella, olen ollut hereillä jo tunnin, ja syömättä, eikä vielä ainakaan okseta! Hih, mietinkin jo että ihan mielelläni vaihdoin nuo ikävimmät oireet vauvan liikkeisiin! Isoa masua vielä kaipailen, mutta eiköhän sekin tuosta pikkuhiljaa. Johan tuo sentään jonkin verran jo pömpöttää, mies on siitä aivan haltioissaan :)
joanna rv17